• Temperatura -2.0°C

Uć pogodna

Środa, 31 stycznia 2018 · dodano: 31.01.2018 | Komentarze 16

Dom - p. - dom.
Pogodnie, choć o świcie mroźno; rano trochę wiatru w pysk z S - po południu zaczęło wiać mocniej, ale nadal z rzeczonego kierunku, więc to - oraz (już drugi dzień z rzędu!) podejrzany brak korków (już wiem - ferie się w tym tygodniu zaczęły!;) sprawiło, że jeździło się dziś jak na warunki miejskie w miarę sprawnie :)

| 22:54 piątek, 2 lutego 2018 | linkuj Ostatnio czytając z Kluską Tytusa, musiałem jej tłumaczyć o co chodzi w jednym z moich ulubionych tekstów:
"- Mógłbyś wybierać lepsze na przełaj.
- Nie ja wybieram, lecz kompas."

Gdyby było "łodzian", to wszyscy by myśleli że chodzi o marynarzy ;-)

Kleksa owszem czytałem wielokrotnie, ale moimi naulubieńszymi do dziś komiksami pozostają Kajkosz i Tytus. Jako że większość tomików mam w domu (Tytusa mniej więcej do XX księgi), a te brakujące w wersji cyfrowej, to od czasu jak mnie najdzie to sobie odświeżam lekturą.

Kajtka i Koka kiedyś pożyczyłem od kolegi, ale jakoś mnie nie zachwycili. Christę pamiętam jescze z bajek dla dorosłych w Relaxie.
| 20:09 piątek, 2 lutego 2018 | linkuj Acha - wczoraj pisałem o tym, że koleżanka napisała, a dziś ją całkowitym przypadkiem spotkałem! :D
| 22:51 czwartek, 1 lutego 2018 | linkuj Ano - wrzuciłem cytat "na żywca", bo ja np. dopisałbym coś jeszcze o tablicy, a zwłaszcza festiwalu.
| 22:32 czwartek, 1 lutego 2018 | linkuj Ja bym rozbudował info o kilka tytusowych tekstów. I poprawił "Łodzian" na "łodzian", bo to tak samo jak z poznaniakami - pisze się ich z małej :)
| 22:16 czwartek, 1 lutego 2018 | linkuj Moja koleżanka z poprzedniej p. kiedyś napisała taki tekścik o tablicy:

"Czy wiesz, że twórca „Tytusa, Romka i A’Tomka” mieszkał w Łodzi?

Polski grafik, rysownik i publicysta - Henryk Jerzy Chmielewski urodził się 7 czerwca 1923 r. w Warszawie. Brał udział w Powstaniu Warszawskim. Niewielu Łodzian wie, że w 1945 roku zamieszkał w naszym mieście przy ul. Nawrot 8. W 1947 roku po wyjściu z wojska rozpoczął pracę jako rysownik. Jest autorem kontynuacji serii komiksowej „Sierżant King z królewskiej konnicy” (1947) oraz komiksów własnego pomysłu „Półrocze bumelanta” (1951) i „Witek sprytek” (1955–1956). Szerzej znany z bardzo popularnej, ukazującej się od 1957, serii komiksów „Tytus, Romek i A’Tomek”, która rozeszła się w łącznym nakładzie 11 milionów egzemplarzy. Za swoją twórczość został uhonorowany Orderem Uśmiechu.

W 2007 został odznaczony Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”. A w 2009 otrzymał Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski za wybitne zasługi dla niepodległości Rzeczypospolitej Polskiej, za osiągnięcia w działalności na rzecz rozwoju polskiej kultury.

Współcześnie o dawnym miejscu zamieszkania Papcia Chmiela informuje tablica pamiątkowa na ścianie kamienicy przy ul. Nawrot 8. Jej motto to „Bawiąc uczy, ucząc – bawi”.
| 22:07 czwartek, 1 lutego 2018 | linkuj Dzięki! Cudowna inicjatywa :)
| 22:03 czwartek, 1 lutego 2018 | linkuj Proszę uprzejmie :) : http://www.polskaniezwykla.pl/web/place/3490,lodz-tablica-papcia-chmiela.html
Tablicę ufundowali wielbiciele komiksów współtworzący nasz coroczny ucki Międzynarodowy Festiwal Gier i Komiksów.
| 21:39 czwartek, 1 lutego 2018 | linkuj O zdjęcie poproszę!!!!

Papcia wielbię nawet bardziej niż Janusza Ch. I Szarlotę Pawel :)
| 21:29 czwartek, 1 lutego 2018 | linkuj A 50 m od mojej codziennej p. mieszkał Papcio Chmiel! I jest nawet tablica, o której nikt właściwie nie słyszał!
| 21:09 czwartek, 1 lutego 2018 | linkuj Kajko i Kokosz jako lektura + opracowanie? Świat się kończy :)

Uwielbiałem i wciąż uwielbiam Christę. A seria kryminalna o Kajtku i Koku była genialna!
| 10:35 czwartek, 1 lutego 2018 | linkuj Aaa, ferie... u nas właśnie w tym tygodniu się skończyły ;-)

Co do łaciny (TEJ łaciny), korepetycje pobierałem u Hegemona ;-) Ponoć teraz Kajko i Kokosz jest lekturą... i nawet opracowania są w brykach (tak, komiksu!!!).

A co do matematyki, to poza kilkoma najprostszymi słowami typu mama, baba, niam niam, Kluski pierwsze słowa to były liczby i kolory. Uczyła się mówić licząc do dziesięciu... po angielsku. Teraz chyba w przedszkolu mają liczenie do dziesięciu i nauka pisania cyferek... Klu zaś umie liczyć co najmniej do stu (jak nie mogła się doczekać kiedy wróci babcia, poleciłem jej liczyć do stu - policzyła! "1, 2, 3, 4,.... 100! Babci jeszcze nie ma!"), dodawać i odejmować.

Nauczyliśmy też liczb rzymskich (na razie do 10), bo zobaczyła je jako oznaczenia rozdziałów w książce. Zastanawiamy się co jej wprowadzić jako następne... może system dwudziestkowy Majów?
| 21:34 środa, 31 stycznia 2018 | linkuj Hehe :)

Matematyka to coś, czego się nie tyka - oto moje motto od podstawówki do końca liceum. Niestety pani od matmy wyrażała - nie wiadomo czemu - zdanie odrębne :)
| 21:22 środa, 31 stycznia 2018 | linkuj Co do korków, to tak mi matfizchem dopiekł, że właśnie w połowie pierwszej klasy wziąłem w ferie zimowe korki z... Łaciny.
Nie, nie tej ;)
TĘ miałem w związku z sytuacją opanowaną celująco - korki były z prawdziwego języka łacińskiego: w dwa tygodnie nadrobiłem pół roku, żeby móc uciec z klasy ogólnej do humanistycznej (czyli ludzkiej;), gdzie właśnie mowa rzymska była bardziej ceniona od cyferek arabskich i wszelkich innych.
A same cyferki bardzo lubię, więc zawsze mi ich szkoda, gdy ktoś mi na nich każe robić jakieś działania - bo w ostatecznym rozrachunku już wcale nie przypominają tego, czym były na początku. I na pewno strasznie przy tym cierpią ;)
Matematyka - torturą dla cyferek!!
| 21:15 środa, 31 stycznia 2018 | linkuj No właśnie - witaj w klubie :) Na świadectwie maturalnym z chemii stało dumnie: mierny (albo dopuszczający, nie pamiętam). W sumie dobrze mi z tym :)
| 20:52 środa, 31 stycznia 2018 | linkuj No proszę: mat-fiz-chem to było coś, co sprawiło, że w pierwszej klasie LO na półrocze miałem nie tylko 3 piątki, 3 czwórki i 3 trójki, ale również... no właśnie ;)
| 20:50 środa, 31 stycznia 2018 | linkuj Jak ferie, to faktycznie brak korków. Pamiętam, że zawsze je brałem (zestaw znienawidzony: mat-chem-fiz) przed tą dwutygodniową przerwą lub po niej :)