avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 86969.98 kilometrów - w tym 3397.50 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Maj, 2016

Uć z nieprzytomnymi ludziskami i zlewą na koniec

Wtorek, 31 maja 2016 · dodano: 31.05.2016 | Komentarze 2

Rano od R. do p. na L. via tradycyjna pętliczka nad Bielicowym Stawem - zajrzałem też na Górną Łąkę. Po drodze próbowała mnie zmieść na czołówkę idąca jak czołg ciężarówka - a szosa właśnie szerokości ciężarówki. Chyba byłem przezroczysty, że mnie nie widział, czy jak?... minęliśmy się o jakieś 5 cm - ja szutrowym poboczem - kierowca bombowca - asfaltem :/
Powrót pod nadciągającą ulewę - najpierw nie padało, od 1/4 trasy kropiło - a za kolejną tradycyjną pętliczką (Ku Zdrowiu) - już niestety dość mocno kropiło, a na koniec - lało. Po drodze kolejne "przygody" - najpierw auto wyjeżdżające z podporządkowanej z prawej strony zatrzymało się sugerując, że mnie przepuszcza... otóż przepuszczało pannę z pieskiem, ale ją całkowicie zasłoniło. Dobrze, że mam refleks i sprawne hamulce, bo by mi wlazła wprost pod koła :/ A chwilę potem ja z kolei się zatrzymałem na skrzyżowaniu - tym razem z główną trasą - a auto zza mnie sobie stwierdziło, że zdąży przeskoczyć mimo nacierającego czegoś pełnym pędem z lewej ową główną. Skończyło się na wzajemnym strąbieniu - nacieracza i wymuszacza. A ja grzecznie sobie poczekałem :) Chyba jednak z ciśnieniem dziś coś niehalo.
Wiatr słaby - rano z E, po południu - z SE. Parno i gorąco.
Sakwy dwudniowe, ale niezbyt ciężkie.

Uć z gośćmi i wielką czarną chmurą

Poniedziałek, 30 maja 2016 · dodano: 30.05.2016 | Komentarze 6

Trasa: Odhuańń - p. na L. - R.
Rano w narastającym upale i przy silnym tylno-bocznym wietrze - przez Park po Zdrowie ;)
W p. na L. odwiedzili mnie Lavinka z Meteorem, bo jeszcze dziś pętelkowali po mieście Uć - chwilę pogadaliśmy - i ruszyli dalej zdobywać kolejne kesze ;)
A po południu rowerolot przy wietrze z SW na skrzydłach ogromnej burzy, rozciągającej się między Rumunią, a Belgią (aż samolot z Amsterdamu się spóźnił 2,5 h!): mogłem jechać najkrótszą do R. - ale co tam ściana wody nadciągająca lada moment, huki i potencjalny grad - trzeba było jeszcze przepętliczkować wokół Bielicowego Stawu celem nabicia kilku dodatkowych km w terenie! W chwili, gdy się doszukiwałem klucza od domofonu na mecie pod daszkiem - lunęło i zawiało - przyjechałbym dosłownie 15 sekund później i byłbym przemoczony do suchej nitki. A tak - udało się :D
Sakwy trochę ciężkie, bo dwudniowe.

Jambór - a potem znów na Uć

Niedziela, 29 maja 2016 · dodano: 29.05.2016 | Komentarze 4

Od rana się chmurzyło - Lavinka z Meteorem zwinęli się keszować po różnych piachach i krzorach - a myśmy poszli z M. nad rzeczkę znów wytaplać Alusia - rzucanie patyków do wody to najwspanialsza dla niego zabawa - szalał jak za młodych lat, biegał po wodzie, tarzał się w łące po psi pas - a nawet nauczył się nurkować za patykami, które opadały na dno, zadając kłam powiedzeniu, że starego psa nowych sztuczek się nie nauczy;)
W końcu zwinęliśmy się znad wody - i w sam raz, bo przyszła wiadomość od MeteoLavinek, że ruszają dalej na Uć - więc pożegnałem działkę, M. z psem (później przyjechał po nich brat autem) - i pognałem na spotkanie z L. i Met. na Ślądkowice Trzy Łasice. Tu poszukiwania resztek po cmentarzyku pierwszowojennym w zachynchanym lesie (udało się, a nawet bonusowo znaleźliśmy jakąś bezimienną mogiłę nieopodal!). Potem strasznie piaszczysto-kurzastą drogą pojechaliśmy dalej na północ (po drodze jeszcze jedna skrzynka gdzieś w bok, ale ja oraz rowery sobie darowaliśmy tym razem i poczekaliśmy, aż L. i Met. ją znajdą pieszkom) - i w końcu dojechaliśmy na kolejny cmentarzyk pierwszowojenny - w Pawlikowicach. Po zwiedzeniu skierowaliśmy się na Rydzyny (tu rozwałka skrzynkowo-cmentarna z rysowaniem schematów różnych newralgicznych skrzyżowań w mieście Uć oraz coraz silniejszą alergią w moim wykonaniu) - potem jeszcze bezskuteczne poszukiwania skrzynki koło Osady Rybackiej Czyryczyn i odwiedziny na cmentarzyku w Czyżeminku zdobywanym z kilku różnych stron. Na koniec wspólnej części wycieczki odwiedziny w zarastającym w zastraszającym tempie olchami i zielskiem wszelakim pałacu Grohmanów w Gospodarzu - i tuśmy się pożegnali: L. i Met. zostali pobuszować jeszcze w zdziczałych szklarniach, a ja już miałem dość upału, duchoty i kwitnących zielsk - więc ruszyłem do Odhuańńi, gdzie dotarłem cokolwiek zmarnowany z przegrzania po jakiejś głodzince.
Wiatr rano słaby z W - potem kręcił, a od połowy drogi zrobił się nieprzyjemnie wschodni - więc aż do miasta głównie w pysk.
Relacja Lavinki: http://lavinka.bikestats.pl/1470319,Wyprawa-do-Ja...
Relacja Meteora: http://meteor2017.bikestats.pl/1470386#ac

Podzelowywanie-popętelkowanie

Sobota, 28 maja 2016 · dodano: 29.05.2016 | Komentarze 0

Niespiesznie od rana z Meteorem i Lavinką na południe szlakiem geokeszy - celem była linia bunkrów pod Szczercowem. Najpierw jednak trochę cyklogrobbingu: odwiedziliśmy zapomniany cmentarzyk ewangelicki w Zabłotach i całkiem niezapomniany, bo czeski - w samym Zelowie. Obok opuszczona, klimatyczna (zwłaszcza w upał przeraźliwy;) cegielnia i miejsce po obozie (pierwsze skrzynki). Po zjedzeniu pod Groszkiem tego i owego oraz pokręceniu się po miasteczku - wziu na bunkry. Jeszcze przed tymiż kościółek, pałacyk zruinowany - wreszcie zaczęły się lasy przed Lubcem. W Lubcu jakieś dworki - i pierwszy (oraz, jak dla mnie ostatni tego dnia) bunkier. W środku bardzo miło, bo bez słońca oraz gorońca, więc tu dłuższa rozwałka - i już musiałem gnać z powrotem na działkę, bo miała się tam niebawem zjawić M. z psem i bratem samochodowo - ale wyrobiłem się przed nimi, bo utknęli w korku z powodu biegów na mieście.
Wiatr cały dzień wiał z SE, więc nawet podczas powrotu (pusta świetna asfaltówka w lesie między wydmami przez Ciszę, a od Parzna - dziurdziołowata stara asfaltówa na Zelów) specjalnie nie pomógł.
Po przyjeździe na działkę i spotkaniu z M., jej bratem i Panem Alanem;) - spacer nad rzeczkę, by pławić labradora z powodu upału niemiłosiernego. Jak już popływał pieskiem, poszliśmy do Starego Młyna, gdzieśmy zalegli pod parasolem - w sam raz, bo przyszła czarna chmura i trochę pogrzmiało - a trochę popadało przez chwile dwie. W międzyczasie przyszły pstrągi, frytki, surówki i zimne piwo, więc bardzo  niespiesznie wracaliśmy na działkę. Pożegnaliśmy się z bratem M. - musiał wracać na Uć - i zalegliśmy w nieróbstwie do czasu, aż o 20.00 wrócili z bunkrowania Meteor z Lavinką.
Relacja Lavinki: http://lavinka.bikestats.pl/1470318,Wyprawa-do-Ja...
Relacja Meteora: http://meteor2017.bikestats.pl/1470385,Ugotowany-R...

Uć - a potem znów na Jambór

Piątek, 27 maja 2016 · dodano: 29.05.2016 | Komentarze 0

Rankiem objuczony a'la wielbłąd najpierw tradycyjną trasą z Odhuańńi do p. na L. (via parkozdrowa pętliczka) - wiatr raczaj słaby - z SSE.
A po południu szybkościowy myk via Chechła do Jamboru - bo już od rana w tym kierunku zmierzali Lavinka z Meteorem. Zdążyłem na czas - wiatr trochę pomógł, bo wiał tym razem odwrotnie, niż rano - z NW.
Stuknięte 2000 km w tym roku.
Zdjęcie obrazujące spotkanie nad miską - https://lh3.googleusercontent.com/-KYiMBIo0uPQ/V0...

Uć z M. i Mamy Dniem

Czwartek, 26 maja 2016 · dodano: 26.05.2016 | Komentarze 10

Z okazji Wolnego Dnia Mamy - pojechaliśmy też dość wolno z M. do R. z bombonierą i podstawkami pod filiżanki - via moja pętliczka po Parku Zdrowiuśkim, gdzie tłumy dzikie spacerowiczów z aut i inne tam takie atrakcje jak waty cukrowe i dzieci rozwleczone na środku przejazdu.
Po wizycie i obiadku - powrót dla fantazji via pętliczka kolejna - wokół Bielicowego Stawu - i nawet zahaczyliśmy o Lublinkowy Las, a konkretnie Górną Łączkę i Stawiszcza. Na lotnisku bezskutecznie poszukiwaliśmy picia (wszystko pozamykane, bo samolotów brak) - a potem już tą samą trasą znów przez park (budka z piciem koło ZOO była otwarta!:) do Odhuańńi.
Tempo towarzyskie, sakwy lekkie, wiatr niezbyt silny z kierunków zachodnich, upał nie taki straszny - więc w sumie przyjemna przejażdżka po sennym, opustoszałym City of Uć ;)

Środa, 25 maja 2016 · dodano: 25.05.2016 | Komentarze 0

Odhuańń - sklepik z farbą, której nie było - p. na P. - Odhuańń.Wiatr mało znaczący, sakwy lekkie. Rano wielkie zawalidrogi-dostawczaki na P.

Wtorek, 24 maja 2016 · dodano: 24.05.2016 | Komentarze 0

Odhuańń - p. na P. - bankomatka pieniężna - Odhuańń.
Silny wiatr z E, znowu upał.
Sakwy lekkie.

Jambór - a potem wziu na Uć

Poniedziałek, 23 maja 2016 · dodano: 23.05.2016 | Komentarze 13

Już od rana upał coraz przeraźliwszy - i coraz silniejszy wiatr z SE. Niespiesznie czyniąc działkowe porządki (w końcu głównie po to cała ta niedzielno-poniedziałkowa wyrypa) wyskoczyłem 2 razy do wsi - raz, by wywalić śmieci i kupić żer, a drugi raz to już z samymi śmieciami.
W końcu przed 16.00, zaplanowawszy powrót nieco inną trasą, ruszyłem - z początku pod tego cholernego ESE-smana. A trasę tak zaplanowałem, by halsując - mieć ze 2/3 z tylno-bocznym do bocznego - i krótkie odcinki centralnie w pysk, w miarę możliwości na terenach leśnych, lub osłoniętych. Taka polityka wietrzna plus cztery postoje w cieniu i z dużą ilością wody przyniosły pożądany efekt w postaci tylko umiarkowanych zawrotów głowy na rozgrzanym asfalcie już w mieście (długa, jasna prosta - Trasa Maratońska;) oraz zaskakująco dobrej jak na warunki pogodowe średniej :)

Uć - a potem wziu na Jambór

Niedziela, 22 maja 2016 · dodano: 23.05.2016 | Komentarze 0

Będąc nieco rozchwierutanym z jednej strony po Wawie, a wiedząc, że szykuje się dobra pogoda z drugiej - rzekłem sobie "raz kozie śmierć" (w przeciwieństwie do kota - ten to ma 9 żyć!) - i wsiadłem ała na rower. Ała. Najpierw musiałem pojechać do p. na K. odbębnić 6h dyżuru niedzielnego. Oczywiście pojechałem via pętliczka w Zdrowym Parku, mając nadzieję, że też nieco w ten sposób ozdrowieję. Oczywiście tylko wertep, więc jeszcze gorzej.
Posiedziawszy w upale w p., o 16:00 ruszyłem w słońcu-gorącu do Jamboru - wiatr był przeważnie boczny (z SE), umiarkowany, więc trochę pomagał w zmęczeniu, a trochę jeszcze bardziej męczył.
Doturlałem się bez wielkich (i małych) przygód z nienajgorszą średnią (jak na brewerie dnia poprzedniego) i wkrótce zaległem na pstrągu, frytach, surówie i dwóch Namysłowach zmrożonych - w smażalniomłynie. A już całkiem po ciemku chlupnąłem sobie w Grabię. Żryć, żyć, pić - i nie umierać znaczy!