Uć ponawałnicowa

Czwartek, 10 sierpnia 2017 · dodano: 10.08.2017 | Komentarze 8

Obudził mnie upiorny, że tak powiem czarno-pomarańczowy wschód słońca. Za chwilę zrobiło się całkiem czarno. Od 6:30 do 7:00 świat za oknem zasłonięty był szarą zasłoną oberwanej chmury i rozświetlany niezliczoną ilością błysków. Huków też było pod dostatkiem, zaś wierzby przed oknem kłaniały się jak generałowie Misiewiczowi.
Dopiero jak się uciszyło i przestało padać, ruszyłem do p. - na szczęście nie muszę być co do minuty, a nawet godziny - zwłaszcza w takich przypadkach.
Utknąłem w sumie tylko raz, na ulicy Nowomiejskiej, gdzie dwa parkowe drzewa skutecznie przegrodziły jezdnię w poprzek, zamienioną w dodatku w jedno wielkie rozlewisko - i nic dziwnego, bo jest w tym miejscu dolina skanalizowanej rzeczki Utki skrytej w podziemiach. Dziś postanowiła być wylewna i wylała ;)
Jakoś to wszystko ominąłem i przez sterty połamanych ogródków piwnych dociągnąłem bez strat do p.
A po południu musiałem pojechać do R. podlać kwiatki, bo mama w Jamboru działa - tym razem jazda w spiekocie i gorącu i przy dość silnym wietrze z NW, więc męcząco. Ale i tak nie omieszkałem zawinąć do Bielicowego Stawu - do Lublinkowego Lasu się nie pchałem, bo po nawałnicy pewnie wszystko zasypane gałęziami - dość powiedzieć, że z powodu porannej katastrofy (czy też, jak ktoś ładnie już zdążył nazwać - Huraganu "Szyszko") nieczynne do odwołania są ZOO i Ogród Botaniczny, a do odwiedzonego ledwie wczoraj Lasu Łagiewnickiego - zakaz wstępu...
Podlałem, co miałem, zabrałem do sakwy wygrzebany w szafie aparat fotograficzny, który od dłuższego czasu leżał nieużywany - i ruszyłem do domu. Część sygnalizacji po 10h nadal nie działa, DDR-y zasypane gałęziami (w pojedynczych miejscach nieprzejezdne - i to tym razem nie z powodu nawierzchni;); na sam koniec zawinąłem jeszcze pod Odhuańń sprawdzić, czy przed oknem nic się nie połamało (w sumie tylko jedna gałąź). Acha- i widziałem Pendolinko, co w mieście Uć nie zdarza się jeszcze zbyt często.
Noo, trzeba przyznać: ciekawy i intensywny (nie tylko rowerowo) tydzień!

| 09:45 wtorek, 15 sierpnia 2017 | linkuj U nas w tym roku w miarę w normie... to znaczy owszem, po większych nawałnicach jakieś pojedyncze drzewa i konary są zwalone w mieście (nawet jedna duża lipa spadła na samochó obok naszego domu) i w lesie, ale nic masowego i na raty nie wszystko naraz. W zeszłym roku jesienią pod Bolimowem nawałnica szkód narobiła poważnych (solidny pas wiatrołomu):

A dwa lata temu, w Żyrardowie i na obrzeżach sporo drzew powaliło coś, co my przeczekiwaliśmy pod wiaduktem:
| 09:34 wtorek, 15 sierpnia 2017 | linkuj Straty dość okropne, zdemolowało park na Julianowie i Las Łagiewnicki - do tej pory są tam zakazy wstępu. Coś jak Cyryl sprzed paru lat.
| 09:31 wtorek, 15 sierpnia 2017 | linkuj A, widziałem na radarach... szło takie coś ciągle z południa na północ, najpierw centralnie przez Łódź, potem nieco przesuwało się na wschód i nas zaczęło zahaczać, a na koniec my się znaleźliśmy w centrum.
| 15:43 sobota, 12 sierpnia 2017 | linkuj Dzisiejsze pogodoee doniesienia medialne wskazują, że im bardziej w las - tym więcej harvesterów :/
lavinka
| 15:20 sobota, 12 sierpnia 2017 | linkuj Huragan Szyszko, me gusta ;)
| 20:58 czwartek, 10 sierpnia 2017 | linkuj Nie było tak źle. Ledwie jeden konar oderwał się z drzewa w parku.
| 18:05 czwartek, 10 sierpnia 2017 | linkuj Właśnie byłem ciekaw od rana co tam w Twoim ogródku i czy musiałeś się w drwala zmienić :D
| 17:39 czwartek, 10 sierpnia 2017 | linkuj Działo się dziś w Uci :)