avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87397.41 kilometrów - w tym 3400.34 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Ozorkółko z Boczkami

Wtorek, 2 stycznia 2018 · dodano: 02.01.2018 | Komentarze 11

Inauguracja sezonu 2018 z jednodniowym poślizgiem ;)
Z okazji wolnego dnia trzeba było coś zacząć wykręcać - a że ileż można jeździć do Stryjkowa, więc postanowiłem zatoczyć pętelkę nieco eksperymentalną - do Ozorowa.
Najpierw więc, by było rzeczywiście eksperymentalnie, pojechałem różnymi lepszymi lub gorszymi infrastrukturami rowerowymi na sam koniec Teofilowa - stąd ulicą Szczecińską, która, jak sama nazwa wskazuje prowadzi do Zgierza, by płynnie w Zgierzu przejść w ulicę Konstantynowską, biegnącą na Uć. Ot, takie tam :) Konstantynowska jest jednak o tyle lepsza od Szczecińskiej, że ma z dwóch stron fajne pasy rowerowe - i tak kilka km-ów.
A że asfalt gładki, jedzie się znakomicie!
Ze Zgierza klasyczną starą jedynką na Ozorów! Po drodze mnie kusiło z jednej strony, by dalej z wiatrem grzać co najmniej do Łęczycy, a może nawet na Kutno - i wrócić PKP-em, z drugiej, jak myślałem o powrocie pod wiatr, to już w tym Ozorowie ciągnęło mnie, by zawracać i w ten sposób męki powrotne skracać! Dziś jednak byłem twardy nie miętki - i wybrałem opcję w sumie najambitniejszą z dostępnych czasowo - czyli do cukrowni Leśmierz.
Tam już zawróciłem pod wiatr, ale miałem motywację: po drodze były Boczki! ;)
Za Boczkami odbiłem na chwilę zerknąć na stan obecny ruiny zwanej tradycyjnie pałacem w Scottnikach ;) - nie zmieniło się nic, poza tym, że ogrodzili teren siatką i wykosili chynchy na przedzie.
Stąd pod wmordęwind całkiem nielichy (pustacie rolne) z jednym odpoczynkiem na pniu ściętej robinii grochodrzewu - giganta, gdzie pożarłem ostatnie ciastowe okruszki świąteczne do Modlnej - i trochę fajną, niedawno zmodernizowaną opcją w stronę Stryjkowa. Odbiłem jednak w Woli Branickiej - na tym odcinku (do Szczawina) kilka krótkich postojów fotograficznych - bo a to ładna kapliczka, a to staw przed Białą, a to znów jedyny czarny (i w ogóle jedyny!) kościół w owej Białej - wreszcie kolejny staw w rzeczonym Szczawinie. W Glinniku zakupiłem wreszcie jakieś picie (cola 0,5 l zero cukru, bo wszystko wymiecione po Świętach i Nowym Roku) - i powlokłem już całkiem wywieszając ozorów pod górkę i pod wiatr stałą trasą pętelkową przez Smardzew, Las Łagiewnicki i Arturówek na chatę.
I dopiero poniewczasie w rzeczonej chacie  wpadłem na pomysł, że mogłem z okazji 2018 wykręcić dziś w sumie... 81,02. Ech, takie są skutki rozprężenia statystyczno-licznikowego z okazji Nowego Roku - w starym by to było nie do pomyślenia takie niedopomyślenie!

Pogoda była dziś do przeżycia jak na styczeń: w pierwszej części wycieczki nieśmiało przyświecało słonko, wiatr wiał umiarkowany, chwilami nieco silniejszy - taki między S, a SW, więc prawie nigdy nie był idealny, a z powrotem wręcz przeszkadzał.
Trasa (dziś z fotkami kluczowym momentów!) w Relivu i na TomTom'u - wyszedł jakiś banan, Mołdawia, albo inna bananowa republika. Ja nie wiem, skojarzenia mogą być przeróżne.

A teraz tradycyjne ROWEROWE POSTANOWIENIA NOWOROCZNE: otóż, hmm, ten tego... BRAK :D
Innymi słowy: jeździć by coś tam (z przyzwoitą prędkością) km-ów wyjeździć, parę gmin tradycyjnie zaliczyć. I może na koniec roku na ostatniej wycieczce wykręcić te nieszczęsne 81,02 ;p

| 12:33 środa, 3 stycznia 2018 | linkuj Oho, czuję jakiś przekręt ;-)
| 11:35 środa, 3 stycznia 2018 | linkuj Ósemkę można kręcić w nieskończoność, pod warunkiem, że ją wpierw przekręcimy :)
| 05:27 środa, 3 stycznia 2018 | linkuj Inaugurację roku mającego jedną ósemkę z aż trzema ósemkami w dystansie ;)

To piękno polszczyzny, że są takie wyjątki w pisowni, jak święto Trzech Króli, świadczą o bogatej historii naszego języka :)
| 21:01 wtorek, 2 stycznia 2018 | linkuj A, chyba, że tak. To całkiem o nim zapomniałem!
| 20:35 wtorek, 2 stycznia 2018 | linkuj Ja nie o tym ;-) Ja o tym w Z. co ma podejrzany pypeć
| 20:14 wtorek, 2 stycznia 2018 | linkuj Pamiętam, ale dziś była troszkę inna wersja w chwilowych planach, więc okolice Piątku i tak bym ominął ;)
| 19:36 wtorek, 2 stycznia 2018 | linkuj To ja się nieśmiało przypomnę, że jak będziesz znów zamiast do Stryjkowa jechał eksperymentalnie do Zegrza i to wersją niezbyt ambitną... że tam jest jeden podejrzany kościół ;-)

A postanowienia noworoczne mam podobne w części ogólnej, a w szczególnej z wyjątkiem przyzwoitej prędkości i 81,02.
| 18:55 wtorek, 2 stycznia 2018 | linkuj Postacie z Wyspy Wielkanocnej kojarzyły mi się za młodu z twarzy nieodmiennie z Naczelnikiem Kościuszką :)
Najlepiej by było zaś wykręcić 2018 ;) Postaram się do kwietnia :D
| 18:49 wtorek, 2 stycznia 2018 | linkuj To nie banan, a pyszczek z Wyspy Wielkanocnej - szczególnie widać to pod koniec filmiku z Relive :)

81,02 to pomysł dobry, ale jeszcze lepszy byłby 201,8 :)
| 18:35 wtorek, 2 stycznia 2018 | linkuj Pracodawca zdecydował, że to za Trzech Króli, które (te Króle;) są ustawowo wolne. Swoją drogą ciekawe, że w ktaju naszym jest święto Trzech Króli, a nie Królów :D
| 18:15 wtorek, 2 stycznia 2018 | linkuj Fajnie, że miałeś czas pośmigać.