avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87397.41 kilometrów - w tym 3400.34 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Pętelka z Trzema Królami

Sobota, 6 stycznia 2018 · dodano: 06.01.2018 | Komentarze 13

Dziś, z okazji styczniowego upału, założyłem cienkie spodnie rowerowe, bluzę (czyli ubrałem się jednowarstwowo), letnie rękawiczki bezpalcowe - i tak z gołym łbem pojechałem natrzaskać trochę nowych kilometrów staro-nową trasą: najpierw na Stryjków via Cesarka, a potem na Zgierz sprawdzić koledze Meteoru jeden z kościołów pod kątem wmurowanych pocisków.
Ledwo nawet jeszcze prawie z miasta nie wyjechałem - a tu znienacka Trzej Królowie w Trzech Króli: otóż przypadkiem spotkałem dawno nie widzianą koleżankę o tym nazwisku z synem i jej obecnym facetem (co do niego, to chyba formalnie Niekról;) - to się nazywa mieć szczęście 6 stycznia! :D
Chwilę pogadaliśmy - i ruszyłem w długą pętelkować dalej - z kolei w niemal nomen-omen Królówce, bo Cesarce spotkałem Trzy Ogromne Psy...psypadek? Nie sądzę!
Na szczęście były psyjacielskie :)
Okrążyłem Stryjków trochę obwodnicą, a trochę serwisówką wzdłuż którejś z licznych tam autostrad - i odtąd jak dotąd generalnie sprzyjający wiatr z WSW się zborsuczył w związku ze zmianą kierunku jazdy - kolejne 30 km to głównie walka z wiatrem (na szczęście stopniowo słabnącym) i podjazdami (zwłaszcza przez Zgierzem). Na granicy tego zacnego grodu odbiłem w jakieś polne chynchy, by obejrzeć wcześniej niezahaczony cmentarzyk ewangelicki - została z niego potwornie zaśmiecona kępa starych drzew, a obok ktoś wysypał wielką stertę gruzu.
A to Polska właśnie. :/
W samym Zgierzu przebiłem się przez nieźle slumsowate getto do zamierzonego kościoła, ale żadnych pocisków nie odnalazłem - za to z kościelnego pagórka roztaczał się interesujący widok na smog ścielący się doliną Bzury, w który to tuman prędziutko zjechałem.
Po nasyceniu się zgierskimi klimatami wróciłem do domu nieco okrężnie, bo opcją, którą jechałem parę dni temu (wycieczka z Boczkami;) - tylko wtedy w drugą stronę.
Relive z fotkami jest TU, zaś TomTom ze statystykami - TU.

| 18:57 niedziela, 7 stycznia 2018 | linkuj U nas było w najcieplejszym momencie dnia dziesięć na plusie: http://www.bms.toya.net.pl/temperatura/30-dni-cien/#o
lavinka
| 15:14 niedziela, 7 stycznia 2018 | linkuj Odczuwalna jest dużo niżej niż odczytowa od kilku dni, więc mogło tak być. To było zupełnie inne 9 stopni niż wiosną.
| 14:41 niedziela, 7 stycznia 2018 | linkuj Termometr w Skierniewicach pokazywał maksimum 9,1°C w południe, Podkowa Leśna 8-8,5 między 12 a 14. Może było ci chłodniej, bo się częściej zatrzymywaliśmy, a i wiatr był nieco silniejszy.
lavinka
| 13:59 niedziela, 7 stycznia 2018 | linkuj Nie, na pewno było chłodniej. Jak wróciliśmy, było już około 5-6. Im bliżej południa, miało być chłodniej i to się sprawdziło. Raniutko było ciepło, a potem coraz gorzej.
| 12:58 niedziela, 7 stycznia 2018 | linkuj @lavinka - Ciepło było, w dzień z 9 stopni... co się zgadza z moim termometrem rowerzysty :-)
| 22:55 sobota, 6 stycznia 2018 | linkuj Też kilku szosowców widziałem :) Jeden mi ino śmignął - w kasku i kominiarce. Ja bym się zagotował przy minus 20 w takim zestawie.
lavinka
| 22:44 sobota, 6 stycznia 2018 | linkuj A ja spotkałam aż pięciu rowerzystów w kaskach. O tej porze roku rzecz niesłychana. :)
| 20:44 sobota, 6 stycznia 2018 | linkuj Muszę jeszcze zatem nieco dopracować tę trasę, bo dziś wyszła przypadkiem, a następnym razem rybkot musi wyjść idealny!
| 20:42 sobota, 6 stycznia 2018 | linkuj To też. A odwrotnie rybka. Cóż za (dosłownie) przewrotność.
| 20:34 sobota, 6 stycznia 2018 | linkuj Ja tam widzę odwróconego tyłem, nieco jakby w skośne perspektywie siedzącego kota.
| 20:11 sobota, 6 stycznia 2018 | linkuj No i kształt trasy również czysto wpisany w dzionek - rybka :)
| 19:31 sobota, 6 stycznia 2018 | linkuj Czyli wyszła wycieczka trzy po trzy ;)
| 19:19 sobota, 6 stycznia 2018 | linkuj Wiatraki również były trzy...