avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87397.41 kilometrów - w tym 3400.34 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Jambór inaczej

Sobota, 5 maja 2018 · dodano: 05.05.2018 | Komentarze 31

Wycieczka skomplikowana logistycznie, częściowo z M.
Rano do ostatniej chwili M. nie wiedziała, czy jedzie, czy nie - ja byłem zdeterminowany, bo musiałem posadzić na działce dzikie wina oraz podlać choinkę, którą mama posadziła kilka dni temu, gdy była w Jamboru.
W ostatniej chwili M. zdecydowała, że mimo przeziębienia jedzie, ale częściowo pociągiem, więc ostatecznie wyszedłem kwadrans przed nią - i nim dojechała na dworzec oraz dalej ŁKĄ do Dobronia - ja też już tam byłem. Pojechało się bowiem szybko, bo przeważnie z wiatrem :) Niestety, stuki i puki oraz krótkie zgrzytnięcia w napędzie(?) stają się nagminne - podejrzewam wszystko, czyli: 1. support, 2. piastę w tylnym kole (które minimalnie jakby lata na boki), 3. łańcuch (zaczyna strzelać), 4. pedał(y) - kręcąc się - chroboczą. Tak, czy inaczej - niefajnie, bo do serwisu równy miesiąc, a wychodzi na to, że do tego momentu nie ma co ryzykować dalszych wojaży... :/
Po spotkaniu na stacji w Dobroniu z M. już wspólnie ostatnie 14 km-ów - i byliśmy na miejscu.
Porobiłem działkowo to i owo, potem poszliśmy na spacer nad rzeczkę - i M. musiała już niestety wracać na Uć (do Alusia pozostawionego w chałupie) podobnym, łączonym sposobem rowerowo-pociągowym. Żeby jej nie było smutno, odeskortowałem ją do Dobronia - tym razem pod wiatr, uf-uf.
Po pożegnaniu - na abarot - i tu się zdarzył w sumie zabawny przypadek: otóż jechałem świeżutkim asfaltem - po prawej w ramach remontu wydzielono pas odseparowany białą ciągłą linią i jakimiś odblaskowymi farfoclami. Pas nie wiadomo dla kogo, bo oznaczeń brak, choć w domyśle pewnie dla pieszych. Jechałem więc sobie wzdłuż pasa dumając kiedy mnie strąbią, że nie jadę czymś, co przypomina pas dla rowerów. Okazja zdarzyła się już po chwili: z naprzeciwka nadjeżdżał jakiś rowerzysta, a mnie wyprzedzało jadące od tyłu seicento - i trututu. Strasznie mnie to rozśmieszyło i z politowaniem zacząłem machać doń ręką jak do jakiegoś starego znajomego, mając nadzieję, że zobaczy we wstecznym lusterku :D
Przyjechałem na działkę, patrzę na fujzbuka co nowego - a tu moje zdjęcie autorstwa MrScotta, gdy jadę wzdłuż owego pasa! Okazało się bowiem, że w ferworze bacznej obserwacji autotrąba kompletnie nie zauważyłem, że rowerzystą jadącym w tym momencie z naprzeciwka był 1960Dziki, czyli właśnie MrScott!
W dodatku on z kolei myślał, że to jemu kiwam (a nie sejcenciakowi!) :D
A żeby znów nie było, że nie ma fotki, wklejam poniżej ilustrację owej historii: pewnie zzoomowany jestem ja, pas i chyba w oddali trębacz. Aut(h)or - MrScott :)

Trasy: poranna na działkę oraz odprowadzenie M. do pociągu i na abarot - proszę uprzejmie.

| 07:51 wtorek, 8 maja 2018 | linkuj Jak wegańskie, to na pewno była zielona :-) w teście-degustacji bardziej czuć chlorofilem niż siarką.
| 07:47 wtorek, 8 maja 2018 | linkuj Myśmy wczoraj z M. popijali wino, które było oznaczone jako "wegańskie". Morał: jaszczurka z winka - ale nie z każdego!
| 07:43 wtorek, 8 maja 2018 | linkuj To fakt, pomysłowość jest ogromna... w tym temacie jestem fanem pomysłów na etykietki tanich win, ostatnim ciekawszym był Pierun (Grzmoci Błyskawicznie!) http://meteor2017.bikestats.pl/1433945,Winko-Dnia.html
| 22:22 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj Meteor, hehe, dzięki za przypomnienie, że w rodaków za granicą (a i tu) nigdy nie można wątpić :)
| 20:36 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj O, a na Słowacji widziałem sklepik z napisem PIVO VINO LIMO... nie ryzykowałem ;-P
| 20:35 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj A na ukraińskiej granicy, bodaj po tamtej stronie - sklep z logo Lidla, ale napis w nim LITR. Wiadomo co można było kupić :-)
| 20:34 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj A w Nieborowie był kiedyś bar McDonay... bo już nie ma
| 20:32 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj Fotka! Nie może być!!!

A może to i MrScott trąbił jakimś hiper-mega-trąbkiem, tylko myślałeś że to mijający Cię samochód?
| 17:48 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj Na koloniach nigdy nie było Internetu, ani smartfona ani nic! Tylko apele i gimnastyki poranne oraz kompot z osami. Brr.
lavinka
| 17:41 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj Pod Darłówkiem byłam kiedyś na koloniach, fajnie było tylko nudno, bo bez internetu. ;)
| 17:38 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj W Darłówku jest bar typu buda o nazwie Maciu-Piciu :)A przynajmniej kiedyś był.
| 17:17 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj No i picia, ale to już zupełnie inna, czasem ciężka do przypomnienia sobie, historia :)
| 16:30 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj Czegóż to się nie robi, jak ktoś tak miło oraz często prosi... A, już wiem: nie odmawia się. Paciorka, zdjęcia i żarcia ;)
| 16:21 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj Jest! Ile to namawiań, bojów, trudów, kosztowało... :)
| 06:17 poniedziałek, 7 maja 2018 | linkuj Wszyscy bardzo chcieli
Panta rhei!
I Huann fotkę wkleił!
lavinka
| 21:48 niedziela, 6 maja 2018 | linkuj Ja mam Toolwiz Photos, zajmuje mniej miejsca, a funkcję zmniejszania posiada. :)
| 20:46 niedziela, 6 maja 2018 | linkuj Będę mieć na uwadze (jak mi minie przesyt technologiczno-internetowy w stosunku do niedosytu rowerowo-leśnego;)
| 20:43 niedziela, 6 maja 2018 | linkuj Polecam Snapseed. To aplikacja, której nie używam, bo mam edytor w Huawei, ale testowałem na innym fonie i dawała radę. Ma opcję zmiany rozmiaru.

Nie ma za co :)
| 20:23 niedziela, 6 maja 2018 | linkuj Mam możliwość edycji, sto tysięcy efektów etc. - ale akurat nie mogę zmieniać rozdzielczości. Coś tam próbowałem wczoraj pociągnąć z netu, ale mi się znudziło po kilku próbach.
Jednak nie ma to jak Irfan na kompie.
lavinka
| 20:01 niedziela, 6 maja 2018 | linkuj Nie każdy telefon am edytor zdjęć, ja sobie musiałam specjalnie zainstalować, bo moje szajsungi, a obecnie chiński zte - maja tylko aparat. Dziadostwo, ale ma mocną baterię, a na baterii mi zależy bardziej. Aparat mam osobno. :)
| 21:09 sobota, 5 maja 2018 | linkuj Pewnie tak. Ale jak dotąd nie korzystałem, bo mi nie był do niczego potrzebny - obróbki zdjęć zaprzestałem w czasach wczesnej cyfry.
| 20:51 sobota, 5 maja 2018 | linkuj W telefonie też masz edytor zdjęć.

Nie ma za co :)
| 20:45 sobota, 5 maja 2018 | linkuj To ja wiem (ale i tak dzięki:), tylko w lesie nie mam kompa ;)
| 20:38 sobota, 5 maja 2018 | linkuj Czyli masz ustawioną w telefonie za wysoką rozdzielczość. Żeby to obejść, wystarczy zdjęcia na kompie otworzyć w najprostszym programie typu IrfanView i zmienić rozmiar na okolice 1024x768 pikseli.

Nie ma za co :)
| 20:30 sobota, 5 maja 2018 | linkuj I nawet po cichu się przyznam, że chciałem dla świętego spokoju wrzucić fotkę puszki zielonej farby, którą malowałem 2 tygodnie temu słupki, ale najpierw się ładowało z 5 minut, a potem i tak mi powiedziało, że nie taki rozmiar czy coś. A daj Pan spokój z czemś takim!
| 20:26 sobota, 5 maja 2018 | linkuj :)
| 20:20 sobota, 5 maja 2018 | linkuj Nie no, poważnie :) Co nie znaczy, że jakbym robił, to bym je wstawił ;)
| 20:18 sobota, 5 maja 2018 | linkuj Nagle, przypadkiem... :)
| 18:49 sobota, 5 maja 2018 | linkuj Ba! Ale dziś akurat nie zrobiłem ani jednego!
| 17:56 sobota, 5 maja 2018 | linkuj No to czekamy :)

A w zamian proszę o wklejenie "normalnie" zdjęć, o! ;)