Wietrzna pętelka w wersji XL

Niedziela, 20 maja 2018 · dodano: 20.05.2018 | Komentarze 9

Nie zrobienie dziś chociaż jakiejś proza(i)cznej pętelki równałoby się grzechowi co najmniej bardzo ciężkiemu, więc mimo stuków i zgrzytów co kilka sekund/obrotów korbą, ruszyłem cokolwiek tym przybity (by nie rzec: z duszą na ramie(niu)) dziergać coś, co w każdej chwili mogło zakończyć się końcem jakiegokolwiek napędu. Pojechałem tak, aby w razie czego mieć w granicach maksymalnie godziny dreptania z Mery na grzbiecie jakikolwiek powrotny środek lokomocji - czy to busik, czy też pociąg. Ale, jak się okazało ostatecznie na koniec - nadal jakoś (nie mylić z jakością) jeszcze "a jednak się kręci"...
Pierwsze 20 km-ów pętelki, do Stryjkowa (tym razem dolinkowo, bo przez Dobieszków i Cesarkę) to katowanie pod silny wiatr prosto w ryjo - czyli z NE. Ciężko bardzo, a na zjazdach ledwo do czterdziestki raz udało się rozpędzić.
Stryjków objechałem obwodnicą od północy (i tu wreszcie przez chwilę było bardziej z wiatrem), potem wykręciłem na W/NW, więc jakoś szło mozolnie - ale do przodu.
W Swędowie dogoniłem(!) i przegoniłem (!!) niespiesznego szosowca, który następnie sprytnie usiadł mi na kole. Ach, jakże żałowałem, że Mery niepełnosprawna i nie mogę polecieć tyle, ile by się należało szosowcu - ja katowałem 25-28 km/h, on jechał sobie za mną na luzie... W Szczawinie zamieniliśmy trzy słowa - on odbijał już na Uć, a ja postanowiłem nabić dodatkowe katorżnicze kilkanaście km-ów, więc skierowałem się na Jeżewo - i stąd do miasta jeża - czyli Zgierza ;) Droga tu prosta jak drut w sensie kierunku, łysa jak pola(na) - i mocno pofalowana (z przewagą podjazdów), więc rzadko tędy jeżdżę, jeśli nie mam idealnego wiatru od pleców. Dziś niby był, ale byłem już nieco zzipany, więc średniej nie poprawiłem (choć i nie pogorszyłem) na tym odcinku.
Przejazd przez Zgierz bez specjalnych uniesień (czyli przeważnie z górki;), potem jeszcze jak zwykle przy tej wersji pętelki wykierowało mnie na dalekie opłotki NW miasta Uć - a stąd znów pod tym razem przednio-boczny wiatr ostatnie 9 km-ów przez światła, wiadukt, dedeery i inne takie tam atrakcje.
Wróciłem wypompowany jakbym zrobił jakąś dziką setę plus - aż mnie oskrzela rozbolały; tak sobie myślę, że wysiłek obecnie wkładany w jedno machnięcie korbą to normalne dwa. Świadczy o tym ostateczna średnia z dziś - skandalicznie niska, jak na pętelkę, bo nawet 25 km/h nie wyszło :( No trudno, jeszcze 2 tygodnie cierpień, a potem..."to się jeszcze odbuduje", jak mawiał o Pałacu Kultury Ryszard Ochódzki.
A jak wiadomo - wszystkie* Ryśki (wliczając mojego pana serwisanta) to fajne chłopy! :)
*no dobrze, wszystkie oprócz Ryszarda Czarneckiego.
Relive trasy - proszę uprzejmie.

| 22:12 niedziela, 20 maja 2018 | linkuj No dobrze - napiszę: od razu.
Co prawda nie wiem po co, ale niech już tam będzie.
| 21:46 niedziela, 20 maja 2018 | linkuj Hehe :)
| 21:44 niedziela, 20 maja 2018 | linkuj No przecież napisał od razu... a nie 20 postów dalej ;-P
| 21:35 niedziela, 20 maja 2018 | linkuj No to pisz od razu :)
| 21:32 niedziela, 20 maja 2018 | linkuj To był starszy pan, z wyglądu taki 70+. W sam raz na wyścigi z Mery ;D
| 21:07 niedziela, 20 maja 2018 | linkuj Jest dobrze, biorąc pod uwagę przeciwności napędu, który nie chciał już pędu :)

Szosowiec trzymający koło przy 25 km/h...? Świat się kończy :)
| 19:24 niedziela, 20 maja 2018 | linkuj @M2017 - żebym to ja na 100% wiedział, co dolega Mery, a tak jest stresik, że się np. naraz rozpadnie na 1000 kawałków :D
@M. - dzięki, na bezrybiu i meduza gąbka! ;)
| 19:01 niedziela, 20 maja 2018 | linkuj Super dystans i średnia, a przy takich problemach technicznych i przeciwnym wietrze, to cud-miód, malina!
| 18:59 niedziela, 20 maja 2018 | linkuj Mój rower na miasto nadaje się w tej chwili już wyłącznie na miasto, bo raz że ze względu na jego fatalny stan mogę jeździć nim tylko na pół gwizdka (czyli akurat po bułki + pętelka wokół miasta), a dwa żeby w razie awarii dało się doturlać do domu... ostatnio dosyć często coś mi stuka w pedale, który zresztą ostatnio mi odpadł, bo się znienacka odkręcił. Jakoś dojechałem do domu na jednym pedale i popychając prawą nogą korbę ( ładnych parę kilometrów i byłem w stanie się tak rozbujać do 18km/h po płaskim), ale ten ruch był jakiś taki nienaturalno-wykrecający, że następnego dnia prawie nie mogłem ruszać prawą... ręką, bo miałem straszny ból jakiegoś mięśnia w plecach.