Tour de Warząchewka

Niedziela, 14 października 2018 · dodano: 14.10.2018 | Komentarze 9

Do Warząchewki? Ale czemu?
Bo tak :)
Bo tam nie ma dosłownie nic poza ładną nazwą. I wiatrem wg prognoz dziś sprzyjającym. I setki kilometrów. I stacji kolejowej, z której można wrócić do domu.
No to w drogę od rana!

Wszystko zapowiadało się aż za bardzo wyśmienicie: dystans taki w sam raz, piękna złotopolska jesień i takaż pogoda, profil trasy (bardziej w dół, niż w górę) i sprzyjający wiatr - wg zapowiedzi - z SSE.
Podejrzane!

I słusznie...

Na początku szło jak po maśle - po minięciu miasta Uć ze Zgierzem na dokładkę, stara "Jedynka" rozwinęła przede mną gładzie swych asfaltów z luksusowym poboczem - a, że niedziela, więc ruch minimalny i nic, tylko śmigać! Wszystko gładko z wiaterkiem i z górki do Łęczycy - tu zaczęły się pierwsze, nieznaczne jeszcze (jak to mówią u nas) "schódki": droga wykręciła na N, a wiatr zmienił się na SE. Niby nic, ale jednak (zwłaszcza na długich, choć plaskatych podjazdach w szczerych polach, których jest tu 90% trasy).

Pierwszy postój w Krośniewicach po 58 km-ach - banan i pić.

Potem droga wykręciła lekko na E, a z wiatru się zrobił ESE-sman, więc już całkiem z boku. Na szczęście nie trwało to długo, bo po 76 km-ach był Lubień Kujawski i czekoladowe kulki :)

I tu się zaczęły schodziska - na postoju nad malowniczym jeziorkiem usłyszałem niepokojący syk dobiegający z przedniego koła... o żesz kfak! :/

Początkowo sądziłem, że czeka mnie łatanie dętki, ale powietrze uchodziło dość wolno...zmieniłem więc plan - ze względu na marudną perspektywę pompowania małą pompeczką po łataniu, co trwałoby na tyle długo, że nie zdążyłbym na ciapąg powrotny z Warząchewki, dokąd miałem jeszcze 27 km-ów - i 1,5 h czasu. Przy sprawnym rowerze to by była godzinka jazdy dzisiaj, no ale... ruszyłem zakleiwszy z zewnątrz oponę w miejscu, skąd uchodziło powietrze - dałem bezpośrednio na dziurę łatkę dętkową, a po wierzchu nie żałowałem słynnej srebrnej taśmy, z którą się zawsze wożę.

Tak przejechałem kilka km-ów, a koło "pływało" coraz bardziej. W końcu zdesperowany zatrzymałem się przy jakimś parkującym aucie na poboczu, ale pani nie miała pompki samochodowej. Na szczęście za kilkaset metrów była stacja benzynowa - nabiłem 4,2 atmosfery, zmieniłem "opatrunek" oponie - i dalej walczyć o końcowy sukces warząchewkowy! A powietrze pomalutku: sssss...

Dociągnąłem do obwodnicy Kowala (km 90) - tu była kolejna stacja benzynowa, ale niestety kompresor był uszkodzony - dobił już tylko do 2 atmosfer. Ostatnie 13 km-ów na stację kolejową to desperacka walka z czasem i wierzgającą z przodu Mery - ostatnie 3 km-y bocznej drogi dociągnąłem już praktycznie wyłącznie na flaku. Szczęście w nieszczęściu, że to przednie, a nie tylne koło, bo nic by z tego nie wyszło - a tak zdążyłem kwadrans przed pociągiem - jedynym wg rozkładu bezpośrednim połączeniem powrotnym.

Stówa zrobiona, Warząchewka zaliczona - ale to jeszcze nie był koniec kar za dzisiejsze "pojechanie na łatwiznę" - przed Ozorkowem okazało się, że trakcja jest zerwana i że 2 stacje przewiezie wszystkich autobus zastępczy na kolejny pociąg.

Na szczęście udało się uprosić kierowcę, by wrzucił całkiem już z przodu sflaczałą Mery do luku bagażowego - i jakoś dotarłem do domu z prawie półtoragodzinnym opóźnieniem - oczywiście od dworca już MPK. I gdyby nie dziura to kto wie, czy dziś by nie padł rekord wszechczasów prędkości na dystansie stukilometrowym, albo w ogóle - a tak wyszło piękne, nędzne 28 km/h...

W domu po rozmontowaniu koła okazało się, że dziurka jest tak mała, że dopiero po zanurzeniu w wodzie wydobywają się zeń pojedyncze bąbelki powietrza. Zakleiłem (również oponę - tym razem od wewnętrznej) - i jutro od rana znów mnie czeka wędrówka na pobliski kompresor.

I chyba zaczynam się powoli bać jazdy gdzieś dalej, bo coś za dużo ostatnio tych "przygód".
6000 km-ów w tym roku przekroczone; Relive z obiecanymi szeleszczącymi jesiennie fotkami - TU.

| 06:38 poniedziałek, 15 października 2018 | linkuj Dziękuję :) Tak sobie myślę, że ten kapeć to drugi od pary do tego sprzed tygodnia (wtedy tył - teraz przód!). No i sprawdziły się jakże szybko Twoje słowa, że lepiej złapać gumę kilkadziesiąt metrów - a nie kilometrów od domu... ;)
| 04:29 poniedziałek, 15 października 2018 | linkuj Brawo! :)

Gratuluję przekroczenia sześciu tys. km w sezonie, setki i wysokiej średniej (mimo przygody z przednim kołem, podejrzewam tu działanie Boruty, w końcu przejeżdżałeś przez Łęczycę) do wyjątkowo pięknie nazwanej miejscowości - Warząchewki!

Pomysłowy biały piesek w czarne kropki w Krośniewicach z napisem dyscyplinującym właścicieli czworonogów.
| 22:09 niedziela, 14 października 2018 | linkuj Na trasie i tak bym pewnie nie zmienił, bo już nie miałem czasu na dymanie kiszki. Co innego w domu.
| 21:38 niedziela, 14 października 2018 | linkuj No ale to, że nowa, nie znaczy niestety w tych czasach, że nie pęknie. Zawsze warto mieć ze sobą zapas - u mnie w podsiodłówce mieszczą się dwie, ciężar żaden, a spokój psychiczny gwarantowany :)
| 21:24 niedziela, 14 października 2018 | linkuj A - za graty dziękuję - i kiedyś pojadę do Warząchewki ze średnią 30! ;D
| 21:22 niedziela, 14 października 2018 | linkuj Ta dętka była nowa, miała ze 2 miesiące...ech!
| 21:08 niedziela, 14 października 2018 | linkuj O, jest :)

Mimo defektu, wyszło godnie - gratuluję. A na przyszłość polecam zasadę - żadnych łatek, jeno nowa dętka. Mniej stresu, a i czas zaoszczędzony. Łatka jest dobra, gdy dwie zapasowe dętki okażą się felerne :)
| 20:13 niedziela, 14 października 2018 | linkuj Już, musiałem ogarnąć cały dzisiejszy kosmos, a na to zawsze trochę czasu zlatuje ;)
| 19:31 niedziela, 14 października 2018 | linkuj Ło! Póki nie ma opisu, szacun za średnią. Ktoś się znów do PiS-u przyznał, czy co? :)