Kolorowa Wycieczka Multikulti

Sobota, 13 lipca 2019 · dodano: 13.07.2019 | Komentarze 8

Dziś Wędrowny Festiwal Kolorów Polski (czyli cykl wycieczek autokarowych połączonych z koncertami w plenerze, których to wycieczek jesteśmy wraz z Ucką Filharmonią współorganizatorami w tym roku) zawędrował m.in. do podozorkowskiej Solcy Małej, gdzie znajduje się Wioska Indiańska o wdzięcznej nazwie "Tatanka". Festiwalowe wycieczki krążą w weekendy z uczestnikami po regionie zaglądając w różne ciekawe miejsca - zaś my z M. wskoczyliśmy na rowery i korzystając z okazji odwiedziliśmy Indian.

Najpierw było ognisko z przydziałową kiełbachą domowej produkcji, potem zaś arcyciekawe zwiedzanie z opowieściami. Po dwóch godzinach autokar festiwalowy pomknął na koncert do Lutomierska (trąby w klasztorze), a my - na Festyn Rodzinny w Parzęczewie, gdzie miał m.in. występować jakiś miły pan o ksywie Miły Pan, grający disco-polo. Na szczęście;) była obsuwa (być może związana z ulewą, która zlała Parzęczew do cna nie docierając jednak do oddalonych kilka km-ów Indian), więc na scenie akurat produkowały się całkiem efektownie zespoły ludowe - nasz, serbski i białoruski. Dodatkowo spotkaliśmy naszego kolegę Skrzatologa z pobliskiej Doliny Skrzatów (też polecamy;), który miał festiwalowy namiot z różnościami - dostaliśmy w prezencie magnes ze skrzatem i skrzacie ziółko do spożycia;)

A potem już tylko myk do chaty przez kałuże i rozlewiska - rowery się upaćkały, mimo, że nie spadła dziś na nas ni kropla dżdżu. Ale za to cośmy się multiukutluralnili - to nasze!

A jutro kolejna kolorowa całodniowa wycieczka :)

Relive do Indian: https://www.relive.cc/view/e1355268096

Relive od Indian: https://www.relive.cc/view/e1355452110

| 07:11 niedziela, 14 lipca 2019 | linkuj Chiba tak i była soczysta wymowa z opluwaniem rozmówcy
| 07:00 niedziela, 14 lipca 2019 | linkuj Czy z tej buzi brzmiało? ;)
| 06:41 niedziela, 14 lipca 2019 | linkuj No toście skutecznie wypętelkowali wczoraj burze i ulewy (tak jak my!) co najwyżej trafiając na krajobraz po burzy (tak jak my!). Ostatnio jak czytałem Klusce opowiadanie o brzu, to chciała żebym jej zamiast "burza" czytał "buzia"... "Zbliżała się wielka buzia" itp.
| 21:20 sobota, 13 lipca 2019 | linkuj Powodzonka więc :)
| 21:07 sobota, 13 lipca 2019 | linkuj Jutro będą w ramach Kolorów kozy :D
No i setuchna, jak wszystko pójdzie zgodnie z planem.
| 21:04 sobota, 13 lipca 2019 | linkuj No pewnie, że p-piesek! :) Pomroczność mnie dopadła widocznie.
| 20:58 sobota, 13 lipca 2019 | linkuj To nie suri kotka, tylko piesek preriowy!
Panowie Indianolodzy wręcz żyją tematem - głównie północnoamerykańskim, ale też było sporo o sprawach np. inkaskich.
| 20:54 sobota, 13 lipca 2019 | linkuj Multifajnie :) Nawet surykatka była :)

Indianie generalnie zawsze średnio mnie "kręcili", przynajmniej ci północnoamarykańscy (wolałem południowych, bo ciekawsze tereny i trucizny), ale dobry folklor nie jest zły :)