Ładne kwiatki, niezłe ziółka

Niedziela, 15 września 2019 · dodano: 15.09.2019 | Komentarze 5

Z okazji Skierniewickiego Święta Kwiatów, Owoców i Warzyw przejażdżka z M. i dawno zapowiadającym się rowerowo, lecz jakoś do tej pory nieudającym się kol. Kaszanim (jechał na fajoskim szosowym Dżajancie) - pofrunęliśmy z huraganowym wiatrem z SW do grodu nad Skierniewką zwaną także Łupią.

Wystartowaliśmy o 9:30, by mieć zapas czasu - chcieliśmy (głównie ja;) wycelować na 13:30, kiedy to na rynku rozpoczynał się wielki konkurs jedzenia burgerów na czas o nazwie "Żarłoki" - miałem nadzieję rzecz jasna wziąć w owym żarłokingu udział ;)

Nim jednak dotarliśmy do Skierniewic, przemierzyliśmy w sympatycznie, niezbyt mocno przygrzewającym słoneczku głównie bocznymi szosami blisko 60 km-ów - po drodze z atrakcji był Szczecin, gdzie mnie podczas jazdy dziabnęła osa w palec oraz dwie wsie o wdzięcznych nazwach i koszmarnym asfalcie - Święte Laski i Święte Nowaki. Przed Sk-wicami było jeszcze parę km-ów w lesie bardzo dobrej rowerówki-asfaltówki z drewnianymi mostkami. Po dotarciu na rynek, czyli epicentrum tłumu z okazji święta, niestety okazało się, że komplet 10 chętnych do żarłocznego konkursu już jest, pozostało więc tylko podziwiać kunszt uczestników - zawodnicy mieli 12 minut, podczas których musieli zjeść jak najwięcej nie byle jakich, bo ważących każdy 60 deko burgerów! Zwycięzca pożarł 4!! Jednak dzień nie był jeszcze w kwestii kulinarnej stracony, bo burgerów organizatorzy narobili więcej niż wchłonęli uczestnicy, a pozostałe zostały...rozdane wśród publiczności - oczywistym jest zatem, że też skorzystałem! :D Co prawda dostałem tylko jednego - więc zrobiłem się głodny...

Po tej atrakcji przeszliśmy się z rowerami po zapchanym dzikim tłumem i straganami centrum, potem wzdłuż rzeki po parku - i klucząc tam i siam dotarliśmy do Parowozowni. Tu okazało się, że dziś jest dzień otwarty i można zwiedzać z przewodnikiem za darmo, z czego skwapliwie skorzystaliśmy. A potem już tylko hop na sąsiedni dworzec i zatłoczoną e-ŁKĄ na Fabryczny - tu pożegnaliśmy Naszego Drogiego Kaszaniego i już we dwójkę wróciliśmy do chałupy, gdzie pożarłem ważącą kilogram pizzę, by się nieco pocieszyć ;)

Relive z trasy Uć - Sk-wice - TU.

Relive ze Sk-wic z burgerami i parowozami - zaś TU.

lavinka
| 13:16 poniedziałek, 16 września 2019 | linkuj No do tej parowozowni to my jak sójka za morze, który to już rok. ;)
| 06:52 poniedziałek, 16 września 2019 | linkuj No to nie do końca ta trasa, bo zapewne wówczas Stryjków żeś ominął, skoro Wódka ;)
| 05:51 poniedziałek, 16 września 2019 | linkuj My w końcu zdecydowaliśmy się ominąć tłumy i pojechaliśmy do Puszczy Mariańskiej... choć coś mi się kojarzyło, że pewnie będzie jeden z nielicznych dni otwartych w Parowozowni, a z Klu tam jeszcze nie byliśmy.

Jak widzę jest to moja pierwsza (z 2005) i jedna z najczęstszych tras do Łodzi... ja tam mawiam, że do Łodzi jeżdżę przez Szczecin i Wódkę, mogę też przez Moskwę i Syberię, ale jest dłużej.

Pamiętam jak w owym 2005 wysyłałem eSeMeSesy z trasy, i ktoś tam (nie wiem czy b00g13, czy aard, czy może huann), relacjonując moje postępy rzucił "o, właśnie meteor przeleciał Święte Laski".
| 21:51 niedziela, 15 września 2019 | linkuj Cała reszta święta była kwiatowo-owocowo-warzywna ;) Było też darmowe wege-leczo, którego także skosztowaliśmy.

A co do fartuszka to nie fartuszek, tylko t-shirt M. z Pyzą na Mazowieckich Dróżkach (jeśli to o tym piszesz;)

Średnia z pogaduchami towarzyskimi, bo przy tak korzystnej wichurze jakbym naprawdę cisnął średnią, to wyszłaby 28+. Ale, właśnei ze względów towarzyskich - wcale nie żałuję :)
| 21:47 niedziela, 15 września 2019 | linkuj Co prawda bym nie startował, ze względów wiadomych, ale sympatyczna ta (c)ham(burger)ska rywalizacja :)

No i fotka fartuszkowa symboliczna :)

Brawa dla Was za średnią!