Z Jamboru z grzybami

Niedziela, 6 października 2019 · dodano: 06.10.2019 | Komentarze 5

W południe na działkę dotarła trochę pociągowo, a trochę rowerowo M. - i ruszyliśmy na grzyby. Wcześniej nieco pospacerowałem od strony szosy, ale więcej grzybiarzy niż grzybów, więc udaliśmy się za rzekę w zagajniki maślakowe, czego efektem było zebranie w godzinkę grubo ponad setki maślaczków, z czego sto okazało się zdrowe! Do tego doszło dziś łącznie: 9 kozaków (z czego 7 działkowych - w większości bez robali), 3 podgrzybki (2 dobre) oraz 2 kurki. Znaczy: nareszcie w tym roku są grzyby, bo przez tę suszę już powoli traciłem nadzieję na cokolwiek.

Czyszczenie grzybowego towarzystwa zajęło blisko 2 godziny, więc wyjechaliśmy zbyt późno, by zdążyć przez wieczorem - zwłaszcza, że było pod początkowo dość silny, potem na szczęście słabnący niemal do zera wiatr z NNE, a więc prosto w twarz. To, a także obładowanie tym razem grzybowe (8 pudełek!), a zwłaszcza "interwałowa" jazda z M. (czyli czekanie na każdej krzyżówce;) sprawiły ze średnią to, co widać - ale z dwóch dni i tak wyszła przyzwoita.

Wrzucam Relive powrotny ze względu na fotografie zbiorów - na Vmax w filmiku proszę nie patrzeć, bo na 200 metrów przystopowałem przypadkowo zegarek i to stąd ;) Jak widać na ostatnim zdjęciu, ilość grzybów zebrana również z pomocą działkowych jeży zdobyła dziś wiele nagród! ;D

| 06:39 poniedziałek, 7 października 2019 | linkuj Niestety - po bliższych oględzinach pucharki okazały się być moimi starymi trofeami za różne kijowe marsze - co nie znaczy, że jeże nie spisały się na medal!
| 04:12 poniedziałek, 7 października 2019 | linkuj Fotografie pachnące lasem ;)
Obfite zbiory grzybów i pucharów!
| 21:47 niedziela, 6 października 2019 | linkuj Warto było połazić po lesie. Zresztą zawsze warto - nawet jak się spotka tylko psiaki ;)
| 21:37 niedziela, 6 października 2019 | linkuj O jeżu, faktycznie dużo tego dobra! :)
| 20:26 niedziela, 6 października 2019 | linkuj To trochę jak u nas, takie zagęszczenie grzybiarzy, że połowa sukcesu to trafić na miejscówkę jeszcze przez nikogo nie wyzbieraną.