avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87401.11 kilometrów - w tym 3400.34 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Uć dnia przedostatniego

Piątek, 18 października 2019 · dodano: 18.10.2019 | Komentarze 19

Dom - p. - dom.
Jutro ostatni dzień służbowej siedmiodniówki - i wreszcie wolne 2 dni, które mi się równie należą - jak psu ;)

| 18:30 poniedziałek, 21 października 2019 | linkuj W narodzie brzydota mentalna jest ostatnio bardzo popularna ;)
| 18:23 poniedziałek, 21 października 2019 | linkuj Też o tym kiedyś myślałem. Ale to by przecież było bży...brzydko :)
| 21:55 niedziela, 20 października 2019 | linkuj Czasami się zastanawiam a propos rodzimego słowa "obrzydzenie". Czy to "rz" nie dla zmyły tak pisane, skoro brzmi przez "ż" tak samo, a znaczenie miało by w założeniu i tak jednoznaczne... :/
| 21:02 niedziela, 20 października 2019 | linkuj A niektórzy zapewne i Żydemu. Domniemanemu.
| 20:44 niedziela, 20 października 2019 | linkuj Obawiam się, że chłop i tak żywemu nie przepuści.
| 20:18 niedziela, 20 października 2019 | linkuj Czyli trzeba by było zrobić jakąś taką Koalicję Wielkich Miast, połączyć je unią z propisowskimi terenami rolnymi, ogłosić zawieszenie broni i może wtedy byłoby normalnie :)
| 20:12 niedziela, 20 października 2019 | linkuj To sumie prawie jak u nas (nie licząc pani prezydent, która nie wiem czym jeździ, ale chyba spychaczem)
| 20:02 niedziela, 20 października 2019 | linkuj Dobra myśl... Oj, by się przydało, bo w Poznaniu w ostatnich wyborach opozycja (Konfederacji, czyli przyszłego dania do rozdziobania przez PiS, do tego nie wliczam) zdobyła łącznie 68% głosów, partia trzymająca władzę: 25%. Prezydent najczęściej jeździ do pracy rowerem, nowe ddr-ki można budować już tylko z asfaltu, a psy jeżdżą komunikacją miejską za darmo. Jakoś tak dziwnie jak na rodzime standardy :)
| 18:00 niedziela, 20 października 2019 | linkuj Z tego, co piszesz, to w ogóle już dawno powinniście mieć autonomiczny parlament na wzór Szkocji. Co najmniej - bo rozumiem z tego tyle, co rozumiałem ostatnio rozmawiając po angielsku z panią turystką ze Szkocji ;)
| 21:31 sobota, 19 października 2019 | linkuj Szneka z glancem również. Wuchta wiary by za tym poszła, tej! A może i nawet pojechała. Bimbą albo dryndą, obojętnie :)
| 21:06 sobota, 19 października 2019 | linkuj Pyry w tytce są koronnym argumentem za - przynajmniej, jeśli chodzi o kwestie językowe ;)
| 19:58 sobota, 19 października 2019 | linkuj Meteor - ano fakt, tych niuansów językowych w Katalonii było sporo, choć nie rozumiałem ani procenta :) I to jest chyba jeden z argumentów za tym, że te ich dążenia do niepodległości jednak mają jakiś sens. Czasem nawet myślę, czy czasowo nie dałoby się odłączyć Poznania od Polski, przynajmniej do czasu kolejnych wyborów :)
| 08:09 sobota, 19 października 2019 | linkuj Meteorze - jeśli pamięć mnie nie myli, to skończyliśmy kompletnie przemoczeni na rogu Kolumny i Zygmunta - znaczy: ulic ;)
| 05:45 sobota, 19 października 2019 | linkuj @Trollking - nawet z jaką taką znajomością hiszpańskiego nie jest łatwo, zwłaszcza jak się chce kupić bilet kolejowy w tej Barcelonie... niby to nie PKP, ale panie w kasach wszędzie są takie same. Koleżanka organizowała wyjazd w Pireneje, jechaliśmy do miejscowości Puigcerdà i kupienie biletu zajęło jej co najmniej tyle czasu ile mi z Żyrardowa do Wrześni na Koleje Mazowieckie, Przewozy Regionalne i Koleje Wielkopolskie z przesiadkami w Skierniewicach i Kutnie.

A bo to nie wiadomo czy Puigcerdà to po hiszpańsku, katalońsku, czy innym lokalnym narzeczu i po jakiemu mówi pani w kasie... w końcu skończyło się pisaniem na kartce i dowiedzieliśmy, że to się czyta Pucierda.

A swego czasu huann z aardem przeciągnęli mnie przez ćwierć Łodzi w ulewnym deszczu (rowerowo oczywiście), żeby pokazać mi kilka takich perełek jak skrzyżowanie ulicy Zamojskiej i Zamorskiej.
| 23:57 piątek, 18 października 2019 | linkuj O tak, fajne są te ich niuanse :) Ale i tak Hiszpanie/Portugalczycy mają w Polsce lepiej niż my u nich. Pamiętam, że zanim znalazłem w Barcelonie kogoś mówiącego jako tako po angielsku, musiałem wypić sporo tego, co dodają do tapasów (ich nie ruszając, bo cholera wie, co się kryje za tymi dziwnymi nazwami) :)
| 22:59 piątek, 18 października 2019 | linkuj Pod Ucią jest wieś Rochna, a w samym mieście ulica Rojna, co mi przypomina, że kiedyś jeden Portugalczyk szukał ulicy Rożna - a całkuem inny Hiszpan pytał, gdzie jest Rohna ;)
| 21:42 piątek, 18 października 2019 | linkuj Raz mo na, ale generalnie nie ma ycia bez ż! :)
| 21:17 piątek, 18 października 2019 | linkuj A może być i bez, choć beż już niekoniecznie :)
| 20:51 piątek, 18 października 2019 | linkuj A-Ż Ci "ż" zjadło :) Chyba że tak miało być :) Ale rozumiem, bo po siedmiu dniach pyskówki zamiast pieskówki tak bywa :)