avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87145.36 kilometrów - w tym 3399.10 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Płyćfanie, czyli Lipce w Styczniu

Poniedziałek, 20 stycznia 2020 · dodano: 20.01.2020 | Komentarze 7

Lipce w Styczniu... sorry, taki mamy klimat, że dziś, w związku z zachodnim wiatrem (nie chcąc po raz enty kręcić jakiejś pętelki) nie mogłem wykręcić nic mądrzejszego ;) A że Lipce okazały się zbyt blisko, ostatecznie skończyło się na kolei w pobliskiej Płyćwi ;)
Ale  (nomen-omen) - po kolei:

Od rana planowana wizyta z Tobikiem u jego pani doktor (nie tej, co go operowała, tylko takiej pierwszego kontaktu). Po odwinięciu łapy okazało się, że nie jest dobrze, a przynajmniej tak to wygląda. Pojawiło się podejrzenie, że paskudztwo odrasta. Zatem szybka akcja - do pani doktor, która go operowała. Na szczęście tym razem okazało się, że po prostu zbyt ciasny opatrunek sprawił, że łapa się trochę odparzyła i spuchła. Uff.

Nim więc sprawy psie zostały wyjaśnione, zrobiło się zdecydowane popołudnie i dwie godziny do zachodu słońca. Nie było więc już co kombinować, spojrzałem na kierunek wiatru, odmierzyłem na mapie 4-5 dych do jakiejś stacji kolejowej - wyszły wspomniane Lipce Reymontowskie. W drogę!

Wiatr był do Stryjkowa tylno-boczny, potem tylny, ale w sumie niezbyt silny, więc pomógł o tyle - o ile. Na tyle jednak, że w Lipcach, (nawet na koniec zaliczając kilometr nieplanowanego szutru w lesie, w którym się Boryna w "Chłopach" narąbał;) byłem za wcześnie na planowany pociąg, a za późno na poprzedni. No to jeszcze ile się dało z wiatrem, czyli właśnie do wsi Płyćwia, której nazwę, jak nie sprawdzę - zawsze jakoś przekręcę. Bywała zatem Płyciew, Płyćwa, a nawet Płyćw(f?) :D

Najważniejsze jednak, że jest stamtąd pociąg do domu, więc tym oto sposobem wróciłem na chatę, ostatnie 5 km-ów robiąc po mieście już po ciemku i nieco w korkach. Ale i tak warto było się trochę oderwać od wszystkiego, zwłaszcza, że kolejne dwa dni spędzę w p. - i nie są to dni, które napawają spokojem wewnętrznym.

Trasa do Płyćf..w..wia..wiu..., OK - trasa Uć - PKP;) - TUTAJ.

| 11:06 wtorek, 21 stycznia 2020 | linkuj Trasa wyszła reymontowska: z Ziemi Obiecanej do Chłopów. Choć w sumie niedaleko jest także stacja Baby :)
| 05:42 wtorek, 21 stycznia 2020 | linkuj Las Boryny i Lipce w styczniu, mamy zatem literacki opis trasy do Pyćwi ;)
| 21:14 poniedziałek, 20 stycznia 2020 | linkuj Sosny oczywiście mijałem :) Kiedyś miałem nawet pomysł, by przejechać wzdłuż torów od Koluszek do Skierniewic, by je wszystkie obfotografować, ale po remoncie przykolejowe drogi cokolwiek zanikły lub zostały zryte.
| 21:10 poniedziałek, 20 stycznia 2020 | linkuj Istna łapanka.
| 21:08 poniedziałek, 20 stycznia 2020 | linkuj Ja naprawdę nie wiem jak można nie pamiętać nazwy Płyćwia ;-P A tak na marginesie, mamy pod Płyćwią tradycyjne miejsce rozwałkowe, na nasypie nad torami, które dodatkowo są we wkopie (fajny punkt widokowy), pod starymi powykręcanymi sosnami (dobrze, że w czasie remontu linii ich nie wycięli, bałem się że je wyciachają, ale sprawdziłem że ocalały).

Swoją drogą ciekawe, czy te sosny aby nie z czasu budowy wiedenki, podobne rzędy sosen przy torach sa jeszcze np. pod Suchą Żyrardowską i Jaktorowem.
| 21:07 poniedziałek, 20 stycznia 2020 | linkuj W kwestii Tobika strach miał dziś wielką łapę.
| 20:40 poniedziałek, 20 stycznia 2020 | linkuj W skrócie: do PKPciewa :)

Ufff... Dobrze, że u Tobika strach miał wielkie ślipia.