Marnopętelka

Środa, 27 maja 2020 · dodano: 27.05.2020 | Komentarze 4

Niczym wojska pruskie na marne ruszyły na Marnę - tak ja dziś ruszyłem na Zgierz. Pod wiatr, w godzinach szczytu - i objazdem, bo najkrótsza jest praktycznie nieprzejezdna w związku z remontem strategicznego mostu kolejowego. Okazało się to złym pomysłem, bo władowałem się na tym objeździe w korek-gigant - na części trasy są co prawda pasy dla rowerów, ale ciężarówki przy dość wąskiej jezdni wcale się tym nie przejmowały. Tam, gdzie miałem z górki - musiałem częściowo kluczyć dziurawym chodnikiem, więc korzyści żadnych.

Za Zgierzem skręciłem już na wschód, więc wiatr miałem boczny - tu zdarzyło się kilku idiotów, którzy omijając korek postanowili poszarżować - jeden wyprzedził mnie pierdząc z tzw. podrasowanego dziurawego tłumika "na trzeciego" (połowę jezdni zajmował... kontener na gruz, który właśnie mijałem) - inny pod górkę przy zerowej widoczności co jest za szczytem: oczywiście coś jechało, co go strąbiło, a ja miałem momentalnie zajechaną drogę i nawet pod górkę musiałem ostro hamować przed chamem... potem jeszcze zepchnął mnie autobus, bo jechał jako drugi za pierwszym, który zdążył mnie wyprzedzić - a ten nie miał już prawie miejsca, bo z naprzeciwka coś grzało jak głupie... Zniechęcony tym wszystkim oraz bólem pleców do granic możliwości wróciłem najbardziej pagórkowatymi, zadupiastymi, dziurawymi asfaltami (lub ich brakiem) do zwykłej pętelkowej trasy i do domu.