Jambór z przygodami

Środa, 26 sierpnia 2020 · dodano: 26.08.2020 | Komentarze 5

Dzień pełen przygód: na początek wybrałem się na tradycyjny spacer do lasów za szosę, gdzie ostatnio znalazłem żółwia, a zawsze znajduję niestety wiele śmieci. Tym razem też tak było - podczas siedmiokilometrowej przechadzki zebrałem 3 worki plastików i szkła (35 litrów każdy). Gdy byłem kwadrans od działki zrobiło się dość nagle czarno, parę razy zagrzmiało, spadło kilka kropel - i usłyszałem coś, co przypominało szum nadjeżdżającego tira, albo pociągu. Przechodziłem akurat obok płotu jakiejś leśnej działki, przy którym rósł niewielki, acz rozłożysty świerk - w ostatniej chwili zdążyłem doskoczyć do tej prowizorycznej osłony - i zaczęła się jazda: szkwał nadleciał taki, że trzydziestoletnie sosny rosnące wokół gięły się jakby były z gumy, a na mnie i wszystko wokół sypnął deszcz...szyszek i całkiem sporych gałęzi. Po chwili lunęło obficie, za to przez chwilę wiatr się uspokoił, więc biegiem na działkę - zdążyłem w sam raz na drugą falę, tym razem szkwałowo-ulewnej odsłony widowiska, ale trzech worów ze śmieciami nie zgubiłem, mimo bombardowania gałązkami :D

Na działce okazało się, że nie ma prądu (nie było go łącznie ponad 7 godzin!), więc po przeczekaniu burzy pod dachem i jako-takim obeschnięciu szosy pojechałem Mery do najbliższych śmietnikowych dzwonów wywalić większość spacerowego urobku (stąd dzisiejszy nader godny kilometraż rowerowy ;), a pod wieczór przeszedłem się jeszcze kolejne 4 km-y (tym razem w stronę rzeczki), co zaowocowało kolejną foliówą butelek oraz jednym plastikowym, dziurawym wiadrem. To też wywaliłem po drodze do dzwonków - i już bez przygód, oglądając pojedyncze powalone przez nawałnicę drzewa i mnóstwo leżących gałęzi wróciłem na działkę, głodny jak diabli. A tu tylko fasolka po bretońsku - i brak elektryczności, zatem możliwości podgrzania, że o herbatce nie wspomnę. I tak to jeszcze trwało unplugged dwie głodziny... Ale już jest znów wszystko ok ;)

| 14:02 czwartek, 27 sierpnia 2020 | linkuj Zazwyczaj człowiek właduje się w sam środek (i jest jeszcze więcej wspominania)... ale czasem uda się uciec.
| 10:48 czwartek, 27 sierpnia 2020 | linkuj Wszystko dobre, co się dobrze kończy - no i jest potem co wspominać!
| 10:32 czwartek, 27 sierpnia 2020 | linkuj Też żeśmy się załapali na początek tej nawałnicy... już nad A2 widzieliśmy co idzie i obawiałem się, że nie walczymy z wiatrem o to by zdążyć przed deszczem, a o to by jak najkrócej w nim jechać. W Kozłowicach przyciąłem i zostawiłem lavinkę z tyłu i tylko kropienie naz złapało... ale lavinkę dorwał ten szkwał i mówiła, że gdyby nie pełne obciążenie roweru to by ją zwiało, zresztą i tak musiała jechać lewą stroną ulicy, by nie dostać spadającymi z drzew gałęziami. Ale przed ulewą oboje zdążyliśmy :-)
| 08:35 czwartek, 27 sierpnia 2020 | linkuj Morał:
Nie warto wyjeść najpierw
Chlebowe okruszki
Gdy w folii szkło i puszki
A brak - zimnej nóżki!
| 04:19 czwartek, 27 sierpnia 2020 | linkuj "Nalot"

Oczyszczając bliższe i dalsze lasy,
zbierał to, co pozostawiły opasy.
Wyjątkowo nalot zrobiły twarde szyszki,
och - pomyślał - gdyby to były ciepłe gołąbki,
a tu (z konieczności) tylko zimna fasolka,
bez energii i tak energii dostarczycielka.
Ale każda foliówka była pojemna,
więc zbiórka była przyjemna!