FotoDej - dz.2: Gmina Aleksandrów Ucki

Wtorek, 6 października 2020 · dodano: 06.10.2020 | Komentarze 6

Od rana słońce jak żyleta - i znów silny, wzmagający się wiatr z SSW. Nic to - trzeba brać, co dają, a więc w drogę.
Dziś celem były atrakcje gminy (bez miasta) Aleksandrów Ucki...

Trasa zatem na zachód i z powrotem - mniej pagórkowata, bardziej zalesiona i nieco krótsza niż zgierska sprzed paru dni. To - oraz fakt, że jednak niemal nie było odcinków, gdzie wiatr waliłby centralnie w ę-facę sprawiły, że było lżej, co nie znaczy, że błahostkowo.

PUNKTY PROGRAMU:

[1] REZERWAT TORFOWISKO RĄBIEŃ

- wydma otaczająca torfy

- granica suchego i mokrego

- brama do torfu

- wieloletnia susza hydrologiczna...

[2] WOLA GRZYMKOWA

- Ruiny dworu

[3] ZGNIŁE BŁOTO

- Dwór i park podworski - a tu remont generalny kompleksu i z sensownych fotek nici!

- Kompleks stawów

- zabytki przyrody w drodze do Bełdowa

[4] BEŁDÓW

- Cmentarz rzymsko-katolicki z kaplicą Wężyków i stare nagrobki

- Kościół rzymsko-katolicki i pobliska kapliczka

- Łowiska takie i owakie

- Zabytkowe aleje

- Gorzelnia

- Dwór na dworze - i w środku

[5] NAKIELNICA

- Bzura z dwoma nowymi pedałami

- Dwór Zachertów

[6] RUDA BUGAJ

- Cmentarz ewangelicki

[7] KSIĘSTWO

- Cmentarz ewangelicki m.in. z grobowcem wspomnianych Zachertów

Ślady:
Trasa do Bełdowa [punkty 1-4] - i na abarot [punkty 5-7]. W drodze powrotnej jeszcze dwa dodatkowe cmentarzyki ewangelickie - jeden bez sensownego dostępu, bo za ciągiem zabudowy w Sobieniu, więc odpuściłem, drugi - w Krasnodębach, ale strasznie zachaszczony i prawie nic nie zostało.

Przygód - nie stwierdzono.
W sumie zupełnie przyjemny dzień wyszedł.

| 21:05 środa, 7 października 2020 | linkuj Prawda? Niby nic takiego, a cieszy :)
| 03:44 środa, 7 października 2020 | linkuj Budowle, obiekty i krajobrazy godne obejrzenia :)
| 21:55 wtorek, 6 października 2020 | linkuj Ano, to ten :)

Dzięki, ale całe to może nie - powiedzmy, że z dwumiesięcznymi wakacjami zimowymi ;)

A na poważnie to kolega z którym w temacie współpracujemy robi mapy iu przewodniki i stale współpracuje z konkretnym wydawnictwem kartograficznym, więc jest szansa, że jak gminy/powiaty/LGD-y*/stowarzyszenia rzucą jakąś nawet stosunkowo niewielką kasą, to znowu coś zrobimy, jak ten projekt (co zabawne - tak naprawdę rybacko-wędkarski!) dobiegnie końca.

*LGD, czyli wbraw pozorom nie popularny ostatnio skrót - otóż mam pisemko polecające od takiego LGD-a, ale do tej pory nie odważyłem się go pokazywać po wioskach. Chłop Nasz najpierw wbija widły, a dopiero potem sylabizuje ;)
| 21:49 wtorek, 6 października 2020 | linkuj Tak, chyba mi o ten chodziło. Koło gorzelni, co jest istotnym punktem :)

Takiej roboty to ja życzę przez całe życie :)
| 21:42 wtorek, 6 października 2020 | linkuj Na zdjęciach to są dwa, a nawet trzy dwory - ale pewnie chodzi Ci o ten w Bełdowie. Spędziłem tam całe dwie godziny na sjeście w pół drogi znajdując oparcie w rozchwierutanych drzwiach wejściowych :) Fotek napstrykałem w środku dużo więcej - trzeba uwieczniać takie miejsca póki jeszcze (chwilowo) istnieją, aczkolwiek zauważyłem całkiem nowe rynny, więc może to jakaś jaskółka renowacji?

Cmentarze chociaż tyle, że jakoś mało zaśmiecone - może to efekt akcji "Sprzątanie Świata", którą miałem okazję obserwować w gminie Zgierz parę dni temu.

Praca chwilowa, jeszcze ze trzy gminy - i kto wie, co dalej...
| 21:37 wtorek, 6 października 2020 | linkuj Dwór wygrywa. Urbex pełnymi pedałami :)

Cmentarze ewangelickie w PL niestety trzymają równy poziom. Czyli gruntu. Innowiercom, czyli chrześcijanom mającym inny pogląd na hierarchię, pamięć się nie należy.

Fajnie mieć taką pracę - jeździć i focić. Zazdro! ;)