(Nie)Stravność bez szczęśliwego The End(o)

Czwartek, 5 listopada 2020 · dodano: 05.11.2020 | Komentarze 10

Od kilku dni powrócił wiosenny ból pleców, ale dziś, mimo silnego wiatru z W zwlokłem się na rower na robalowatą mikropętelkę - pojechałem na Wódkę;), by sprawdzić w terenie korelacje między TomTomem /Endo, a Stravą. Włączyłem zatem jednocześnie Stravę i zegarek i ruszyłem w na tyle krótką (oraz pagórkowatą) przebieżkę, by z jednej strony bateria w zegarku nie siadła, a z drugiej, by już coś tam wiedzieć.
A oto wyniki testu:

Vmax - 51,10 km/h
Średnia prędkość - 22,90 km/h
Czas jazdy - 1.06.50
Spalone kalorie - ? (Strava nie podaje!)

To tyle z ciekawostek czym się różnią oba typy pomiarów.
Ponieważ zawsze do tej pory podawałem dane z zegarka, więc nadal będę tak robić (chyba, że mi się rozładuje w drodze), jednocześnie mając na wszelki wypadek włączoną Stravę w telefonie. Chyba nic więcej póki co nie wykombinuję, nie wspominając już o tym, że trwa SZÓSTY dzień przenoszenia via Tapirek archiwum mojego Endo na Stravę - i na razie nadal bez happy endu. Najgorsze jest to, że nawet nie wiadomo, czy przeniosło 10, 50, czy może "już" 90% z ok. 3500 aktywności nie tylko rowerowych z 4 ostatnich lat.
Ech i ech :/

| 08:58 piątek, 6 listopada 2020 | linkuj Dziękuję za poezję:
Co nas nie pożre - to nas i nie zje! ;)

Przy kolejnych rowerowych wyjazdach będę sukcesywnie mierzył i porównywał - z czystej statystycznej ciekawości, bo do prawdy absolutnej i tak dojść nie sposób :)
| 05:02 piątek, 6 listopada 2020 | linkuj Huannowi niech się zdrowie poprawia,
niech puentami wciąż nas rozbawia!

PS. Niewielkie różnice np. w odległości zaledwie 0,27% to tolerancja. Największe różnice są w przewyższeniach, ale jest to najtrudniejszy parametr z powyższych do zmierzenia.
| 22:49 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Dlatego jej nie złomuję, a średnią w latach 2012-2016 zliczałem wg godziny i minuty na wyświetlaczu :)
| 22:36 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Czyli stara dobra szkoła. Złomowanie by przeżyła :)
| 22:32 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Moja Sigma ma 19 lat, 2 miesiące i 8 dni, trzyma się kierownicy jak rząd pisiego zgona i nie zna pojęcia średniej, pokazuje tylko godzinę i dystans oraz - podczas jazdy - szybkość w danym momencie :)
| 22:20 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Ja akurat Sigmę traktuję jako zło konieczne, bo niestety konkurencja kuleje. Kiedyś to była dobra firma, teraz kiszka, szczególnie w temacie mocowań - co z tego, że licznik jest wodoszczelny, skoro czujnik pod nim już nie?

No i też średnią przekłamuje - po każdym zatrzymaniu liczy czas jeszcze przez kilka sekund, jak chińskie badziewie.
| 22:01 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Mi ciężko porównać TomToma z czymkolwiek, bo wcześniej był tylko licznik Sigma, ale z tego, co piszesz, to skoro nawet Strava nieco zawyża (dziś pokazała 70 metrów więcej na 25 km-ach), to aplikacja TomToma z tego całego towarzystwa jest najdokładniejsza.
| 21:53 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Ciekawe porównanie. Ja mam jeszcze inne, potwierdzane wśród znajomych: Endo względem licznika okłamywało około kilometra średniej i dystansu na pięć dych. Strava około 0,8 km. Zegarek Polara - gdzieś 0,5.

Ty masz cztery lata Endo, ja dziewięć. Nawet nie chcę myśleć o tym przenoszeniu. Czas jest do marca, może zdążę :)
| 17:33 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Oprócz celów statystycznych (fajnie jest wiedzieć, ile np. przeszedł pies w ciągu miesiąca, albo roku i jaki łączny był czas psacerów - a z kolei ile się przewędrowało bez psa) - używam głównie po to, żeby móc wrócić np. do psaceru sprzed roku i wiedzieć, gdzie która fotka była zrobiona. Kiedyś taką funkcję spełniała Ś.P. Picassa ze zmapowanymi w odpowiednim miejscu zdjęciami...
| 17:28 czwartek, 5 listopada 2020 | linkuj Jak ja się cieszę, że nie używałem Endo.