Poplątanka Powstańcza + coś z zupełnie innej paczki ;)

Środa, 24 lutego 2021 · dodano: 24.02.2021 | Komentarze 8

Dziś dużo fotek, ale widać taki dzień :)

Dzień bowiem zaczął się od rana wieścią, że do paczkomatu przyszła oczekiwana Paka dla Tobika od... Tobiaka! Tobiak to też labrador - gospodarz pewnej grupy na fb, gdzie był konkurs na aktywność wpisowo-zdjęciową. No i nasz Tobik na tyle się spodobał, że dostał moc prezentów!

No, a potem, korzystając z lata (plus 16, więc tylko cienkie gacie i takaż bluza z polaru 100) ruszyłem do Dobrej. Wybór, jak to się teraz w nowomowie określa - destynacji (co nieodmiennie kojarzy mi się z destylacją;) nie był przypadkowy - dziś okrągła, 158 rocznica Bitwy pod Dobrą, o której niedawno pisałem i fotkowałem na bs-ie. Pierwszym celem był Głaz Marii Piotrowiczowej. Od listopada troszkę się dojazd zmienił - była dobra(!) gruntówka, jest kawałek asfaltu - i dalej rozbebeł, ale jakoś się udało.

Nie próbowałem się dalej przedzierać, zdecydowanie wolałem toto objechać, by trafić nad staw w Dobieszkowie i lokalną Wierną Strugę ;)

Stąd skierowałem meridowe koła uzbrojone w Kendy tędy i owędy na cmentarz w Dobrej, gdzie znajduje się mogiła poległych i tablica z nazwiskami - co ciekawe, brak tu wzmianki o Piotrowiczowej. Pewnie dlatego, że pochowana jest wraz z mężem Konstantym na Starym Cmentarzu w Mieście Uć.

Chwila nad kolejnym "wiernym stawem" - w Dobrej

i m.in. ulicą Kosynierów (a jak) zawróciłem na Uć

A tu najpierw dla fasonu przejechałem przez Osiedle Powstania 1863 r., by zakończyć wycieczkę na Rondzie Powstańców 1863 r, , gdzie znajduje się krzyż w miejscu, gdzie ponoć wieszano powstańców.

Ale z tym wieszaniem w tym akurat miejscu to ponoć raczej miejska legenda, choć jak robiono parking pod Aldiego (w którym m.in. kupuję smaczki dla Tobika;), to było trochę protestów.

I tak, mimo ogólnego poplątania tematycznego dzisiejszego wpisu, jak zaczęliśmy od smaczków - tak i na nich na dziś kończymy ;)

| 15:48 czwartek, 25 lutego 2021 | linkuj Teraz dodatkowo mamy jeszcze wszędzie ogromne aboryckie bilboardy płodów niekoniecznie rolnych. Cóż - reklama dźwignią nie tylko handlu.
| 23:23 środa, 24 lutego 2021 | linkuj :)
| 23:20 środa, 24 lutego 2021 | linkuj "Sorry, taki mamy klimat..." https://paczaizm.pl/polska-w-pigulce-krzyz-fotoradar-kurwa-i-brzoza/
| 23:16 środa, 24 lutego 2021 | linkuj Tylko że ta droga stała się krzyżowa... :)
| 23:08 środa, 24 lutego 2021 | linkuj Czym bardziej czasy podłe, tym różnica mniejsza. Ale zawsze może być gorzej, przynajmniej napisy przy drodze nie kłują póki co twardym i miękkim znakiem ;)
| 22:59 środa, 24 lutego 2021 | linkuj Czyli nie ma różnicy.
| 22:19 środa, 24 lutego 2021 | linkuj Tobik zadowolniony :)

Wtedy to się zazębiało, a teraz niestety też coraz bardziej, jak kopniakiem z buta włażą w prywatne sprawy chałupy zamiast grzecznie zapukać w drzwi... Jedyna różnica, że wtedy gawarili.
| 22:04 środa, 24 lutego 2021 | linkuj Ha, Tobikowi się zdecydowanie należało :) Widać, po minie, że zadowolony z wygranej :)

W życiu bym nie umarł za ojczyznę :) Za bliskich owszem, ale nie za jakąś abstrakcję...