Mikropętelka na zapas

Środa, 16 czerwca 2021 · dodano: 16.06.2021 | Komentarze 8

Dziś już naprawdę gorąco i bardzo mi się nie chciało jechać dokądkolwiek, ale ponieważ zapowiadają takie klęski termiczne, że następne dni rowerowo będą stracone - więc musiałem zrobić jakikolwiek zapasik kilometrażowy na najbliższy czas. Wiało solidnie z NE, a dodatkowo wyżowo dociskało do asfaltu, więc powrót pod górki równie "wspaniały" jak jazda z górki pod wiatr (nawet po lesie). Wykręciłem więc tylko klasyczną mikropętelkę do Skotnik, Klęku, Dobrej i Dobieszkowa, zwaną jakże słusznie Mikropętelką DoKlęSk.

Po drodze jeszcze strąbiła mnie ciężarówka, która, biedna, musiała dać po hamulcach, bo ja z kolei przepisowo (sygnalizując rzecz jasna!) musiałem zjechać na drugą stronę na dedeerówę - widać trąbienie w terenie zabudowanym jest jeszcze bardziej "przepisowe": buractwo w czystej, pierwotnej formie. Oczywiście pokazałem "serdeczności" :)

A propos przepisów i buractwa: dziś niemal rozjechali nam psa na chodniku - dziunia na rowerku. Niestety, nie byłem przy tym (psa prowadziła M.), a dziunia jeszcze się buldoczyła. Gdybym był na miejscu, dziunia w dwie sekundy wylądowałaby na jezdni - z rowerem rzecz jasna.

Fotki z dzisiejszej męki - postoje co 20 minut, więc się troszkę uzbierało:

1. z "mojego" lasu:

2. z Klęku:

3. DobroStaw:

4. Znad Dobieszkowskiej Strugi i z Dobieszkowa:

Niezły Vmax - ze zjazdu w Klęku alejką topolową (na zdjęciu powyżej)

| 11:51 czwartek, 17 czerwca 2021 | linkuj Ziemniaczki zdecydowanie... truskawki możliwe że też, choć jakoś nie pamiętam... ale u nas ogólnie to dotyczyło nowalijek, na pewno były tu rzodkiewki, marchewki, ogórki, ale i za jakąś zieleninę typu sałata można było zostać wytarganym za uszy ;-)
| 10:53 czwartek, 17 czerwca 2021 | linkuj Zwyczaj ciągania po uszach dotyczył pierwszych truskawek i młodych ziemniaczków - te kojarzę. Ale czemu to ciąganie to nie wiem.
| 10:30 czwartek, 17 czerwca 2021 | linkuj @huann - tak, tak, kiedyś były weki, a teraz świeże owoce i warzywa przez cały rok. Teraz młodzież nie wie co to nowalijki... a tak na marginesie, jak się pierwszy raz jadło jakąś nowalijkę, też u was się wołało "Nowalijka, nowalijka" i ciągnęło tę osobę za ucho? (albo nos, nie pamiętam dokładnie).

Ja długo myślałem, że jest to "Nawalijka" co nawet mi pasowało, jako że była to okazja by komuś dać w ucho ;-)
| 09:31 czwartek, 17 czerwca 2021 | linkuj Ostateczny dowód na ocieplenie klimatu: kiedyś robiło się zapasy na zimę - a teraz na lato!
| 06:37 czwartek, 17 czerwca 2021 | linkuj To jest polska szkoła jeżdżenia - używa się klaksonu zamiast hamulca.

Też mi się już nie chciało jeździć, ale też musiałem zrobić zapasy... tyle że książek, a przy okazji jeżdżąc po bibliotekach zrobiłem zapas kilometrażowy.
| 22:41 środa, 16 czerwca 2021 | linkuj To zmienia postać rzeczy. Dostawczak to nie tir, zupełnie inna szkoła. W takim razie - debil, potwierdzam :)
| 22:04 środa, 16 czerwca 2021 | linkuj Musiałem skręcić, zwłaszcza, że dalej jest przewężenie pod wiaduktem kolejowym i miejsce na jedno auto w obie strony. Gwoli ścisłości: to nie był tir, tylko zardzewiały dostawczak. Spieszył się z jakże oczekiwanymi przez Naród towarami w promocji do znanej sieci Marketów Wszystkich Takich Samych.
| 21:58 środa, 16 czerwca 2021 | linkuj Tirowca rozumiem - on trąbił, żebyś nie skręcał na tę śmieszkę, bo sam pewnie rowerzysta :)

A co do dziuni to moja reakcja byłaby zapewne podobna, tylko poczekałbym aż wspomniany wyżej kierowca najedzie. Dwa w jednym :)