avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87017.39 kilometrów - w tym 3397.57 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Z Jamboru

Środa, 15 września 2021 · dodano: 15.09.2021 | Komentarze 6

Efektem wczorajszego przedwieczornego spaceru oraz działkowego zbioru było ostatecznie 61 maślaków, 34 kurki, 3 kozaki, 3 podgrzybki i 1 zajączek, zaś dzisiejszego łażenia 33 podgrzybki, 21 sitaków /zajączków i 20 maślaków, co daje łącznie 176 grzybów różnego rodzaju, wielkości i stopnia zrobaczywienia - w tej kategorii prym okazały się wieść maślaki, z których 3/4 było do wywalenia. Sitaki i kozaki w połowie dobre, zaś reszta towarzystwa zdrowa jak... rydz :) Ostatecznie wyszły więc 4 duże i 1 małe pudełko po lodach pełne grzybów (2 pudełka podgrzybków, 1 kozakowo-sitakowo-zajączkowe, 1 maślakowe i 1 małe kurkowe) - czyli 4,5 litra. Maślakami w drodze powrotnej obdarowałem mamę, co zaowocowało (a właściwie zawarzywiło;) dwoma słoikami przetworów z pomidorów :)

Niestety, musiałem już dziś wracać do domu, bo z pewnością coś by się jeszcze dozbierało. Generalnie jest urodzaj, choć bez szału - na potrzeby grzybobrania ukułem dziś nowe określenia, wzięte z glacjologii (interglacjał i peryglacjał) - tak więc w kwestii kurek mamy zdecydowany schyłek perygrzybiału, podgrzybki zdają się być w płytkim intergrzybiale, zaś maślaki mają właśnie apogeum perygrzybiału!

Powrót (klasyczną, dłuższą trasą) znów ślamazarny - wiał co prawda słaby, ale "wyżowy" wiaterek - niby boczny (ale dla odmiany z SE), ale tak naprawdę wiał zewsząd i dociskał do asfaltu nieco męcząc. Chyba też powoli, wręcz niedostrzegalnie acz konsekwentnie kończy się ten napęd, którego wymienić się nie da... ;)

| 09:07 sobota, 18 września 2021 | linkuj Ano - no i co roku potem na działce coś niespodziewanego wyrasta. Kiedyś bywały tylko podgrzybki i kurki, teraz zdarzają się i prawdziwki i kozaki - i zajączko-sitaki. Tylko maślaki nie, ale to przez brak małych sosenek, które te lubią najbardziej.
| 07:42 sobota, 18 września 2021 | linkuj No tak, jak nie robi ci różnicy ile targasz na działkę (robi pewnie różnicę dopiero przy wiezieniu do domu), to jak jest ich więcej, mają nóżki i nie rozkrojone kapelusze, to rzeczywiście na zdjęciu lepiej wyglądają :-)
| 09:08 czwartek, 16 września 2021 | linkuj Ja też zostawiam w lesie - ale na działce, mając nadzieję na rozsianie (grzybów, nie robali). A wcześniej robię całemu zbiorowi pamiątkowe foto - zawsze to lepiej wygląda, gdy jest kilka grzybków więcej ;)
| 07:55 czwartek, 16 września 2021 | linkuj Ja tam wczoraj znalazłem ze 20 może 30 maślaków, ale nierobaczywych ledwie 5... dlatego sprawdzam od razu stan zarobaczywienia (choć zawsze coś się przegapi), żeby nie wieźć tego wszystkiego z lasu do domu. Bo człowiek zadowolony, że ma pełne sakwy grzybów, a na miejscu okazuje się że połowa do niczego (a tak można jeszcze pozbierać jeśli jest czas).

U nas jakieś dwa tygodnie temu zaczął się lekki grzybiał podgrzybkowy (po solidnych ulewach), ale tylko w miejscówkach z mchem... No może szczyt peryglacjału, bo nie był to totalny wysyp. Ale teraz się chyba kończy, bo jest za sucho, zobaczymy jak na to wpłyną zapowiadane deszcze.
| 07:39 czwartek, 16 września 2021 | linkuj Bo to ja! :D
| 22:43 środa, 15 września 2021 | linkuj Znów wspomnę, że na grzybach się nie znam, więc zapytam o napęd (na którym też się nie znam, ale mniej): czemu się wymienić nie da? :)