Wypadek M. :/

Poniedziałek, 31 października 2022 · dodano: 01.11.2022 | Komentarze 6

Po jodowym tygodniu na i w Helu, gdzie zrobiłem piechotką 150 km-ów w 7 dni po lesie i plaży (niestety, niewiele z psem, bo bardzo szybko się męczył - podejrzewamy jakiś ból zwyrodnieniowy w tylnych łapach lub kręgosłupie) czas było wrócić do rzeczywistości.

A rzeczywistość okazała się brutalna: dzień po powrocie, czyli wczoraj wybraliśmy się rowerami z M. ogarnąć jej dwa rodzinne cmentarze w mieście. Nie ujechaliśmy daleko: już na trzecim skrzyżowaniu jakaś baba wymusiła pierwszeństwo i potrąciła M. przejeżdżającą właśnie przez rowerowy przejazd. Nie skończyło się na paru siniakach: M. została zabrana do szpitala i jeszcze pobędzie tam jakiś czas, a policja wykazała jednoznaczną winę kierującej... Nie chce mi się pisać więcej szczegółów; nie wiem kiedy znów wsiądę na rower, bo jak ja miewałem podobne (choć nie aż tak poważne w skutkach) sytuacje, to jakoś się zbierałem, bo ja to tam ja - ale jak zobaczyłem, co może takie auto zrobić u bliskiej osoby - to już chyba całkiem (oby nie ostatecznie) odechciało mi się jakiejkolwiek jazdy i wszystkiego, co związane z rowerem :(

| 16:15 piątek, 25 listopada 2022 | linkuj Ano, potrwa to jeszcze. Sama naprawa roweru to wymiana przedniego koła, centrowanie tylnego oraz nowy suport. Plus pewnie jeszcze coś.
| 15:25 piątek, 25 listopada 2022 | linkuj Z opisu wyglądało to również paskudnie :-/ No tak, wszelkie różne formalności itp. również potrafią człowiekowi dać w kość w takich sytuacjach.
| 20:40 sobota, 19 listopada 2022 | linkuj Paskudnie to wyglądało, teraz pozostaje dłuższa rehabilitacja, bieganie po specjalistach, zbieranie dokumentacji medycznej, kwestie ubezpieczenia, odszkodowania etc. - i naprawy roweru, który jednak ucierpiał znacząco mniej.
| 19:29 sobota, 19 listopada 2022 | linkuj O rany, z opisu brzmi faktycznie dramatycznie :-( No tak, przejazdy rowerowe sa jednymi z bardziej niebezpiecznych miejsc, zachowuję na nich maksymalną ostrożność, ale niektórych sytuacji nawet wtedy nie da się niestety przewidzieć i uniknąć... zwłaszcza, że niektórzy jeżdżą jakby nie mieli mózgu.
| 23:05 wtorek, 1 listopada 2022 | linkuj Dzięki, przekażę :(

Niestety, w tym przypadku zasada ograniczonego zaufania nie miała zastosowania, bo M. była już na przejeździe w momencie gdy baba skręcając w podporządkowaną, przez którą był przejazd (M. jechała drogą rowerową wzdłuż głównej) wzięła z rozpędu zakręt i ją trafiła centralnie rogiem zderzaka tak, że M. (prawdopodobnie, bo nie pamięta, ale świadczą o tym wgniecenia z przodu maski) przeleciała przez maskę i wylądowała po drugiej stronie auta. Żeby tak się nie stało, M. musiałaby się zatrzymać przed przejazdem, mimo, że w tym momencie nie było jeszcze na nim auta :/

Tobik miał robione echo serca (podejrzewaliśmy, że to serce może przyczyną szybkiego męczenia się i dyszenia), ale z tym akurat wszystko w porządku.
| 22:38 wtorek, 1 listopada 2022 | linkuj O cholera :(

Pozostaje jedynie życzyć M. szybkiego powrotu do zdrowia. Oby... Przekaż proszę ode mnie.

Im dłużej żyję w tym dziwnym kraju, tym bardziej się upewniam, że jedynie zasada ograniczonego zaufania może człowieka uratować. Stosuję od lat i wiele razy tylko dzięki temu żyję.

Mam też nadzieję, że Tobik po prostu ma to, co staruszkowie miewają, nic więcej.