avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87251.21 kilometrów - w tym 3399.84 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Tour de Jambór, czyli wsiowe dzwony ;)

Sobota, 16 września 2023 · dodano: 16.09.2023 | Komentarze 6

Od rana piesza rajza po potencjalnie grzybowych miejscówkach w Jamborowych Lasach - i generalnie lekkie rozczarowanie: w 3 godziny kilkanaście różnych grzybków - albo były wyzbierane, albo po prostu nadal jest za sucho i za ciepło. A zapewne i jedno i drugie, bo np. małych podgrzybków ani innych (oprócz kurek) nie widać. Na szczęście działkowe kurki uratowały sprawę, więc dwudniowy grzybstats prezentuje się następująco:
- Kurki: 70 sztuk (62 działkowe) - było więcej, ale albo wyschnięte na wiór (zostawiłem na rozsianie), albo niewielkie (może urosną - a może uschną...)
- Podgrzybki: 14 sztuk, ale tylko połowa dobra (wszystkie z lasu)
- Zajączki: 4 sztuki (również połowa dobra - i również wszystkie z lasu)
- Maślaki - 2 (1,5 dobrego - z lasu)
- Kozak działkowy (dobry tylko kapelusz)
Nieznany grzyb spod płotu okazał się być po zerwaniu szatanem :/

A sama jazda to tradycyjny przedwieczorny wyskok do śmietnika i na abarot. I tu ciekawostka: pod dzwonem na plastiki nazbierałem (jak zwykle psom na budy) 88... nakrętek! ;P

| 18:26 poniedziałek, 18 września 2023 | linkuj Wiesz, są miłośnicy super ostrych potraw, to może wśród robali są miłośnicy super gorzkich ;-)
| 18:12 poniedziałek, 18 września 2023 | linkuj Ciekawe, czy robalom żrącym szatan nie przeszkadza ta goryczka?
| 18:09 poniedziałek, 18 września 2023 | linkuj A, tak se myślę, że w przypadku szatanów to nawet nie "dwa grzyby w barszcz", ale już "jeden grzyb w barszcz" jest za dużo ;-)
| 14:14 niedziela, 17 września 2023 | linkuj Fakt, jakiejś rewelacji grzybowej nie ma, wysyp podgrzybków zaczął się u nas jakieś półtora tygodnia temu i teraz się kończy, a to dzięki jednemu dniu ulew i mchom które utrzymywały wilgoć od tej pory. Ale moje zbiory to i tak efekt jednej dobrej miejscówki, w innych jakoś tak rewelacyjnie nie było.

Za to szatanów w tym roku niebywały wysyp (też najwięcej w tej miejscówce podgrzybkowej), w życiu nie widziałem ich takiej ilości... to chyba przez te upały - istne piekło na ziemi.
| 08:30 niedziela, 17 września 2023 | linkuj Dzięki - to działkowy las się odwdzięcza za wiosenne i letnie polewanie podczas suszy :)
| 00:09 niedziela, 17 września 2023 | linkuj Kurki są dobre, bo smaczne, ładnie się nazywają i nawet ja je widzę :)

Gratuluję grzybstatsowych rezultatów :)