Uć z mnóstwem Kiciusiów

Czwartek, 20 kwietnia 2017 · dodano: 20.04.2017 | Komentarze 2

Trasa stała (bez Odhuańńi, w której jednodniowa przerwa w niekończącym się remoncie).
Trzy sytuacje drogowe wołające o monitoring z nieba:
1. Wyprzedzenie autem na trzeciego i strąbienie przez wieśniaka z miasta Zgierz, który najpierw sygnalizował na światłach, że będzie skręcał w lewo, więc się ustawiłem po jego prawej stronie - a pojechał sobie prosto - i gdy ja po chwili wyprzedzałem jadąc takoż prosto wlokącego się po prawej jakiegoś rowerzystę - blachośmiord omal mi w tył nie wjechał, bo też właśnie chciał mnie wyprzedzić na trzeciego trąbiąc przy tem jakieś zgierskie skoczne melodie. Musiał jednak poczekać, bo nie dałem się przepłoszyć byle czym, a w gratisie dostał Tradycyjną Wiązanką Kiciusiową* (*Te, Kiciuś - popierdzieliło Kiciusia?" Etc.)
2. Najniebezpieczniejsza sytuacja: na Placu Wolności, gdzie wszystko autom wolno, bo nie ma pasów ruchu i jeżdżą jak popieprzone, jechałem prawym skrajem po łuku prosto - a z lewej strony, zza ciężarówki stojącej(!) po środku wysunęła się szybkim mykiem stara czerwona beemka - i postanowiła skręcić w prawo, zajeżdżając mi tym samym drogę. Gdybym nie przewidział sytuacji (miałem ją chwilę wcześniej za sobą, ale potem zniknęła za rzeczoną rozkraczoną ciężarówką) i nie dał od razu po hamulcu - wpadłbym jej wprost pod kółka przednie, a jakby poszło sprawnie - to pewnie i tylne. Wiele Serdecznych Kiciusiów.
3. Na deser takoż z lewego pasa w prawo, bo się przypomniało Panu Samochodzikowi, że "musi do Lidla", więc bach na parking. Jeden Kotek Ostrzegawczy Ryknięty.
Tyle wrażeń na tak krótkim dystansie!
A poza tym silny wiatr z N i ciężkie sakwy, więc dzień można zaliczyć rowerowo do wymęczonych.