Służbowe Sprawdzenie Lewidłowości Rawki Prawidłowej

Piątek, 15 września 2017 · dodano: 15.09.2017 | Komentarze 4

Dziś, aby nie siedzieć w Centrum Sterowania Niczym, uprosiłem Dyrektorstwo o wyjazd służbowy w pewne miejsce kawałek za Koszulkami. Ponieważ włascicielowi owego miejsca zależy na jego promocji (sam się do nas zgłosił!), więc trzeba było podjechać, zobaczyć, pogadać, porobić służbowe fotki etc. A ponieważ nikt z nas tam wcześniej nie był, a tylko ja miałem czas i - jak zawsze - możliwości rowerowe, więc zamiast świtem bladym jak zwykle jechać do p. najpierw się wyspałem za ostatnie 4 dni, a przed 11.00 ruszyłem z huraganowym wichrem na wschód.
Najpierw jednak mozolne przebijanie się przez miasto, dopiero po ok. 10 km mogłem rozhulać Meri do przyzwoitych 30 km/h.
Po godzinie z haczykiem postój nad Mrogą w Tworzyjankach (dowcip sprzed paru lat: "co się tworzy w Tworzy-Jankach? Meble IKEA!;)"
Za Tworzyjankami bardzo skiepściły się drogi - miejscami pojawiły się jakieś pokrętne szutrówki, strome podjazdy i boczne podmuchy. Apogeum marnowania doskonałej jak dotąd średniej nastąpiło pod... Wierzchami, gdzie droga nie miała wierzchów, tylko spody, bo cały asfalt zdarli i nadal to robili. Potem jeszcze było trochę gruntówek i wyjątkowo dziurdziołowatych* (*Dziurdzioły - wieś całkiem niedaleko, w stronę Rawy) asfaltów pamiętających zapewne Gierka - w końcu jakoś dotelepałem do celu dzisiejszej przejażdżki - czyli agroturystyki nad Zalewem Batorówka.
Tu powitał mnie miły pan gospodarz, oprowadził po swych wszelkich atrakcjach (pokoje gościnne, wokół zalewu, do baru etc.) - a ja zasypałem go pytaniami, robiąc jednocześnie zdjęcia.
Na herbatkę zaproponowaną na koniec wizytacji już mi się nie chciało zostawać - zostawiłem natomiast naszą promocyjną celulozę o uckim, co diametralnie odciążyło tyły Merysi - i ruszyłem przy nadal silnym, lecz już tym razem niestety bocznym wietrze raczej dziurdziołowatą szosą na Jeżów.
Jeżów, z którego pochodzi słynna kaszana oraz moja była dyrektor przywitał mnie drogowskazem "Góra 3". Wiedziałem, że to wierutna bzdura, bo miałem w planie jeszcze "Co Najmniej Kilkanaście" ;) Kierunek na Jeżów obrałem z tego powodu, że chyba nie dałbym dziś rady zrobić pod wicher pięciu dych z powrotem - należało więc znaleźć jakąś kulej i nieambitnie pokonać większą część drogi pekapem.
Najbliżej był Rogów, ale oznaczałoby to rypanie wprost pod wiatr, więc wybrałem nieco dalszy Przyłęk - i pod przednio-boczniak ostrygowaty dźgałem jeszcze kilka km na stację.
Filmik całej trasy od rana do Przyłęku:

Po pół głodzinie nadjechał Regio, co było o tyle niekorzystne, że musiałem zabulić 7 zyla dodatkowo za rower - a eŁKA przewozi za darmo :/ No, ale na eŁKĘ musiałbym czekać prawie 1,5 h. Może jakoś się wepchnie koszta roweru w delegację, w końcu ja ją będę robił ;)
Żeby zaś nie było całkiem nieambitnie wysiadłem nie na Fabryce, tylko na Niciarce - do domu dalej, ale przyjemniejsza trasa, bo mniej świateł i z ominięciem samego centrum. Filmik nr 2 (z tej, czyli końcowej części wypadu):

Obie części trasy: Uć-PrzyłękNiciarka-dom - zgodnie z życzeniem kol. Trollkinga skrócone do minimum, żeby się nie zaplątał w linki ;)

A co do Prawidłowości i Lewidłowości górnego biegu Rawki: prawidłowa jest... Lewidłowa, bo prawidłowa to Rawka-Rewica. Tako rzekł dziś pan gospodarz znad Rawki-Rewicy - i odtąd zagadka sprzed lat, którą z kol. Meteorem zzagadkowaliśmy - rozwiązana!! :)

| 07:50 sobota, 16 września 2017 | linkuj @Malarzu - jakbym wiedział, że filmik mi z automatu dołączy kilka cykniętych przypadkiem komórką fotek, to bym się bardziej starał, żeby rzeczywiście wszystko, co po drodze ciekawe było na filmie się znalazło. Bo służbowe fotografie strzelałem sprzętem trochę lepszym (choć cięższym i nieporęczniejszym).

@Trollukingu - Byłem obok, ale Prezydent Wysp Kokosowych raczy wiedzieć, czemu akurat podpisało Władysławowo, a nie wszelkie miejscowości, przez które rzeczywiście przejeżdżałem ;) Ale jak już się dowiem, wyruszę na orientalny szlak po Uckich Pagórkach: Wołyń-Podole-Palestyna-Ukraina-Rosyjka-Syberia-Moskwa. Wszystko w promieniu 30 km od miasta Uć :D

@Meteoru - a skąd ja Ci wytrzasnę jakiegoś pana znad prawidłowej Rawki Lewidłowej? No chyba, że jest tam jakieś agro, eko et cetero.
| 20:35 piątek, 15 września 2017 | linkuj A myśmy nawet koło tego zalewu w zeszłym roku z lavinką przejeżdżali... jak żeśmy się wbili w widły Rawek jadąc mocno naobkoło z Białynina do Jeżowa, coby nie rypać krajówką.

A zagadka moim zdaniem nierozwiązana, mamy niepełne dane bo nie wiemy co powie jakiś pan znad Rawki Lewidłowej, może powie że to Rawka-Lewica? I wtedy zagadka pozostanie zagadką.
| 19:27 piątek, 15 września 2017 | linkuj Bardzo ładnie poskracane - pochwała :)

Widzę, że we Władysławowie nawet byłeś. Ja mam z kolei dość blisko do Mielna, około 20 km przez cały Poznań z południa na północ :)
| 18:27 piątek, 15 września 2017 | linkuj O dzisiaj filmik z domeną Wysp Kokosowych zawiera zdjęcia :)