Pociśnięte w Malinę

Niedziela, 29 kwietnia 2018 · dodano: 29.04.2018 | Komentarze 12

Dziś od rana pojechałem do Kutna, mając po drodze dwa cele: pewien nieduży kościółek za Piątkiem, o którym słyszałem, że nosi w swych ścianach pociski - oraz niezwykły, ozdobny pałac w Malinie - tuż u wrót Kutna.
Po drodze gnębiły mnie różne przeciwności: wzrastająca do poziomu solidnego upału temperatura, napęd, który ma już trochę dość (a do serwisu jeszcze ponad miesiąc!) oraz wiatr, który miał być w plecy, a był plecno-boczny, a od rzeczonego kościółka, aż do Kutna (czyli łącznie ze 20 km) wręcz boczny. Jechało się więc w sposób nieco siłowy.
W kościółku zamiast pocisków (chyba, że są w środku, ale nie było jak sprawdzić, bo trwała msza) znalazłem ślady po ostrzale - zapewne z Bitwy nad Bzurą w 1939 roku; pałac w Malinie okazał się zaś cud-miód, w przeciwieństwie do otaczającego go parku, który sprawia wrażenie zaniedbanego. W każdym razie jako restauracja (która funkcjonuje w pałacu) - sympatyczna miejscówka :)
A potem już tylko w żarze okropnym myk na stację w Kutnie - do pociągu wg rozkładu było jeszcze 40 minut - cóż z tego, skoro po tym czasie głośnik dworcowy ogłosił, że moja ŁKA spóźniona będzie kolejne 40... na tym się nie skończyło, bo ostatecznie zamiast o 14.37 pociąg odjechał na Uć o 16.00 :/ A całe to oczekiwanie na peronie, gdzie nie było skrawka cienia. Gdybym wiedział, że będzie to trwać aż tyle, chyba bym przebiedował w budynku dworcowym. Inne pociągi też zresztą były pospóźniane - od 20 do 40 minut - widać musiało się coś wydarzyć na torach pod Kutnem.
Jak już wreszcie udało się ruszyć, okazało się, że jadę z dwoma sympatycznymi szosowcami - po 150 km-ach upał i powrót pod wiatr ich pokonał i ostatni etap pokonywali tak jak ja, czyli koleją. Słowo do słowa i wyszła miła rozmowa - okazało się, że są znajomymi dwójki moich znajomych rowerowych: kolegi MrScotta, z którym rowerowałem w grudniu do Jamboru i Pani Emerytki Jadzi, o której też niedawno wspominałem na bs-ie :)
Rozmawiało się na tyle fajnie, a tłok w międzyczasie zrobił się tak wielki (zawartość dwóch pociągów upchnięta w jeden!), że ostatecznie wspólnie wysiedliśmy dopiero na Kaliskiej (gdzie wysiadało 3/4 narodu), choć miałem zamiar to zrobić stację wcześniej, skąd miałbym bliżej do domu. Pożegnaliśmy się - i każdy ruszył w swoją stronę - a ja w tę najlepszą, bo na obiad ;)
TomTom z trasą do Kutna - oraz Relive z trasą z fotkami (kościółka, Maliny i stacji w Kutnie).
Pochwalę jeszcze średnią - mimo rzężącego napędu, upału i nie zawsze do końca wymarzonego wiatru - znów wyszła okumiła :)

| 08:41 czwartek, 3 maja 2018 | linkuj Chyba z wykrywaczem metali, albo jakimś rentgenem do przebadania ścian ;-) Ale zaznaczę sobie jako miejscówkę mało obiecującą, ale jakąś taką podejrzaną do sprawdzenia przy okazji bytności w okolicy.
| 21:35 wtorek, 1 maja 2018 | linkuj Trzeba, byś podjechał i sprawdził swym fachowym okiem co z tymi kulami.
| 13:51 wtorek, 1 maja 2018 | linkuj Dzięki za sprawdzenie... w środku zasadniczo nie sprawdzam, bo zwykle i tak nie ma okazji, a poza tym tyle jest w kościołach różnych rzeczy, ze np. na zdjęciach ciężko by było wypatrzeć. A poza tym chyba rzadko są we wnętrzach (choć mogą się zdarzyć). Choć jeśli miałbym wzmiankę że jest w środku, to bym oczywiście zaznaczył.

A może jakieś kule karabinowe utkwiły w belkach? Widziałem jakąś wzmiankę, że w czasie remontu jakiegoś drewnianego kościoła na Śląsku znaleźli wbity w belkę pocisk.

Kutno też kojarzę głównie z przesiadek (i wsiadek), choć raz mieliśmy chwilę czasu zwiedzić park na południe od torów, z kaplicą zmienioną w muzeum bitwy nad Bzurą. Dworzec ładnie wyremontowany... a kiedyś też wsiadaliśmy w upał, przyjechała osobówka (niezmodernizowany kibel) tak nagrzana, że po tym jak wstawiliśmy rowery, to do odjazdu czekaliśmy na zewnątrz na peronie w cieniu pociągu... a jak się zbliżała pora odjazdu, to staliśmy w drzwiach.
| 04:30 wtorek, 1 maja 2018 | linkuj Jakże pięknie odrestaurowany dworzec w Kutnie :)
Na deskach kościółka mocno odcisnęła swe ślady historia...
| 08:54 poniedziałek, 30 kwietnia 2018 | linkuj Jednak kiedyś to była muza. Dziś coraz trudniej o porządne nutki - i gdyby nie niezastąpiony You Tube - byłaby, ogólnie rzecz ujmując... dupa.
| 21:52 niedziela, 29 kwietnia 2018 | linkuj Słusznie. Tyle że chciałem być delikatny :)

Jak śpiewał klasyk, czyli Piotr Marek, a po nim Maciej Maleńczuk...

Tylko to zdjęcie na jutiubie jakieś mało klimatyczne.
| 21:42 niedziela, 29 kwietnia 2018 | linkuj Tak jakoś skojarzyło mi się to siodełko z dupą :( Sorry.
| 21:15 niedziela, 29 kwietnia 2018 | linkuj Siodełko jest jak bóg - każdy ma swoje/go, a z grubsza cel wydaje się podobny :)

Fuj, zafilozofowałem. Błeee.
| 21:08 niedziela, 29 kwietnia 2018 | linkuj Słuszna racja. Tylko ciężko zgrać wszystkim znajomym siodełkom jeden wspólny termin do jeżdżenia :)
| 21:06 niedziela, 29 kwietnia 2018 | linkuj Jest takie miejsce: siodełko :)
| 20:58 niedziela, 29 kwietnia 2018 | linkuj Ale dworzec w Kutnie też ładnie odrestaurowany - a i stylowy (choć nie z drewna;) - koledzy kolarze nie mieli bs-a, ale znali się z MrScottem (i Panią Jadzią, która też nie ma bs-a) z fb i endo. Ech, nie może być jedno miejsce ze wszystkim, tylko trzeba skakać to tu, to tam, żeby wszystkich obskoczyć...
| 20:40 niedziela, 29 kwietnia 2018 | linkuj Kościół piękny, a i faktycznie nieźle o(d)strzelony :) Pałac też ładny, ale nie z drewna, więc...

Jak się ma BS-a, to się ma wszędzie znajomych :)

Stacja w Kutnie, koszmar, potwierdzam. Mi się kojarzy jedynie z przesiadkami i spóźnieniami.