Wawa z wykopkami po drodze

Niedziela, 12 sierpnia 2018 · dodano: 12.08.2018 | Komentarze 14

Tradycyjny, szybki wypad do Wawy celem ogarnięcia rodzinnego cmentarzyka, którego nikt nie raczył ogarnąć od kwietnia (tj. od mojej poprzedniej wizyty).
Wiało dziś z W - raz trochę z odchyłem południowym, raz północnym. Nie był to jakiś straszny huragan, ale generalnie raczej pomocny pęd powietrza, który (wraz z przewagą zjazdów) sprawił, że na koniec wyszła bardzo przyzwoita średnia całości 28 km/h. Jechało się nieźle, choć ze względu na ograniczenia czasowe (chciałem zdążyć na pociąg ŁKA ze względu na darmowe przewozy rowerów) cisnąłem, jak to się mówi - ile fabryka dała, więc się trochę zmachałem.
Trasa generalnie zwyczajna, choć w jej drugiej części natknąłem się na wykopki przed Szymanowem (jakoś przeskoczyłem mimo zakazów - jest nowy asfalt!) oraz za tymże przed Kaskami - tu już pojechałem objazdem (głównie gettem ścieżkowym z fatalnej kostki w Teresinie).
Na koniec jeszcze w Wawie trochę prób nowej, zaskakująco dobrej, bo szerokiej i asfaltowej dedeerówy wzdłuż Połczyńskiej (wylot na Poznań) - niestety, jest jeszcze nie dokończona, ale zapowiada się wyśmienicie! Przyda się też o tyle, że przed remontem rzeczonej ulicy było szerokie, bezproblemowe (nie licząc okazjonalnych dziur) pobocze asfaltowe. Po remoncie powstał zamiast niego pas dla autobusów i taksówek - żeby nie łamać przepisów trzeba jeździć środkiem, a to akurat na jednej z głównych wlotówek do stolicy nie jest przyjemne.
Na pociąg o nazwie "Powidoki" zdążyłem akuratnie, w środku - wielki tłok. Mery więc stała w przejściu i zawadzała. No trudno - jak się inni wcześniej rozsiedli w miejscu dla rowerów - to ich problem, nie mój. A pociąg pomalowany w bajki - był m.in. Miś Uszatek, ale miał nieaktualną koszulkę, bo bez napisu "Konstytucja" ;)
Ostatni etap wycieczki to szybki myk przez Uć - i udało się jakoś utrzymać średnią, o której wyżej wspominałem i złamać czas poniżej 5 h całości.
Trasa do Wawy (z widocznym objazdem za Szymanowem) - proszę uprzejmie.
Napęd: 1.5 l wody, 1 l coli, duża Jogobella z wiśniami i pół czekolady mlecznej.

| 16:18 poniedziałek, 13 sierpnia 2018 | linkuj Tego typu muldy sa częste na prowincji - widziałem takie w Skierniewicach, Łowiczu, Paprotni (czyli jakby druga połówka Teresina), tylko że z samej kostki, ale zastosowanie jednej nawierzchni eliminuje miejsca ich łączenia, których drogowcy po prostu nie potrafią (zwłaszcza na prowincji) zrobić na płask - zawsze jest większy lub mniejszy uskok.

Natomiast Żyrardów bije je wszystkie jeśli chodzi o wielkość amplitudy, jak i o częstotliwość... no i innowacja w postaci asfaltu pół na pół z kostką (zdaje się że w dodatku fazowaną!).
| 21:17 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj Coś podobnego przerobiłem dziś na trasie Elżbietów - Teresin. W dodatku było z kostki różowej jak dupa projektanta.
| 21:13 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj Fałdowanie Zachodniomazowieckie... albo był sztorm 10 w skali Richtera i powstały fale sejsmiczne.
| 21:06 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj O, Pogórze Żyrardowskie :D
Spieszmy się zaliczać gminy typu Barwice - tak szybko się "roweryzują"!
| 20:59 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj Niestety, Żyrardów właśnie wysoko stawia poprzeczkę w kategorii "najgorsza śmieszka rowerowa" i to z asfaltu.
| 20:52 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj To żart? Proszę, napisz, że to żart :)
| 20:49 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj Asfaltową ddr-kę też da się spieprzyć koncertowo - zobacz co właśnie u mnie robią (fotka zaraz od góry):
| 20:42 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj Gmina Barwice (gdziekolwiek to jest) była ostoją normalności:

Ale to artykuł sprzed dwóch lat, więc pewnie się pozmieniało. Jednak wyczytałem w nim słowo-klucz, czyli asfalt, więc może jest dobrze? :)
| 20:33 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj Jest właśnie konkurs na "Gminę przyjazną rowerzystom" - chętnie zagłosowałbym właśnie na taką, która nic nie robi, ale przynajmniej nie przeszkadza jeździć ;)
| 20:22 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj Tym się właśnie różni Warszawa od prowincji, że jak w W-wie teraz powstaje ddr-ka, to zwykle w miarę przyzwoita, a na prowincji to nie wiadomo czy śmiać się czy płakać i lepiej by było gdyby nic nie budowali.
| 19:59 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj Trafiłem setkę plus ;)
| 19:47 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj O kurczę! Wiatr sprzyjający, znakomita średnia, a i dobra DDR-ka, do tego na Poznań... Tyle szczęścia w jednym :) Mam nadzieję, że kolekturę również zaliczyłeś? :)

Brawo!
| 18:48 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj Dzięki, aura sprzyjała :)
| 18:40 niedziela, 12 sierpnia 2018 | linkuj Gratuluję olbrzymiego dystansu i wyborowej średniej! :)