avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87299.74 kilometrów - w tym 3399.97 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Laba z Labem: dz.8 - trochę terenowo, trochę podmuchowo do Białogóry, Prusewa, Nadola - i na abarot

Sobota, 1 września 2018 · dodano: 01.09.2018 | Komentarze 10

Dziś M. wzięła do testowania wczasowy kolejny rupieć terenowy - tym razem typu góral - i był to w sumie najlepszy ze złych dotychczasowych rowerowych wyborów ;) - góral całkiem spoko, szerokie, dobrze nadymane opony, łańcuch co prawda zapiaszczony, ale nie przerdzewiały, a nawet naoliwiony - tyle, że nie działała ani tylna, ani przednia przerzutka... w sam raz na kaszubskie pagórki :/ Nastawiłem ręcznie łańcuch gdzieś pośrodku zębatki tylnej, na cięższym przełożeniu z przodu, żebyśmy jednak wrócili przed nocą ;) - i jazda!
Najpierw znaną nam już terenową drogą przez malownicze lasy do Białogóry, stąd równie malowniczymi, choć już nieznanymi terenami do ujścia do morza rzeczki, noszącej imię...Bezimiennej :)
Tu postój jakąś godzinkę na moje pluskanie się wśród dużych dziś fal - morze ciepłe, za to woda w rzeczce, która płynie z lasu...brr!
Stąd ruszyliśmy do opuszczonej już o tej porze stanicy harcerskiej w Osieczkach (Szklanej Hucie) - i z powrotem do Białogóry inną, choć równie szutrowo-piaszczystą opcją. Wszędzie piękne sosnowe bory z niekończącymi się połaciami kwitnącego w pełni wrzosu, przetykane gdzieniegdzie buczyną pomorską, lub świerczynami. Cudo.
Z Białogóry wskoczyliśmy wreszcie na asfalt (wcześniejsze drogi gruntowe niby w miarę dobre, ale jednak wytrzęsło) i pomknęliśmy w kierunku Prusewa. Na tym odcinku na łuku jeden wariat chyba w BMW koloru srebrnego postanowił wyprzedzić nadjeżdżającą z mojego przeciwka kolumnę rowerzystów, którą właśnie mijałem - mało brakowało, a by mnie zmiótł, bo szedł na czołówkę. Jakoś się jednak zmieścił. Pokazałem mu dobitnie, co o tym myślę. Za karę musiał i tak gwałtownie hamować (w jego przypadku - chamować), bo za mną też jechało jakieś auto
W Prusewie, w którym byłem przelotnie onegdaj objeżdżając Jezioro Żarnowieckie tym razem postój kolejny - w pałacu-restauracji. Na razie nic nie jedliśmy, obejrzeliśmy za to przepiękny park ozdobny - jest tu nawet stary sad! Stąd robiąc chwilę kolejnego postoju na cmentarzyku ewangelickim, żeby M. go mogła obejrzeć (ja, podobnie jak pałac już go wcześniej poznałem) dociągnęliśmy z górki do Nadola nad Jeziorem Ż - tu chwila popasu przy mrożonej kawie w Stolemowej Grocie. Próbowaliśmy także pojechać kawałek drewnianą promenadą nad brzegiem, ale się skończyła po kilkudziesięciu metrach :(
W Nadolu zwiedziliśmy jeszcze nieduży, ale ciekawy skansen kaszubski, gdzie w klatkach mają króliki wielkości sporego zająca oraz gołębie rasy specjalnej wielkości kury(!) - i rozpoczęliśmy powrót do Dębek. Po drodze było jednak znów Prusewo i restauracja w pałacyku - tym razem już nie mogliśmy nie wypróbować tutejszych dań: naprawdę wyśmienite roladki z dorsza oraz placki z cukinii - wszystko z równie udanymi dodatkami. Atmosfera sielska - miejsce z pewnością warte zwiedzenia. I jest nawet zamykany na kłódkę garaż rowerowy w starych zabudowaniach gospodarczych!
Obżarci minęliśmy (krótki postój celem zorientowania się w menu i cenach) kolejną klimatyczną knajpę - tym razem w wierzchucińskim Kaszubskim Młynie - może następnym razem tu z kolei zawitamy? :)
Na rozstaju za mostem na Piaśnicy M. skręciła w skrót do Dębek, czyli dość koszmarną gruntówko-płytówkę - ja wolałem objechać tę wątpliwą atrakcję dookoła mimo sporej górki w Żarnowcu do podjechania (a potem zjechania:) - na mecie byliśmy niemal równocześnie.
Cały dzień wiał niestety silny wiatr z W do NW - gdyby nie to wycieczka ze wszech miar udana, a tak udano-wymęczona. Podobnie jak średnia - terenowo-wietrzno-pagórkowa.
Relive z fotkami - polecam.
Dla porządku: dzień 7 Laby z Labradorem (31.08.): spacerowo - psa-cerowy ;) I troszkę kajakowy.

| 20:24 wtorek, 4 września 2018 | linkuj Święte słowa - w temacie skromności ;D
| 20:23 wtorek, 4 września 2018 | linkuj Skromność to Twoje drugie imię :)

Ja tam lubię przewijać, mam to od czasów kaset magnetofonowych :)
| 20:02 wtorek, 4 września 2018 | linkuj Nie ma zdjęć na bs-ie, bo jest ich kilkaset i strasznie by się je przewijało wszystkim, a zwłaszcza mnie ;) A mniej nie wkleiłbym, bo każde ładne - brzydkich nie robię! ;P
| 21:58 poniedziałek, 3 września 2018 | linkuj Ładnie tam i dziko, co Relive udowadnia, a BS niestety nie, bo zdjęć na nim nie ma! O! ;)
| 18:54 poniedziałek, 3 września 2018 | linkuj Dziś zaś piechotką po lesie i plaży. Wyszło dwadzieścia parę km-ów :) https://www.relive.cc/view/e1190788858
| 04:38 niedziela, 2 września 2018 | linkuj Kolejna ładna wakacyjna wycieczka, tylko ten samochód...
I ile nietypowych widoków, a to gołębie wielkości kury, a to rzeczka o nazwie Bezimienna.
Foty super :)
| 22:02 sobota, 1 września 2018 | linkuj Endo mi się zepsuło i nie wyświetla Twoich treningów... I jeszcze masy innych osób. Straciłem do niego serce. Ale jutro postaram się odnaleźć :)
| 21:56 sobota, 1 września 2018 | linkuj Aluś wieczorem przepłynął kawał rzeczki z prądem i patykami :) Jest na Endo ;)
| 21:46 sobota, 1 września 2018 | linkuj Bieganie to zło, o o o! :)

Ładne focisze, dużo drzew. I frytki (uwielbiam) :)

Ale Alusia coś dziś nie widziałem? :)
| 20:49 sobota, 1 września 2018 | linkuj Acha - jeszcze się pochwalę: po wycieczce przebiegłem jeszcze wieczorem w promieniach koncertowego zachodu słońca po plaży 3 km-y w 13 min. 50 s - średnia prędkość - 12,95 km/h. Pewnie jak tak dalej poleci, skończy się czymś w rodzaju kontuzji - jak rok temu w podobnych okolicznościach ;)