Uć, a pieskie sprawy

Wtorek, 30 października 2018 · dodano: 30.10.2018 | Komentarze 4

Najpierw trochę informacji pieskowych. Albo nawet dużo.
Niedziela to była chwila oddechu - po nocnych zjazdach Alusiowi cukier wracał do normy aż do wieczora. Wieczorem nastąpił kolejny (który to już - nie zliczę) kryzys: nagły skok cukru w drugą stronę. Mimo podawania insuliny pies całą noc przedyszał, więc poniedziałek musiałem wziąć wolny - zresztą zaczęło się dziać coś gorszego, mianowicie pies zaczął mieć objawy wstrząsu. Na szczęście szybko przyszedł pan doktor, kazał odstawić wszystkie leki, zaaplikował mu dożylnie wzmacniającą kroplówkę i lek stosowany na OIOM-ie, czyli hydrokortyzon. Co prawda bardzo się nie poprawiło, jednak na tyle, że piesek nie był już na krawędzi. Niestety - po hydrokortyzonie są gwałtowne skoki cukru (więc to trochę leczenie dżumy malarią), czego doświadczyliśmy ostatniej nocy - ponownie pies znalazł się poza skalą (tj. cukiero powyżej 600, przy normie 100-150). Dając mu co dwie godziny niewielkie dawki insuliny (by znów nie przesadzić i nie wpędzić go w groźną dla życia śpiączkę) dotrwaliśmy do świtu.
Ponieważ dziś już musiałem być w p., opiekę nad czworonogiem przejęła M. i było nieźle do momentu, gdy wróciłem - wtedy nastąpił ponowny zbyt duży spadek cukru ze względu na zastanawiający brak apetytu u znanego z legendarnego apetytu Alusia. Szybka akcja ratunkowa (glukoza z kroplówki, strzykawka z roztworem wody z miodem do pyska, glukoza w proszku do wcierania w dziąsła i na błony śluzowe). Po godzinie okazało się, że znów przesadziliśmy i cukier nadmiernie poszybował w górę: psi cukrowy rollercoaster :/ Teraz czekamy, aż mu się samoczynnie ustabilizuje podawszy niewielką dawkę insuliny. I tak mija dzień za dniem i noc za nocą...

Dla porządku bikestatecznego:
Trasa dzisiejsza to zwykła trasa dom - p. - dom. Bardzo ciepło (krótkie spodenki!), ale silny wiatr z SE rano (więc w ryj), tuż przed wyjściem z p. przyszła nagła krótkotrwała ulewa, więc powrót w potokach wody, a Mery w najbliższym czasie - na myjnię.
A ja chyba niedługo z niewyspania się rozlecę.