Jamborowanie

Piątek, 9 października 2020 · dodano: 09.10.2020 | Komentarze 8

I znów się okazało, że brak powietrza w kole - ponownie przednim. Chyba czas wymienić opony, bo to cholery można dostać przez te mikroprzebitki.

Nim jednak zabrałem się do naprawy, zrobiłem sobie ponad 4 h grzybobrania - udało się nazbierać podczas blisko trzynastokilometrowej łajzy 43 maślaki (z czego 37 okazało się bezrobalowymi), 23 kurki (17 z samej działki) i 1 sitak. Oraz cały śmieciowór.

I tak zleciał dzionek, wieczorem wreszcie zrobiłem koło i pojechałem już po nocy wywalić plastiki i szkło - stąd rowerowy dystansik.

| 20:38 sobota, 10 października 2020 | linkuj Z maślakami to o tyle słabo, że nie mam dobrych miejscówek :-/
| 20:29 sobota, 10 października 2020 | linkuj W Jamboru mnóstwo mikromaśkaków (takich maksymalnie centymetrowych), więc jest szansa na wysyp również u Was :)
| 18:20 sobota, 10 października 2020 | linkuj Jak im założyłeś maseczkę, to się nie dziw że brak im powietrza ;-P

U nas słabo... to znaczy dużo kań, trochę kurek, ale z innymi nyndza, raptem jeden maślak.

A co do kań, to ja mam taki patent na transport, by się nie zmasakrowały - układam kapelusz w torbie płóciennej, kładę w górnej części sakwy (tak ją pakuję, by pod kaniami było w miarę na płask i żadnych kantów)... no i sakwa nie powinna być napakowana na sztywno, ani zbyt dużo luzu nad kaniami :-) Troszkę się zmiędlą, nie sa takie ładne, ale w całości i nadają się do smażenia :-)
| 21:12 piątek, 9 października 2020 | linkuj Myślałem, że przeciągnę na nich jeszcze przez zimę, ale widzę, że chyba nie ma co na siłę ich (i siebie) zamęczać.
| 21:02 piątek, 9 października 2020 | linkuj Jak stareńkie, to bym wymieniał. Po co się stresować? Z tymi sekundami na BS też się kiedyś męczyłem, bezskutecznie. Teraz skutecznie je olewam :)
| 20:28 piątek, 9 października 2020 | linkuj A opony już stareńkie i pełne jakichś minidziurek, rozcięć etc. Przejrzałem dokładnie podczas wymiany dętki - również od wewnątrz - ale jakichś konkretnych zadziorów nie znalazłem.
| 20:26 piątek, 9 października 2020 | linkuj Średnia bikestatsowa, a nie rzeczywista, bo bs mimo, że teoretycznie ma opcję naliczania sekundowego - to nie wiedzieć czemu nie zlicza tych sekund: przy takim mikrodystansie zliczone równe 3 minuty, a prawdziwe 3:24 robi różnicę w średniej ok. 3 km/h ;)
Mógłbym co prawda teoretycznie wpisać 4 minuty jazdy, ale byłoby to większe przekłamanie, gdyż czas jazdy nie przekroczył 3:30, więc wtedy by mi zaniżyło z kolei o jakieś 4 km/h wobec średniej rzeczywistej i by było ok. 22 km/h.
| 20:18 piątek, 9 października 2020 | linkuj Jaka średnia - jest moc! :)))

Niestety, seryjnie wymieniane dętki oznaczają grubszy problem. Jeśli nie siedzi jakiś mały kolec czy coś, pozostaje zmiana kapcia. Na szczęście to jeden z mniej bolących kieszeń rowerowych wydatków.