avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87018.80 kilometrów - w tym 3397.63 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Z Jamboru

Sobota, 10 października 2020 · dodano: 10.10.2020 | Komentarze 11

Od rana słoneczko, ale wiedząc, jakie są prognozy ogarnąłem chałupę z przyległościami i już nie leciałem na grzyby co by, jak mawiają dzielni żeglarze - nie przepatencić tego wyjazdu w kwestii bezdeszczowej. Grzybów było zresztą z wczorajszego zbioru ot tak, w sam raz...

...więc zwykłą (dłuższą) opcją wróciłem z lekkim nawet nie wiatrem, tylko powiewem w domowe pielesze, po drodze zawadzając o mamę: przekazałem jej maślaki (samemu zatrzymując kurki i sitaka do jajecznicy), a w zamian dostałem słoik gołąbków domowej roboty - to się nazywa współpraca :) Na koniec jeszcze, ponieważ pogoda knociła się wyjątkowo wolno, zrobiłem dodatkowe małe kółeczko po mieście.

A na mieście znów jakoś pustawo - jechałem na wszelki wypadek z maseczką, jednak rzecz jasna tylko pro forma i tylko na brodzie (w myśl zasady "uprawiam sport, to wcale nie muszę jej mieć, ale niech tam"), ale żadnych potencjalnych panów kłopotliwych nigdzie ani śladu. A lunęło - i to rzęsiście - pół godziny po powrocie, wraz z triumfem panny Igi w TV. To się nazywa mieć poczucie czasu!

| 21:14 niedziela, 11 października 2020 | linkuj Malarzu - dzięki! Te jeże strasznie niesforne ;)
| 06:31 niedziela, 11 października 2020 | linkuj U nas główny wysyp grzybów był we wrześniu po ulewach. Było wtedy sporo prawdziwków, latem też były, ale w 100% robaczywe (mam niezły las na prawdziwki). Gorzej z podgrzybkami, choć widziałem dziadka z koszem pełnym pogrzybków (więc gdzieś tam były), ja trochę tydzień temu nazbierałem i parę kozaków.

Wszystko zależy chyba od miejscówki - ja mam dobre miejscówki podgrzybkowo-prawdziwkowo-kurkowe, toteż w tym roku maślaków z maślakami u mnie było słabo ;-)
| 04:12 niedziela, 11 października 2020 | linkuj Ciekawa kompozycja ładnego zbioru :)
PS. Triumf w Paryżu to jest to!
| 21:54 sobota, 10 października 2020 | linkuj Jak najżurawiej!
| 21:52 sobota, 10 października 2020 | linkuj Żurawie w połowie października? Ja już je tydzień temu w pełnym zdziwieniu pożegnałem, po tym, jak pożegnałem je dwa tygodnie temu. Aktualny świat zaskakuje :)
| 21:43 sobota, 10 października 2020 | linkuj Byle nie atomowe spod sztolni w Kowarach ;)

Jeże zawsze pomagają w zbiorach, a tym razem dodatkowo pomógł klucz odlatujących żurawi - tak wrzeszczały, że się zatrzymałem, by im cyknąć fotkę, a gdy chowałem aparat patrzę pod nogi - a tu całe stadko maślaków :)
| 21:41 sobota, 10 października 2020 | linkuj Też przywiozłem do Poznania z Jeleniej grzyby, tyle że już ususzone. Źródło mam zaufane - ojciec. A jakie? Nie mam pojęcia. Ładnie pachną - tyle wiem :)

Piękna jeżowa wystawka! :)
| 21:40 sobota, 10 października 2020 | linkuj Podgrzybki w tym roku są (podobnie jak kozaki) prawdziwą rzadkością. Prawdziwka to ze 3 lata nie spotkałem. Właściwie tylko z kurkami i maślakami jest w miarę, co nie znaczy, że jakieś eldorado.
| 20:37 sobota, 10 października 2020 | linkuj To fakt, gołąbków i gąsek od groma... a rurkowych, to dziś znalazłem tylko jednego dobrego maślaka, dwa robaczywe i kilka starych nie nadających się już do zbioru podgrzybków.
| 20:23 sobota, 10 października 2020 | linkuj Też nie zbieram - a blaszkowych gołąbkowatych i podobnych niesamowity wysyp - żeby tak prawdzuwki, kozaki, ech!
| 20:18 sobota, 10 października 2020 | linkuj Ja tam gołąbków nie zbieram, gąsek zresztą też... z drobiu tylko kurki. A z awifauny jeszcze kanie.