(A)trakcyjny PodKoluszek

Niedziela, 13 czerwca 2021 · dodano: 13.06.2021 | Komentarze 4

Wczoraj po raz wtóry z-Modern-izowałem sobie ramię: w tym celu przeszedłem pieszkom ponad 16 km-ów po mieście (odwiedziłem m.in. aż 7 parków). W linku dla zainteresowanych widać pięknie, w jaki sposób tym razem Strava zwariowała z radości, gdy aktywowałem chipa ;) A zwariowała, że hej!

A dziś już rowerowo dawno nie odwiedzane okolice Koluszek: z minusów - drętwiejące po kłuciu ramię i znów bolące plecy, z plusów - huraganowy wiatr tylny, lub tylno-boczny oraz śmigający napęd. Jechało się więc tak sobie, ale warto było znów zajrzeć do Lisowic, gdzie nadal wlecze się 2 lata po terminie na oddanie tzw. Projekt Lisowice, czyli rewitalizacja doliny Mrogi ze stawami i tworzenie ośrodka rekreacyjnego. Jest "już" wyraźnie bliżej końca niż dalej - dziś m.in. przetestowałem wspaniałe, wykonane z bordowego asfaltu rowerówki w mocno pagórkowatym lesie: podjazdy (a zwłaszcza zjazdy;) - palce lizać!

Z Lisowic omijając wygodnie centrum Koluszek doturlałem do kolejnych, naprawdę prorowerowych rozwiązań, czyli pętli asfaltowych dedeerów w podmiejskim trójkącie Koluszki-Katarzynów-Redzeń, poprowadzonych w większości po nasypach lub wkopach dawnej bocznicy kolejowej. Miejsce to odwiedziłem już kilkukrotnie, więc nie była to nowość, tylko czysta przyjemność jazdy - zakłócona niestety koniecznością powrotu pod porywisty wiatr na dworzec w Koluszkach.

Na dworcu pełno policji i zaskakująco potulni, ubrani na czarno kibice Odry Opole, która dziś grała z Widzewem i przegrała - nie wiem, czy ci akurat kibice tacy zawsze (jeśli tak, to brawo!), czy byli w żałobie po batach. Tak, czy siak - miło ;)

Z Koluszek ŁKĄ na Uć Widzew, tu przesiadka w kolejną ŁKĘ, by mieć bliżej (i nie pod wichurę) do domu, a stąd jeszcze 2 kilosy - i tyle. Fotek (w liczbie ok. 30) nie wklejam, bo bym się bawił z tym do jutra - wszystkie (z trasy Uć - Lisowice - Redzeń - Koluszki) są w Stravionym Linku ;)

| 22:05 niedziela, 13 czerwca 2021 | linkuj Przekliniaślicznie! ;)
| 22:00 niedziela, 13 czerwca 2021 | linkuj Więc niech będzie pozytywnie, że chodziło w całokształcie o Czesio ich pamięci :)
| 21:44 niedziela, 13 czerwca 2021 | linkuj Pamiętam ten odcinek, ale bez Twej podpowiedzi filmowej bym nie skojarzył Odry z Iskrą :)

Maskotki też mnie zastanowiły - albo ktoś zrobił sobie taki przydrożny artystyczny żarcik (przy dedeerówie w lesie, z dala od szosy), albo (mam nadzieję, że nie) zdarzyła się tu jakaś dziecięca tragedia. Obejrzałem instalację dokładnie, ale na szczęście żadnych świeczek, zniczy etc. nie znalazłem.
| 21:33 niedziela, 13 czerwca 2021 | linkuj Wkleiłbym Czesia w temacie Opola, ale jest tylko jakiś dziwny remiks, więc wklejam, ale się pod tym nie podpisuję :)

Fotki fajne, ten motyw maskotkowy mnie zainteresował - co to? :)