avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87018.80 kilometrów - w tym 3397.63 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Wawa cokolwiek katorżnicza

Piątek, 30 lipca 2021 · dodano: 30.07.2021 | Komentarze 6

A miało być tak pięknie... (wg pogodynek): tężejący (z apogeum między 12.00, a 16.00) wiatr idealny z SWW i bez upału. A było tak, jak wskazuje średnia - jedna z najgorszych w dość już bogatej historii wyjazdów do Wawy. Czemu? Ano temu, że wiatru najpierw prawie nie było, a potem zrobił się boczny lewy, boczny prawy, rzadko idealnie tylny, zaś cały czas - od góry wyżowy, cisnący do asfaltu sukinkot. Każda górka zatem to jak dwie górki podjazdu, a reszta trasy to przysłowiowe "deptanie kapuchy" - wystarczyło na chwilę przestać pedałować i już się jechało coraz wolniej i wolniej - mimo teoretycznie wspaniałego wiatru. A do tego doszedł skwar - nie jakiś straszny, ale wystarczająco wykańczający przy takim wietrze i kilometrażu. Więc wyszło to, co wyszło.

A poza tym bez przygód, tylko więcej niż zwykle postojów - i dłuższe (w tym aż 40 minut w Kaskach pod tężnią, która chwilowo ratowała samopoczucie dzięki chłodowi i wilgoci), więc zleciało, włącznie z tradycyjnymi porządkami na cmentarzu (nie było nikogo od mojego ostatniego przyjazdu na początku maja) do późnego popołudnia. Na koniec jeszcze, już w Wawie na dedeerówie przygoda z zapewne sympatycznym ubermanem narodowości afropolskiej - cóż z tego, że zapewne sympatyczny, skoro kompletnie nie potrafiący zachować jakichkolwiek standardów jazdy po zatłoczonym dedeerze? W pewnym momencie wywinął taką fantazję, że musiałem jadąc za nim i próbując go właśnie wreszcie wyprzedzić dać z całej siły po hamulcach - dobrze, że miałem je podregulowane na "łagodnie", bo zaliczyłbym lot nad lemondką i wpadłbym zapewne w jakieś pudło z pizzą... Skończyło się na zerwanej lince w (szczęście w nieszczęściu) przednim hamulcu. Próbowałem naprawić toto jeszcze po drodze, ale linka się rozplotła, więc chyba jednak czeka mnie mikroserwis :/ Ludzie, którzy zajmują się zawodowo rowerowaniem, powinni mieć obowiązkowy egzamin z jazdy bicyklem!

Po przyjechaniu na Zachodnią stanie równą godzinę w kolejce po bilet (z trzech kas czynna jedna, przez chwilę dwie) - w międzyczasie oczywiście zaplanowany pociąg powrotny uciekł i musiałem czekać na następny. Powrót za to bardzo przyjemny, bo z włączoną klimą, bez tłoku i z pięknym zachodem słońca za oknem, co oznaczało ostatni odcinek z dworca do domu już po ciemku - zatem ostrożnie, zwłaszcza, że brak przedniego hamulca.

Jak bardzo dziś było ekstremalnie z wysiłkiem świadczy też wypite aż 4 litry napojów po drodze - a mimo to wróciłem 2 kg lżejszy...

Trasa do Wawy: https://www.strava.com/activities/5711604610

| 22:08 piątek, 6 sierpnia 2021 | linkuj Dzięki, wyjszło to, co wyjszło - taka tam wyjszłość :)

CPK to prawie CCCP :)

To, co się dzieje na dedeerówach po wpuszczeniu na nie wszystkich prócz dziada z babą (których jakże jeszcze tam brakuje) zakrawa o kryminał: naprawa łącznie kosztowała mnie 47 zł...
| 21:03 piątek, 6 sierpnia 2021 | linkuj Kilometrów gratuluję, mimo bardzo ładnie opisanej naszej antyrowerowej wietrz/cz/ności i tak wyszło ładnie.

Nie dla CPK - jestem na tak. W ogóle nazwa jest błędna - powinno być Centralny Punkt Komunikacyjny Baranów, na cześć tych, którzy to wymyślili :)

Tych Glovo/Pyszne/UberŻreć nie da się opanować. Na czerwonym, bez świateł, pod prąd, chodnikiem, codziennie to obserwuję. Najgorzej, że komunikacja z nimi średnia, bo ani be, ani me, ani spik polisz. Dlatego szanuję Wolta, choć w Poznaniu działa na bardzo małym obszarze, za to z klasą.
| 10:00 sobota, 31 lipca 2021 | linkuj Ano - wstępnie planuję koniec października lub pierwszą połowę listopada. Tyle, że dzień już wtedy krótki, więc mało czasu.
| 09:56 sobota, 31 lipca 2021 | linkuj Byle do jesieni - to nasze motto w ostatnim czasie ;-) Wtedy przy normalnych temperaturach jazda będzie przyjemnością, a nie mordęgą... a jeśli okoliczności będą sprzyjające, to może i nam się uda dobić do trasy, może nawet z Kluską, ale wtedy to raczej poczekać w Parku Bajka ;-)
| 09:48 sobota, 31 lipca 2021 | linkuj Grunt, że na kilka miesięcy znów mam spokój z musem jazdy na tak długiej trasie.
| 09:00 sobota, 31 lipca 2021 | linkuj To fakt, było goręcej niż się zapowiadało... ale przy tych temperaturach, to jest ruletka jeśli się coś planuje w oparciu o prognozy - zachmurzenie jest słabo prognozowalne. Jak jest więcej chmur, to przy wczorajszej temperaturze może być nawet znośnie, a jak mało (tak jak było w rzeczywistości), to słoneczko momentalnie sprawia że się robi skwarnie.