avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87070.25 kilometrów - w tym 3399.00 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Do diabła!

Niedziela, 9 stycznia 2022 · dodano: 09.01.2022 | Komentarze 8

"O, do diabła!" - zakląłem szpetnie niczym Hrabia z bajki, widząc, że zleciał tydzień bez roweru! Spojrzawszy jeszcze na prognozy i widząc wiatr z SE, mogłem zatem dokonać jedynego słusznego wyboru: ruszyć w odwiedziny tam, gdzie diabeł Boruta mówi, co mówi (chyba, że nic nie mówi;), czyli do Łęczycy.

Miało być lajtowo - z wiatrem, zazwyczaj z górki i w pięknym, choć styczniowym słonku. Było zaś tak, że wiatr był tyleż tylny, co górny, wyżowy - i wcale przesadnie nie ułatwiający zadania (co widać choćby po wszak "zgórkowym" Vmaxie), zaś styczniowe słonko oscylowało zdecydowanie bardziej wokół minus, niż plus zero ;) Plusem były suche szosy - i zaskakujący brak śniegu już kilkanaście km-ów od miasta. Dla porównania wrzucam zatem dwa linki z fotkami: wczorajszy psacer po uckim lesiedzisiejszą piekielną przejażdżkę: dwa odmienne światy, a przecież tylko kilkanaście godzin różnicy i brak roztopów!

Z tego wszystkiego wyszła dziś średnia, można by rzec "turystyczna" - bo i było po drodze kilka postojów fotkowych: a to ze stratą krokodyla którego ujeździł tępą dzidą św. Jeździ (Szczawin), a to pod jedynym, za to czarnym kościołem w Białej, a to kolejnym w Modlnej (na wszelki wypadek, skoro wycieczka do czorta;). Następnie nadal zabity na głucho dwór w Skotnikach koło Ozorkowa - i Leśmierz, gdzie znów czorny kościółek i to, co tam najbardziej niezwykłe, czyli dawna wielka cukrownia po środku niczego. Potem już był Tum ze słynną kolegiatą, gdzie na murze odcisnął swe paluszki sam Boruta (patrz foto;) oraz pobliska Szwedzka Góra, gdzie z pietyzmem, wśród zamarzniętych potwornych kolein w znoju budują atrapę Biskupina, czy czegoś. Dojazd póki co - tragiczny. Zresztą dobre 10 kilometrów między Modlną, a Leśmierzem to straszne dziurdzioły (choć asfaltowe) - po kilku latach niebytu bardzo niemiłe zaskoczenie, bo wcześniej było tam znośnie.

Za Tumem, a przed Łęczycą jeszcze szybki pstryk obiektywu na skansen z wiatrakiem w Kwiatkówku, a w samej Łęczycy nie obyło się bez krótkiego postoju pod zamkiem - i długiego oczekiwania na ŁKĘ, która raczyła się znacząco spóźnić. A w środku popsuty biletomat przy miejscu na rowery, więc zostałem nieoficjalnym pomocnikiem pani konduktor, do której kierowałem po bilety kolejne wsiadające osoby.

A potem już tylko hyc pięć kilometrów - i dom. i nawet w sumie nie wyszło dziś jakoś piekielnie źle, no nie? :)

Acha - HuaWuja dziś specjalnie nie testowałem (poza puszczeniem go w pomiar), bo nie chciało mi się porównywać cyferek - wolałem pooglądać przydrożne widoki.

| 17:16 czwartek, 13 stycznia 2022 | linkuj O, widzisz, takie zwiedzanie to ja lubię: zawsze trzeba coś przegapić by mieć powód znów za jakiś czas się tum...znaczy tam zjawić!
| 17:08 czwartek, 13 stycznia 2022 | linkuj Kwatera wojenna z 1939 łatwa do znalezienia, bo zaraz przy ogrodzeniu cmentarza :-)
| 19:26 środa, 12 stycznia 2022 | linkuj Ja akurat trafiłem w niedzielną mszę, ale już tam kiedyś dawno temu w środku byłem; zresztą - nie miałem czasu ;)

Skansen parę lat temu zwiedzałem na szybko z M. Teraz zresztą też nie miałem czasu ;))

Kwatery wojennej nie znam, ale tym razem i tak bym jej nie obejrzał, gdyż... nie miałem czasu! :D
| 18:32 środa, 12 stycznia 2022 | linkuj Z tym Tumem to my mamy trochę pecha, byliśmy dwa razy, ale skansenu nie udało się zwiedzić, tylko rzut obiektywem z drogi - raz bo poniedziałek, a za drugim razem rój pszczół.

Kolegiatę za pierwszym razem też mogliśmy tylko obfocić z drogi (ładnie się prezentuje z gruntówy do grodziska), bo furtki zamknięte na cztery spusty (bo poniedziałek) i nie dało się wejść na dziedziniec. Za drugim zaś razem trafiliśmy na mszę, toteż tylko z zewnątrz dało się obejrzeć... ale za to z bliska z dziedzińca, jest postęp, może za trzecim razem uda się zwiedzić w środku.

Za to z kwaterą wojenną na cmentarzu nie było problemu i skrzynką obok. Krótko mówiąc, nie ma to jak cyklogrobbing.
| 23:00 niedziela, 9 stycznia 2022 | linkuj Hurra! Łęzyca bez Dziadygi jest jak Luboń bez korka!
| 22:48 niedziela, 9 stycznia 2022 | linkuj Widziałem go ostatnio! Tylko zapomniałem napisać :)
| 22:41 niedziela, 9 stycznia 2022 | linkuj Co gorsza - coś ostatnio bez Dziadygi! :(
| 22:23 niedziela, 9 stycznia 2022 | linkuj Faktycznie, dwa światy. Ale wiadomo, że skoro klimaty piekielne, to zimno być nie może :)

Ta moja Łęczyca zdecydowanie mniejsza i bez Boruty. Za to obok Lubonia :)