Uć: Zielony Krąg Tradycji i Kultury (i nie tylko)

Niedziela, 21 sierpnia 2022 · dodano: 21.08.2022 | Komentarze 10

Jakiś czas temu zakiełkował w mojej głowie pomysł wytyczenia w terenie pieszo-rowerowego szlaku miejskiego wokół ścisłego centrum, wykorzystującego w znacznym stopniu koncepcję Zielonego Kręgu Tradycji i Kultury, który to pomysł zrodził się ponad 30 lat temu w Miejskiej Pracowni Urbanistyki jako koncepcja rewitalizacji obszarów położonych wokół zabudowanego gęsto kamienicami Śródmieścia - obszarów, które składają się główne z poprzeplatanych wzajemnie ze sobą starych terenów pofabrycznych i zabytkowych parków - często dawnych prywatnych ogrodów fabrykantów.

O atrakcjach tak zaplanowanej trasy można by długo i szczegółowo opowiadać, ale niech zaświadczą fotki w liczbie około 150, które wykonałem podczas dwudniowego pieszego obchodu przed paroma dniami: łączna długość trasy wyszła wówczas około 32 km-y, z czego część wschodnia - 18,3, a zachodnia - 13,7. Konieczność obfotografowania sprawiła, że trasa stała się bardzo kręta - dziś zatem postanowiłem ją rowerowo nieco zmodyfikować i "wygładzić", by nie rezygnując z niemal żadnej atrakcji nie trzeba było się wracać, albo robić niepotrzebnych skoków w bok - w końcu co Krąg, to nie jakaś rozgwiazda ;)

Tak zmodyfikowany rowerowy Krąg to 28,5 km-a - nawierzchni różnych, często niestety złych - i to zarówno w kwestii ulic, jak i zwłaszcza nigdy nieremontowanych parkowych alejek. Dedeerów też nie dało się uniknąć, ale na szczęście większość z nich jest już z asfaltu. Terenu naliczyłem łącznie 4 kilometry - sporo, jak na miasto, zatem ostatecznie wyszedł szlak z gatunku "dla rowerzystów cierpliwych i szerokooponiastych" ;)

Dodatkowe kilometry dzisiejszej jazdy to dojazd na Stary Rynek (początek kręgowej trasy) via dworzec, by o coś tam niezwiązanego z tematem zapytać i powrót ze Starego Rynku po zatoczeniu Kręgu do domu - na tym ostatnim odcinku bateria w komórce dosłownie 50 metrów od domu padła, ale Strava nadal doliczała czas do jazdy - nawet już w domu nim ponownie uruchomiłem komórkę, co poskutkowało dodatkowymi kilkoma minutami - efekt: jeszcze bardziej popsuta miejska średnia. No, ale dziś o średnią nie szło, więc muszę to jakoś przeboleć, choć gdybym wiedział ile dokładnie tych minut mam odjąć (pewnie ze cztery?) - z pewnością bym to zrobił.

| 12:54 wtorek, 23 sierpnia 2022 | linkuj @Trollking - Twój Krąg miałby chyba dużo więcej kilometrów, bo musiałby omijać miasto z daleka, może by się w odpowiedniej odległości dało wytyczyć sensowny krąg-trasę.
| 21:57 niedziela, 21 sierpnia 2022 | linkuj Kropka jest nader często na fotkach, więc niech tam będzie w komentarzu przecinek :)

Projekt - zobaczymy, może wypali, może nie (kwestia jak zwykle pewnie rozbije się o wiadomo co), ale kombinujemy - i może przy pozytywnym splocie zdarzeń się uda. Więcej póki co nie zdradzę, bo nie chcę, by ktoś podkradł pomysł. A fotki tak, czy inaczej są na dysku, więc nawet w przypadku klęski zwanej brakiem Stravy nie zginą.
| 21:53 niedziela, 21 sierpnia 2022 | linkuj Cholera, wydawało mi się, że dodałem kropkę (z małej) na końcu zdania, a nie przecinek :)
| 21:52 niedziela, 21 sierpnia 2022 | linkuj Trzymam kciuki :)

Jak pewnie wiesz, Stravy nie trawię, więc nie śledzę. Warto zamienić to coś w bardziej trwałą opcję, bo zakładam, że za jakiś czas stanie się z nią to, co z Endomondo,
| 21:39 niedziela, 21 sierpnia 2022 | linkuj A, dzięki za miłe słowo o fotkach ze smartfona lat 6 - może się uda pomysł kiedyś przelać w coś większego, knuję już nad tym z koleżeństwem :)
| 21:37 niedziela, 21 sierpnia 2022 | linkuj Nawet na dość szerokich oponach Meridy dziś nie raz zakląłem po drodze. Tak więc szlak typowo krajoznawczy dla nastawionych wyłącznie na poczucie uckich klimatów w ich całej (niestety) gamie barw, zapachów -i wstrząsów ;)
Albo dla wprawnych pieszochodów - w sam raz na dwa weekendowe dni :)
| 21:24 niedziela, 21 sierpnia 2022 | linkuj Pięknie Ci ta Łódź na fotach wyszła. Taka zielona i nawet... z wodą :)

Fajny pomysł. Ale ja, gdybym chciał gdziekolwiek w Polsce wytyczyć trasę tylko dla wąskooponowych, to... bym na dzień dobry wybrał honorowe harakiri :)
| 19:13 niedziela, 21 sierpnia 2022 | linkuj Punkt siedzenia zależy od siedzenia... czy jakoś tak ;-)
| 19:00 niedziela, 21 sierpnia 2022 | linkuj Grunt to solidne siedzenie, zapewnia stabilność, przewidywalność i odpowiedni do zajmowanego siedzenia szacunek w narodzie :)
| 18:26 niedziela, 21 sierpnia 2022 | linkuj "dla rowerzystów cierpliwych i szerokooponiastych" i szerokodu...ch, co by mieli dodatkową amortyzację ;-) Tak mi się skojarzyło.