avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87018.80 kilometrów - w tym 3397.63 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Uć z używaniem

Piątek, 20 stycznia 2023 · dodano: 20.01.2023 | Komentarze 2

Używania jak pies w studni ciąg dalszy: wczoraj postanowiłem przykręcić zdjętą wcześniej (z racji zagubienia jednej ze śrub) osłonkę przerzutki. Niestety, nie miałem odpowiedniej śruby, więc udałem się pieszkom do najbliższego sklepu metalowego - a tam zonk: nie ma takich samych, są podobne, aczkolwiek dłuższe. Dobra, śruba nie majątek! Kupiłem dwie, a po powrocie do domu okazały się jednak za długie i haczyły o łańcuch... piłować cholernie mi się nie chciało, więc wpadłem na pomysł, by dać kilka podkładek, by jednocześnie była dokręcona i nie wystawała. Udało się po kilku kombinacjach.

Dziś zatem zaistniała ostatnia póki co okazja (ze względu na prognozy), by ruszyć rowerowo - na obiecaną wcześniej Meri myjnię. Ledwo ruszyłem - zerwałem linkę od tylnej przerzutki: niestety, podczas montażu osłonki nie przełożyłem linki w prawidłowe miejsce i trzasnęła. Obok był akurat serwis, więc podjechałem ubabraną Meridą, a tam mówią, że nie mają czasu i mogę zostawić rower na... tydzień. Żeby wymienić jedną linkę! Oczywiście nie skorzystałem z okazji, pojechałem na jednym przełożeniu na myjnię (próbowałem operować przednią przerzutką, ale po dwukrotnym spadnięciu łańcucha dałem sobie spokój), a wracając zajrzałem do "mojego" serwisu: co prawda był chwilowo zamknięty, ale wkrótce zjawił się pan i mi w niecałe pół godziny zrobił. Od biedy sam bym to zrobił, ale i tak nie miałem w domu linki, więc zrezygnowałem.

Tak, czy inaczej pochodna całego ciągu zdarzeń, który zaczął się od przewożenia psiego żarcia (ciężar->zgubiona śrubka od osłonki przez nacisk obciążonej sakwy->reperacja w domu->zerwanie linki i serwis) kosztowała mnie 30 zł (serwis) i 20 groszy (śrubka plus śrubka zapasowa).

Acha - średnia dziś jednoprzerzutkowa, w dodatku telefon się rozładował pod domem, więc do czasu jazdy Strava (nim podłączyłem telefon i ją zastopowałem) doliczyła ze dwie minuty - ale nie wiem dokładnie ile, więc nie mam jak tego odjąć od prawdziwego czasu jazdy.