avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87180.62 kilometrów - w tym 3399.20 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Uć sprawunkowa

Wtorek, 23 maja 2023 · dodano: 23.05.2023 | Komentarze 4

Okoliczności, eufemistycznie rzecz ujmując nie zachęcają ostatnio do jakiejkolwiek jazdy: jak ma się na głowie 3 mieszkania plus działkę w związku z dwiema chorymi osobami (z czego jedną w szpitalu po raz czwarty w ciągu dwóch miesięcy, a drugą z perspektywą dwóch szpitali w ciągu najbliższych trzech tygodni) oraz psa - mówiąc delikatnie - zdrowotnie niestabilnego, to raczej się człapie (mimo nadal pobolewającej kostki po skręceniu) - czasem wiele kilometrów (jak np. przez ostatnie 3 dni, gdy musiałem przetransportować duże gabaryty tam i siam, co skutkowało łącznie chyba z sześćdziesięcioma km-ami tupu), a nie jeździ. No chyba, że ktoś lubi obładowany jak wielbłąd tłuc się po mieście rowerem, stać w korkach, kląć na kierowców, wdychać spaliny i targać wszystko, włącznie z Meridą na pierwsze, albo czwarte piętro. Ja nie lubię, więc nie jeżdżę.

Dziś jednak już musiałem, bo wiadomo: czasami człowiek musi, nawet jak się w spalinach dusi. Więc zawiozłem i przywiozłem, co musiałem. A dziś gorąco, dość silny wiatr z S, a na dodatek cała jazda w lekkim niedoczasie, bo zapowiadali burze. Na szczęście udało się obrócić bez moknięcia, bo coś się opóźniają. Najbliższe dni nie zapowiadają w żadnym razie poprawy sytuacji: z pewnością będzie ch...jowo - byle tylko przy tym było choć stabilnie...

| 23:58 wtorek, 23 maja 2023 | linkuj Dzięki.

Sporo testowałem ostatnio opcji tramwajowej, ale wychodzi strasznie drogo, a i rzępolący dosłownie codziennie(!) na rozstrojonych akordeonach Rumuniątka-Cyganiątka (powrócił koszmar z lat 90.!) też nie nastrajają optymistycznie. Poza tym nie lubię ścisku i trzymania ciężkiego plecaka w zębach, bo ktoś tam musi się akurat koniecznie przeciskać.

Może pojutrze uda się coś dokręcić - tym razem na zasadzie przerywnika od wszystkiego. Ale to wszystko zależy od sytuacji.
| 23:46 wtorek, 23 maja 2023 | linkuj Współczuję szpitalozy :(

W takich sytuacjach nawet nie trzeba się tłumaczyć, wszystko wiadomo. Najgorsze, że nie ma idealnego wyjścia, bo w Polsce jazda czymkolwiek po/w mieście jest masakrą.

Plusem wykręcone kilometry :)

Trzymajcie się!
| 22:01 wtorek, 23 maja 2023 | linkuj Nie chce mi się zostawiać pod sklepem, bo zamiast myśleć o zakupach myślałbym, czy mi nie kradną, albo nie odkręcają czegoś, albo nie grzebią w sakwach etc. Ponadto do sklepu mam 200 metrów, a jezdnią licząc ze światłami, korkiem i koniecznością nawrotki przez dwa pasma i torowisko wyszłoby 2x dłużej. Kompletnie się nie kalkuluje, komplikacji moc, a nerwy ponoć nie odrastają.
| 21:30 wtorek, 23 maja 2023 | linkuj To właśnie w tego typu okolicznościach wybieram rower :-) Przykładowo - zakupy. Do najbliższego sklepu mam w te i we wte 700m, do dalszego 1.5km, więc dystans żaden... ale i tak wolę pojechać rowerem, tylko wracam naokoło i wychodzi ponad 3km. Mój rower to taka torba na kółkach na zakupy ;-)