Uć - Wawa (i Uć)

Wtorek, 8 sierpnia 2023 · dodano: 08.08.2023 | Komentarze 5

Od marca nie byłem na rodzinnym cmentarzyku w Warszawie, więc czas był najwyższy go ogarnąć. Planowałem się wybrać jeszcze w lipcu, ale raz były upały i wiatr z południa (a, jak wiadomo, na tak długiej trasie lepiej, gdy jest chłodniej - no i powinno wiać z WSW!), a to znów lało. W końcu się wypadało - i choć prognozy mówiły o możliwości przelotnych opadów po południu - finalnie obyło się bez zmoknięcia. To na zdecydowany plus. Co do wiatru... hmm - generalnie był właśnie z WSW, ale tak chwilami kręcił niemiłosiernie, że zdarzały się silne kuksańce a to z lewej, a to z prawej strony niemal jednocześnie, a w środkowej części trasy wręcz wariował, bo najpierw osłabł tak, ze niemal zdechł, a potem postanowił... dać po pysku. A fe.

Przez te wszystkie zawirowania, mimo wczesnej (godz. 8:30) pory wyjazdu cały czas leciałem na granicy niedoczasu, bo postanowiłem zdążyć na korzystne połączenie pociągowe powrotne z Wawy Zachodniej tuż po 16:00. Postojów zatem mniej i krótsze niż zwykle, co przełożyło się na narastające pod koniec solidne zmachanie. Ogarnąłem cmentarz "w biegu" (raptem pół godziny na wszystko) i pędzikiem przez rozkopaną w ładnych kilku miejscach dedeerówę dobiłem na dworzec. A tu się okazało, że ani na ten, ani na następny pociąg nie ma już miejsca na rower... nożesz fak: niepotrzebnie gnałem jak głupi! Przyszło mi spędzić jeszcze ponad godzinę w oczekiwaniu na trzeci pociąg, co skutkowało m.in. tym, że powrót do domu po wysięściu nastąpił z innego uckiego dworca, co z kolei zaowocowało dodatkowymi dziewięcioma kilometrami (zamiast dwóch).

Poza tym trasa do Wawy niemal taka sama jak zawsze - niemal, bo częściowo objechałem od południa Błonie (jest asfaltówa-dedeerówa, ale z pierdyliardem wjazdów na posesje i na pola oraz donikąd - wjazdy, dodam - z kostki, cholery albo zwłaszcza refluksu można dostać tak buja podczas szybkiej jazdy) i ominąłem roboty drogowe w Konotopie jadąc po południowej stronie A2. Ponadto ostatecznie mi zagrodzili przejście przez tory koło cmentarza (kiedyś był tam przejazd, potem właśnie nieoficjalne przejście) - i to płotami-ekranami, więc doszedł na trasie kolejny wiadukt do wjechania naokoło - i to prawie na końcu jazdy, gdy jest się już nieco wyplutym. No, nieładnie.

Za to ładnie, że znów na mój widok (jak zwykle zresztą;) ucieszyła się Pani Babcia Zniczowa, u której od kilkunastu lat kupuję rzeczone znicze: fajnie, że wciąż jest w formie! :)

| 20:55 czwartek, 10 sierpnia 2023 | linkuj Będę jeździć naokoło, przez cywilizowane kraje ;p
| 20:47 czwartek, 10 sierpnia 2023 | linkuj Nie bój nic, na pewno niedługo dociągną od Bolimowa piękną, kostropata kostkówę ;->
| 23:50 wtorek, 8 sierpnia 2023 | linkuj @Meteor - zapomniałem dodać, że między Nieborowem, a niczym przetestowałem wynalazek, o którym pisałem w marcu, gdy był w budowie. Piękna, szeroka asfaltowa sztuka dla sztuki :)

@Trollking - dziękuję i się zgadzam. Ja te wynalazki kiedyś ochrzciłem mianem "durnostrojek", to i "dupnostrojki" mogą być.
| 23:07 wtorek, 8 sierpnia 2023 | linkuj Stówki gratuluję, śmieszek współczuję :)

W sumie Dup-Dup-R-ki powinny być oficjalnymi nazwami polskich wynalazków, szczególnie takich, które buduje się z kostkowymi dojazdami do posesji, których nie ma.
| 22:08 wtorek, 8 sierpnia 2023 | linkuj Mam taką śmieszkę u siebie, pół biedy falowanie, pół biedy kostka na wyjazdach, ale oczywiście nie potrafili gładko połączyć nawierzchni i co chwila jest "dup-dup" walenie w krawężnik. Niestety jest to na mojej głównej trasie do lasu, na szczęście zaś jej większość jestem w stanie ominąć bocznymi uliczkami (min. Poznańską), choć trasa jest przez to ciut dłuższa.