avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87251.21 kilometrów - w tym 3399.84 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Do Jamboru

Czwartek, 10 sierpnia 2023 · dodano: 10.08.2023 | Komentarze 12

Do Jamboru zwykłą trasą z cichą nadzieją na pierwsze w tym roku grzyby - niestety, po przyjeździe okazało się, że na działce jest tylko jeden grzyb - jakiś czerwony gołąbek. A jak wiadomo - lepsze pół żółtej kurki, a tu póki co nic! :( Muszę zatem sprawdzić maślakowe i podgrzybkowe miejscówki w lesie, aczkolwiek szczerze wątpię. Widać zbyt długo trwała susza i upały w czerwcu i lipcu.

Jechało się dziś tak sobie, bo pod przednio-boczny wiatr z W (patrz: marny Vmax), sakwy tradycyjnie ciężkie, a i jeden dzień odpoczynku po Wawie to trochę mało. Biorąc te kwestie pod uwagę średnia i tak wyszła na granicy akceptowalności. Na koniec jeszcze mi Strava zeżarła kilkaset metrów, bo się zastopowała na wertepach: Droga Stravo, pamiętaj, że normalnie to Strava jest do żarcia! ;P

| 19:55 piątek, 11 sierpnia 2023 | linkuj Dla mnie to "łoooo!" ;)
| 19:53 piątek, 11 sierpnia 2023 | linkuj Grzybki mają też tę zaletę, że nie uciekają przed zdjęciem :-) Co do ptaków drapieżnych, to dla mnie to co tam lata to "a, pewnie jakiś myszołów" ;-)
| 15:20 piątek, 11 sierpnia 2023 | linkuj My jesteśmy z Meteorem krótkowidze, więc (a przynajmniej ja) jak widzę punkt na niebie, to jest to dla mnie po prostu punkt i nic więcej do wypatrzenia. Siłą rzeczy nic ekscytującego. Co innego grzybki, które można dokładnie z bliska obejrzec i nie tylko - do grzybków mam podejście utylitarne (z naciskiem na "utyli" ;)
| 23:50 czwartek, 10 sierpnia 2023 | linkuj Ja tam w temacie kani wyróżniam dwie: rudą oraz czarną. Ale to ptaki. Innych nie widzę, bo patrzenie pod nogi zamiast w niebo mnie nudzi :)

Z kurkami jest większy dylemat, ale łatwo odróżnić te jadalne (dla mnie) :)

Strava nie tylko żre, ale ssie :) Nie lubię.

| 21:23 czwartek, 10 sierpnia 2023 | linkuj Hehe, do jedzenia to nie, do zbierania ;) Jakbyś zebrał, to chętnie pożrę!!
| 21:16 czwartek, 10 sierpnia 2023 | linkuj Ale role jakby się odwrócił, żebym toja zachwalał zalety jedzenia? ;-P
| 20:56 czwartek, 10 sierpnia 2023 | linkuj Wolę podziwiać ich grację ;)
| 20:46 czwartek, 10 sierpnia 2023 | linkuj Błąd. Kanie to pokarm bogów, a niezbieranie i niejadanie kań mimo ich znalezienia to grzech śmiertelny ;-)

Czyli póki co, kurek mniej więcej tyle co u mnie na ostatnich wypadach w las.
| 19:21 czwartek, 10 sierpnia 2023 | linkuj Kanie jadałem, ale to było dawno temu. Dziś póki co żadnej nie spotkałem. Natomiast po dogłębnym przetrzepaniu działki i lasu za płotem sfwierdziłem łącznie 7 kurek. Jutro zatem ruszam w kurkowe rewiry.
| 17:37 czwartek, 10 sierpnia 2023 | linkuj Jeśli chodzi o grzyby, to ni podgrzybków, ni maślaków nie widziałem... kurki są, ale niedużo i nie we wszystkich miejscówkach... za to dziś trafiłem 7 prawdziwkowych łebków, co dopiero ze ściółki wylazły. Jedyne grzyby, których udało mi się więcej zebrać, to kanie jak spotkasz, to koniecznie zbieraj!

I od razu uprzedzając obiekcje odnośnie transportu - ja wkładam do płóciennej torby i kładę w górnej części sakwy. Jak nie masz, to owiń jakąś szmatką lub koszulką. Oczywiście ciutkę się pogniotą, ale to nic nie szkodzi, smakują tak samo pysznie. A w domu w panierkę i na patelnię, kotlety kaniowe to jedno z naszych ulubionych grzybowych dań.

| 16:32 czwartek, 10 sierpnia 2023 | linkuj Dziś na szczęście ten wiatr i tak był dużo słabszy niż ostatnio. Może uda mi się pojutrze wrócić z podmuchem w cztery litery :)
| 16:21 czwartek, 10 sierpnia 2023 | linkuj Wiater wieje ostatnio jak w kieleckim :)
Może przez to, że od paru dni samoloty i hilikoptery śmigajo jak szalone :)