avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 88367.43 kilometrów - w tym 3425.18 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 23.00 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Mikropętelka NW

Piątek, 31 maja 2024 · dodano: 31.05.2024 | Komentarze 11

W Boże Ciało miałem się odwalić i pojechać do Stróży (taka wieś niedaleko) - czyli na SE od Łodzi. I jak co roku nie pojechałem, za to dziś ruszyłem dokładnie w przeciwnym kierunku, bo na NW, ubrany zwyczajnie, bo rowerowo. Celem wyjazdu było odnalezienie i sprawdzenie legendarnego Przejścia Północno-Zachodniego - jednak nie po morzach Arktyki, ino między Zgierzobylem, a Al-Kansasem - bo skoro Konstantynów zwany jest u nas powszechnie Kansasem, to czemu nie nazwać Aleksandrowa własnie Al-Kansasem? ;)

Wspomniane legendarne przejście to nic innego jak ulica Kąkolowa - legendarna od zawsze z racji dziur wielkości małej planetoidy każda - a dziur tyle, co kraterów na Księżycu. Jednak w zeszłym roku szumnie wzięto się do generalnego remontu i najwyższy był czas sprawdzić, jak im wyszło. A wyszło jak zwykle: tam, gdzie było najgorzej jest równiutko, a tam gdzie było tak sobie jest gorzej niż tak sobie, bo nie zrobili nic, a ciężki sprzęt budowlany sprawił, że miejscami znów trudno przejechać. Szkoda, bo od Aleksandrowa prowadzi bardzo przyzwoity boczny asfalcik i jest to wymarzone i w sumie jedyne nieuciążliwe połączenie tego zacnego grodu z Ucią. No, ale Uć wciąż (niczym prezydent) się uci remontów - i efekty są zaiste jak u rzeczonego prezydenta. Ehhh :/

Ponadto gorąco i wietrznie (wiatr z E), więc jechało się chwilami ciężko - po drodze dwie próby drogowego wymuszenia rozbójniczego: raz, gdy omijałem (a jakże!) dziury na Kąkolowej, a dwa gdy za ostrym zakrętem bez widoczności (mur) nagle 10 metrów przede mną pokazało się auto w poprzek - właśnie sobie dziadzio zawracał w "idealnym" miejscu. Ledwo wyhamowałem, opierniczyłem "w biegu" i pojechałem dalej, a tu mnie dogania i z okienka pasażerki słyszę... PRZEPRASZAMY!
Morał dzisiejszego kąkolowania: Co nas nie zabije, to nas ucieszy. Chyba.

Teraz będzie dłużej bez roweru, bo najpierw trochę corocznej przechadzki z namiotem i plecakiem przed sezonem wzdłuż Wybrzeża, a potem Dębki z M. i psem :) A Meryś - na spa do serwisu!

| 09:01 poniedziałek, 10 czerwca 2024 | linkuj Niestety - nawet trzy. W Fokarium mówią, że jednego dnia mieli aż 6 zgłoszeń :(
| 21:15 niedziela, 9 czerwca 2024 | linkuj Przeczytałem "zdechłą foTkę" i chciałem za nią lobbować z ciekawości ;-)
| 20:54 niedziela, 9 czerwca 2024 | linkuj Jak wrócę to wrzucę. Teraz mógłbym wrzucić co najwyżej zdechłą fokę z komórki.
| 15:25 niedziela, 9 czerwca 2024 | linkuj No raczej nie ;-) Faktycznie coś się potentegowało...

Ale za to masz okazję zmienić avatar. Ja to bym się wkurzył, bo chyba od początku bikestatsa mam obecny... na wszelki wypadek chciałem go sobie zapisać, ale okazało się, że mam go już zapisanego.
| 16:04 piątek, 7 czerwca 2024 | linkuj Nie mam pojęcia kto to był, ale u Lavinki też coś bs sam chyba zmienił, bo Lavinka raczej tak nie wygląda ;)
| 16:37 czwartek, 6 czerwca 2024 | linkuj A właśnie, też miałem zapytać o nowy awatar ;-)
aard
| 08:01 czwartek, 6 czerwca 2024 | linkuj Czyli Przejście Pólnocno-Zachodnie drożne już w czerwcu. Globalne ocieplenie...

A kogo masz na awatarze? :p
| 21:27 środa, 5 czerwca 2024 | linkuj Pytanie raczej, kim był ów prehistoryczny Kąkolow? Choć wschodnio brzmiące nazwisko sugeruje, że rzeczywiście bombardowania nie były mu obce ;)
| 19:38 wtorek, 4 czerwca 2024 | linkuj Z opisu wynika, że ta Kąkolowa była dosyć stara... tak z parę miliardów lat, skoro pamiętała czasy wielkiego bombardowania ;-)
| 00:22 sobota, 1 czerwca 2024 | linkuj Dzięki :) Byle pogoda i zdrowie dopisały, to o resztę się nie martwię!

Nie bez powodu naszym miejskim wieszczem był Władysław Remont ;) Ten od "Ziemi zaoranej", czy coś.

A to jeden z kilku stawów na Sokołówce - rzeczce znarnowanego potencjału, która przy odrobinie dobrej woli urzędasów mogła się stać pierwszą w pełni zrewitalizowaną naszą miejską rzeką. Plany były konkretne, ale kasa jak zwykle poszła na "misie", a Sokołówka wciąż po cichu jeszcze walczy o przetrwanie...

Niejeden zbrodniarz w historii był prywatnie kulturalnym starszym panem!
| 23:21 piątek, 31 maja 2024 | linkuj Udanego wypoczynu! :)

Remonty są po to, żeby po nich wymyślić nowe remonty. Bo po co innego byliby urzędnicy i spółki zależne od miasta? Tak oceniam z pozycji Poznania, a wiem, że macie jeszcze gorzej.

Ta ostatnia fotka iście dębińska :)

Miło, że przeprosili po próbie zabójstwa. To lepsze niż ucieczka :)