avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87299.74 kilometrów - w tym 3399.97 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Stówka do Opatówka, a potem (wy)kolejne, tym razem niekoniecznie miłe przygody

Niedziela, 14 kwietnia 2019 · dodano: 14.04.2019 | Komentarze 19

Z okazji bardzo silnego wiatru z E (z małą inklinacją N) przejażdżka tak daleko na zachód jak się czasowo dało (ze względu na powrót pekapem;p) z Kol.aardem (od Gorzewa). Jechało się mniej (rzadziej) lub baardziej (częściej) wyśmienicie, choć nie zawsze idealnymi asfaltami (a czasem wręcz ich brakiem) ze względu na wybór raczej bocznych dróg. Średnia z tej części wycieczki - 28,6 km/h na 104 km-ach, trasa - TU. Ciężko napisać coś więcej poza tym, że nie było czasu na robienie zdjęć ;)

Po dotarciu do Opatówka (czyli właściwie przedmieścia Kalisza) chwila oczekiwania na pociąg powrotny - była więc okazja, by wypić drugie z pamiątkowych, bezalkoholowych, cytrynowych  piw otrzymanych w Gdańsku od Rafała Gręźlikowskiego, o czym parę dni temu pisałem. Mniam :)

Gdy już dojeżdżaliśmy do Kaliskiej, by wysiadać, nagle uprzytomniłem sobie, że przypiąłem w pociągu Mery do spodu składanego krzesełka, a kluczyki od zapięcia posiałem wraz z domowymi całkiem niedawno... co tu robić? Próby szybkiego piłowania scyzorykiem i inne patenty nie zadziałały - ostatecznie, za zgodą miłego pana maszynisty dojechaliśmy pustym już składem na górkę rozrządową, gdzie zjawił się inny pan - z nożycami do cięcia drutu. Na szczęście okazały się niepotrzebne, bo w międzyczasie odkręciliśmy dwie śrubki przy krzesełku i w ten sposób uwolniliśmy Meridę z okowów składu osobowego relacji Poznań-Uć, choć zapięcie nadal pozostawało przypięte do jej ramy w okolicy przedniego koła. Jechać jednak dało aardę, więc ruszyliśmy - po chwili każdy już w swoją stronę - Kol.aard do domu, a ja na abarot na Kaliski kupić bilety na planowany za dwa tygodnie wyjazd z M. na długi majowy weekend. I tu zonk: na planowane połączenia brak miejsc na rowery! Na wszystkie pozostałe tego dnia - też! Przynajmniej tak twierdziła z każdą chwilą mniej miła pani z okienka... w końcu doszło do regularnej pyskówy z prostej przyczyny: kazałem jej szukać pierwszego połączenia, na które są miejsca, wszystko jedno o której i którędy, może być przez Pekin. To już wykroczyło (wg niej) poza jej kompetencje, więc też już jej nie oszczędzałem słownie (bo do tej pory taktyka była następująca: pani dobra, tylko pekap zły, bo jak zwykle nie myśli o rowerzystach). W końcu przyszła druga już całkiem paskudna miągwa i w taki deseń do mnie, żebym sobie pojechał na Fabryczny, to może tam kupię, bo one nie mają w swoim systemie, a tam może mają. To jak to - nie ma wspólnego systemu rezerwacji biletów?! Ano nie ma, bo one są z kasy takiej, a pociąg jest spółki srakiej. Nie ma - i co nam pan zrobisz? Uparł się, jakby Misia się naoglądał. Na moją sugestię, że może łaskawie zadzwonią na Fabryczny i się spytają, a nie mam jeszcze dymać po stówie przez pół miasta - odpowiedź była, że... nie mają numeru telefonu. Ani gdzie sprawdzić. Nie byłem na tyle miły i nie sprawdziłem za nie w telefonie (telefonu też zapewne nie miały...), tylko jeszcze raz dla fasonu skląłem ten ich cały ordung (jedna nawet płaczliwie zaczęła odgrywać scenkę rodzajową, że "ona już tu pracuje 38 lat i ma dość!" - jaj jej na to oczywiście, że jakbym miał taki burdel w pracy jak one, to miałbym dość po 38 minutach - bo też i tyle mniej więcej już sterczałem przy ich okienku) i jak niepyszny pod wiatr i przedzierając się przez niedzielnych rowerzystów na dedeerówach powlokłem psując sobie średnią na Fabryczny.

Na Fabrycznym nic nie powiedziałem, co system na Kaliskiej wykazał - i oto - tadam - cud! Są miejsca! Co prawda nie na te połączenia, co były planowane jako najbardziej optymalne, ale jakoś dojedziemy! W dodatku - nawet jakoś (dzień wcześniej, bo innej możliwości oczywiście już brak) wrócimy! Alleluja, Eureka i jakaż to do Kury Nędzy Kasowo-Kolejowej radość wynikająca z faktu, że przez chwilę jest PRAWIE normalnie. Nie ma to jak żyć w Dzikim Hindustanie, wtedy wszystko, co chwilowo nie jest oczywistym na pierwszy rzut oka gównem jawi się w kolorach tęczy, puchu i cekinu o zapachu róży, fiołka i rumianka.

Kupiłem co mogłem (wyboru nie miałem) - i już bez KOLEJNYCH przygód wróciłem do domu.

Morał:
W sumie korzystanie z pekapu to uniwersalny przepis na szczęście w TYM kraju (ja się do niego w zaistniałych okolicznościach przyrody przyznawać nie zamierzam) - dać się wytaplać w gnojowicy mentalnej, a potem siup pod przerdzewiały kran z ledwo letnią wodą - wtedy usługa kąpielowa jawi nam się jacuzzi w spa! Ale i tak - nie polecam ;)

| 04:11 piątek, 26 kwietnia 2019 | linkuj Opis jak bajka i - jak to bajka - z morałem!
| 13:22 czwartek, 18 kwietnia 2019 | linkuj U-Locka pewnie bym ulokował tak, że bez rozbiórki wagonu by się nie obyło ;)
A sposób rzeczywiście dobry :)
| 11:23 czwartek, 18 kwietnia 2019 | linkuj Akurat w tym przypadku z odkręceniem śrubek, to wszystko jedno czy byś użył linki, czy U-locka ;-)

A ja stosuję prosty trick, własnie po to aby uniknąć takich sytuacji, zapięcie wożę zapięte i żeby przypiąć rower najpierw musze je otworzyć, dzięki temu mam pewność że klucze mam przy sobie
| 12:09 poniedziałek, 15 kwietnia 2019 | linkuj Tu nie ma nic ze zdziwienia... to niestety tylko po raz enty potwierdza to, co zawsze - że PKP wlecze się sto lat już sam nawet nie wiem za kim. Może Piktami?

Kluczyki zapasowe (również od U-locka, którego na szczęście nie użyłem - bo go nie miałem ze sobą;) na szczęście po kwadransie poszukiwań odnalazłem w domu, więc nawet po całej akcji stratny nie jestem :) (oprócz nerw,uf)
| 11:38 poniedziałek, 15 kwietnia 2019 | linkuj Huannie, a ty po doświadczeniach z biletem na rower do Tomaszowa jeszcze się dziwisz możnościom i niemożnościom kolejowym? ;-) Tutaj trzeba zachować kosmiczny spokój, bo inaczej jakaś żyłka może pęknąć, a poza tym szkoda nerwów.

A co do przypięcia, to gdybyś przypiął dodatkowo za koło, bez cięcia by się nie obyło... zresztą może i tak się nie obędzie, jeśli nie masz drugiego kluczyka.

A to mi przypomina, jak koleżanka pod jakimś urzędem z pół godziny piłowała linkę brzeszczotem, bo kluczyk zgubiła... i pies z kulawą nogą się nie zainteresował! Dobrze tylko ze linka nie była zbyt solidna (posiadanie solidnego zapięcia ma swoje plusy, ale bywają też minusy).
| 22:00 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj Ani jedno, ani drugie!
| 21:54 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj Podkarpacie albo moja ukochana Lubelszczyzna! :)
| 21:40 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj Dziękuję - będzie to bardziej egzotyczna część Polski. W tym normalnym, nieegzotycznym znaczeniu ;)
| 21:24 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj I tym optymistycznym akcentem... życzę udanej podróży w jeszcze nieujawnione nieznane ;)
| 21:18 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj Niestety - zbyt często się za empatię płaci osobiście. Ale nic to - co nas nie zabije, to najwyżej sponiewiera - jak to przy weekendzie zwłaszcza bywa ;)
| 21:12 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj Ano tak, to czasem jest błąd. Niestety masz rację, w PL często dopiero burak ma wszystko od ręki, szczególnie gdy jeszcze zaśpiewa jakieś bajeczki brzmiące jakby wypowiadał je ktoś mający pojęcie o prawie. Oczywiście dopóki nie trafi na bardziej bezczelnego od siebie. Coś o tym wiem :)

Na szczęście są i jednostki empatyczne, nie zapominajmy o nich!
| 20:58 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj Nim poszło na ostro, ze trzy razy zapewniłem, że rozumiem, że one nie mają wpływu na brak miejsc. To je rozbestwiło, bo wzięły moje próby empatii za oznakę słabości - tak to już jest w PL w takich sytuacjach. Dlatego potem draka była tym bardziej nielicha.
| 20:49 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj Każda korporacja, jaką jest też PKP, to system naczyń połączonych. Wyrabiamy sobie o niej opinię na podstawie kontaktu z najbardziej szeregowymi jego jednostkami, które pewnie też mają dość tego, co wymyśla całkowicie zapewne odrealniona góra. A to się przekłada na nas, klientów.

Panie ewidentnie nie podołały zadaniu. Ale też minimalnie rozumiem, że ile razy się można tłumaczyć z debilizmów, na które nie mają wpływu. Co oczywiście nie tłumaczy opryskliwości i olewactwa :)
| 20:29 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj A, dzięki za graty - z wiatrem to jednak żadna sztuka, acz ozdobnie wygląda ;)
| 20:28 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj Pusta jest Fabryczna, Kaliska za to przecieka od dachu strony, chyba, że mamy suszę wieloletnią ;)
Maszynisty się nie czepiam, tylko instytucji i osób, które w ramach tego systemu zachowują się jak święte krowy, zapominając kto jest dla kogo. Co do ryzyka dokupywania biletu już w pociągu - zbyt duże ryzyko, bo wtedy, w razie niepowodzenia sypie się cały tygodniowy plan wyprawy!
| 20:21 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj Aaaa, w pierwszym akapicie chodziło mi o pustą Kaliską. Na Fabrycznej jeszcze nie byłem, wiec nie wiem jak tam z sapaniem :)
| 20:21 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj Czyli panie jednak miały rację wysyłając Cię na Fabryczny :) Plus jest taki, że co na nim jestem, to jest pusto, więc te 38 minut zapewne obyło bez sapania innych (potencjalnych) pasażerów :)

Z biletami na rower zawsze jest problem, nawet jak skład jest pusty, to i tak SYSTEM może pokazać, że kicha. Na szczęście jako pocieszenie dodam, że jak masz bilet na dany pociąg, to u konduktora dokupisz takowy w 99% przypadków bez problemu.

Żeby nie było, że PKP takie złe, trzeba docenić dobroć załogi składu, która chciała Ci pomóc uwolnieniem Merry :)

No i oczywiście gratulacje tak za stówę, jak i za średnią!
| 18:52 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj Szkoda, że Cię nie było z Emeską - pomijając inne aspekty choćby z tego względu, że pewnie wtedy ominęlibyśmy szutry i średnia wyszłaby jeszcze bardziej galanta ;)
A co do pań z okienka - semafor im w bufory!
| 18:45 niedziela, 14 kwietnia 2019 | linkuj Fajna stówka i gdyby nie miągwy na Kaliskim, dzień skończyłby się dobrze.