avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 87018.80 kilometrów - w tym 3397.63 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 22.99 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Mikropętelka rozszerzona

Sobota, 1 maja 2021 · dodano: 01.05.2021 | Komentarze 8

Od rana miała być dziś troszkę dłuższa wycieczka, ale paskudnie padało gdzieś do południa, więc nim jako tako przeschło, zrobiło się zbyt późno, by jechać na koniec świata i z powrotem ;) Roweru jednak darować sobie nie mogłem, zwłaszcza, że na jutro i pojutrze zapowiadają jakieś klęski pogodowe, więc dzisiejszy pogodowy listopadzik w maju był do przyjęcia: szaro, buro i ponuro, lecz za to na szczęście tylko słaby wiatr z NE: wybór trasy padł na mikropętelkowanie w stronę Stryjkowa i na abarot via Zgierz, ale tym razem główną szosą, na której w dni powszednie ruch jest ogromny (zwłaszcza ciężarówek, ze względu na pobliskie centra logistyczne), a poboczy brak. Dziś było więc zupełnie znośnie, choć w pół drogi przetrzymało mnie ładnych kilka minut wahadełko w miejscu, gdzie budują rondo. No trudno.

Jedyna fotka po drodze, już prawie na koniec (by w ogóle cokolwiek było), to pomnik na Radogoszczu koło muzeum widziany z perspektywy podmiejskich domków z ogródkami.

| 22:42 sobota, 1 maja 2021 | linkuj Dlatego nie ma co generalizować narodów, czy też krajów. Co innego różne -yzmy i -izmy i wynikające z nich systemy, wszystko jedno - z lewej, czy prawej strony - skoro i tak z szeroko pojętej ciemnej mentalnej dupy ;)
| 22:38 sobota, 1 maja 2021 | linkuj Wiem, wiem. Tak samo jak z Polakami - jedni Żydów ratowali, a drudzy mordowali. Nic nie jest jednowątkowe, jakby chcieli debile (czyt. nacjonaliści) wszelkich maści.
| 22:32 sobota, 1 maja 2021 | linkuj Ano - ale z tymi sąsiadami to bym nie generalizował, bo to już przeważnie wnuki (podobnie, jak wśród zachodnich sąsiadów).

W 1920 Ukraińcy uratowali prababcię i pradziadka przed konną armią czerwoną Budionnego; w 1941 zamordowali brata prababci. Ale to wszak nie ci sami, choć jedni i drudzy - Ukraińcy.
| 22:08 sobota, 1 maja 2021 | linkuj :/

Z kolei moja rodzina ma podobne wspomnienia w Wołynia. Babcia i jej siostra jako jedyne przeżyły urocze działania naszych aktualnych sąsiadów ze wschodu... Do śmierci na myśl o Ukraińcach miała lęki.

Jak dobrze, że nas urodzono w mimo wszystko lepszych czasach.
| 21:51 sobota, 1 maja 2021 | linkuj Dobrze, że dziadzia zwolnili. Potem się rozmyślili, ale dziadzia dał przezornie dyla w partyzanty ;) Niestety, pecha miał przypadkowy człowiek o tym samym imieniu i nazwisku, zamieszkały jak dziadek w Pabianicach. Jego mogiła jest w jednym z podłódzkich lasów... :(
| 21:48 sobota, 1 maja 2021 | linkuj Hej, wojenko! :/
| 21:41 sobota, 1 maja 2021 | linkuj Ano, nie wiało.

To teren poza gettem, a więzienie Radogoszcz (w przeciwieństwie do stacji Radegast) nie było związane z historią gettową - więziono tam Polaków (w tym przez kilka tygodni mojego dziadka na początku wojny) aż do stycznia 1945 r., kiedy dzień przed wejściem wojska radzieckiego hitlerowcy je podpalili wraz z więźniami :/
| 21:16 sobota, 1 maja 2021 | linkuj Drogowo dziś faktycznie było suuuper ;)

Te domki znajdują się na terenie getta?