avatar Ten blog rowerowy prowadzi Pan huann z miasteczka Uć w województwie uckim. Ma już przejechane na bs-ie 88367.43 kilometrów - w tym 3425.18 w sposób gruntowny! Przemieszcza się MERIDĄ Kalahari 500 (rocznik 2001) z prędkością zaskakująco średnią, bo wynoszącą 23.00 km/h - i się wcale tym nie chwali, jeno uprzejmie informuje.

Wokółjamborowe kółko graniaste

Poniedziałek, 27 maja 2024 · dodano: 27.05.2024 | Komentarze 9

Wczoraj wieczorem połaziłem po lesie, dziś rano też, potem wreszcie skończyłem wiosenne porządki praniem działkowych zasłon i domalowywaniem niedoróbek na ogrodzeniowych słupkach. Pochodziłem po działce z pięciometrową lagą do strącania suchych konarów - ot, zwykły działkowy dzień :) Po południu zrobiło się gorąco, zerwał się dość silny wiatr z SE - co tu robić? Przeczekałem najgorszy upał - i wio rowerem na śmietnik... niekoniecznie najkrótszą (i niekoniecznie najlepszą ;p) drogą!

Wyszło z tego coś na kształt bezkształtu, ale za to objechałem z grubsza całość jamborowych stron - częściowo starymi, alternatywnymi trasami dojazdowymi, z których już nie korzystam, bo się nawierzchniowo popsuły. Zatem nadeszła najwyższa pora sprawdzić, czy ponaprawiali. Jak to zwykle bywa trochę tak (np. Ślądkowice), a trochę nie (np. Drzewociny). Potem wbiłem się w drogi, które znałem wcześniej tylko we fragmentach, pojechałem wzdłuż płotu łaskiego lotniska, zerknąłem na pałacyk w Brodni i opuszczoną fabrykę w Grzeszynie, a na koniec zwiedziłem równie opuszczoną od wielu lat starą wiejską szkołę w Gucinie. Gdy byłem tam ostatnio z 10 lat temu wyglądała podobnie, choć wisiał jeszcze na ścianie zepsuty zegar z kukułką...

Trasa z fotkami wokółjamborowych atrakcji:

| 22:17 środa, 5 czerwca 2024 | linkuj No, jak się chce mieć świeże bułeczki, na przykład w piątek z Soboty... to trzeba się wysilić ;-)
| 21:24 środa, 5 czerwca 2024 | linkuj Moja znajoma pani Jadzia Emerytka jeździ po bułeczki np. 100 kilometrów. Ale jak tych kilometrów trzaska po 30-40 tysi rocznie... to nie wychodzi jakoś specjalnie daleko ;)
| 19:28 wtorek, 4 czerwca 2024 | linkuj O, to rzeczywiście bardzo naokoło do tych dzwonów ;-) To ja tak czasem jadę do sklepu, w te i z powrotem mam 800m, ale to za blisko na rower, więc zazwyczaj jadę ok. 6km, a bywa że i kilkanaście ;-)
| 22:09 wtorek, 28 maja 2024 | linkuj Tu akurat to nie malarz, a obiekt malowany bardzo przypominał Nikifora :)
| 00:30 wtorek, 28 maja 2024 | linkuj Nigdy nie wiadomo, kto zostanie Nikiforem :)
| 00:11 wtorek, 28 maja 2024 | linkuj No i pewnie gdybym nie wziął, to nikt by się tym nie przejął. Mam też (w domu) olejny portret miejscowego Dziada, namalowany przed laty przez sąsiada - wówczas studenta ASP. Teraz sąsiad maluje kółka i kreski, za co ma ochy i achy krytyków, Dziada już dawno nie ma na świecie - a portret pozostał :)
| 23:53 poniedziałek, 27 maja 2024 | linkuj Relikt lepszych, prawdziwych czasów! :)
| 23:45 poniedziałek, 27 maja 2024 | linkuj Znam kilka opuszczonych miejscówek w okolicy, a kiedyś miałem starą chatynkę 100 metrów od działki. Mieszkała tam babuleńka, a gdy umarła, chatka się rozleciała - czy też ją rozebrano. Nim to jednak nastąpiło przepenetrowałem strych, gdzie znalazłem drewniane czółenka do krosna. Do tej pory je mam jako działkową ozdobę :)
| 23:24 poniedziałek, 27 maja 2024 | linkuj Urbexowałbym :)

Fajnie tam, może warto poszukać kolejnych trupów? :)